Forum > Newbie Forum

Eigen tracks produceren!!Hoe doe jij het??

(61 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
KrizzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 21-5-2003
Berichten: 1
21-5-2003 00:30
Ben al lange tijd zeer geinteresseerd in het draaien,wil nu ook op het gebied van produceren ook het nodige proberen,probleem is alleen dat ik echt helemaal geen idee heb hoe of waarmee?
Wat voor apparatuur kun je volgens jou het beste er voor gebruiken??(soft of hardware of beide??)
Is alleen een PC voldoende??Welke programma's zijn volgens jou het beste??
Als je nog meer info voor mij hebt,graag!!
Alvast bedankt
Groeten,CHRIS.
DJ ArdoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2022
Berichten: 68
22-5-2003 21:18
Het makkelijkste en goedkoopste is natuurlijk om met een redelijk software pakketje te beginnen. Vaak zitten hier stapels aan samples bij, dus je kunt meteen beginnen.

Probeer Magix Music Maker eens. Vroeger was dit 'kinder' software, maar inmiddels zijn deze pakketten redelijk uitgebreid. Tegen de tijd dat je hierop uitgekeken bent heb je inmiddels wel een ander software pakket gezien dat NOG meer kan. Maar die zijn dan ook wel een stukje duurder (Alhoewel, wat kost een CD-R tegenwoordig nog).
BaseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2003
Laatste: 10-9-2003
Berichten: 40
23-5-2003 19:45
www.emagic.de , meer heb je niet nodig, daar vind je alles
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
23-5-2003 20:22
Ik zou toch hardware nemen. Dat komt waarschijnlijk omdat ik wat meer 'voeling' wil hebben met het gebruikte materiaal (en met een PC is dit niet hetzelfde).

Je wist wellicht al dat een hobby als DJ een hele dure is. Wel, een hobby als producer is NOG vele malen duurder!

Als je hardware gaat gebruiken althans. Voor de basis zul je nodig hebben: Een keyboard, een sampler, een toongenerator, een sequencer en een mengpaneel om alles door elkaar te mixen. Daar komt nog wat midi- en audiokabels bij. Laten we zeggen dat een budget van zo'n € 5000 een goede start is. Je zult wel nog een PC nodig hebben als je je nummers wenst op te nemen. Een cassetterecorder / dat-recorder / md-recorder / ect... kan dat natuurlijk ook.

Maar als je een Yamaha RM1x sequencer neemt, kun je ook al producen. Wel mis je met dat apparaat aanraakgevoelige toetsen, maar dat kun je weer oplossen door er een keyboard aan te schakelen die dat wél heeft. Een Yamaha RM1x kost ongeveer € 750.
DJRo-MeoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2003
Laatste: 3-5-2005
Berichten: 35
26-5-2003 21:43
iemand zij wat over Magix Music Maker maar kan je daar dan ook echt muziek mee maken dat je zecht van dit is een nummmer warik op uit me dakkan gaan?? want het is geen goedkoop prog. dus btje lullig als je het koopt en je kan dur eiglijk geen fuck mee....heeft hier iemand ervaring mee met dit prog. wat je allemaal kan??
Just Be!
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
27-5-2003 15:09
Een leuk programma om je eigen tracks te maken. (En veel meer mogelijkheden heeft dan Magix Music Maker) is orion. Ik heb zelf een demo gedownload van www.synapse-audio.com. Dit programma is echt geweldig (wel ingewikkeld sad :( ) en heeft zeer veel mogelijkheden.
correct me if I'm wrong...
DJ ArdoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2022
Berichten: 68
27-5-2003 16:51
Magix wordt geleverd met een hele kluit samples die je zo kunt gebruiken. Verder kun je natuurlijk iedere andere sample gebruiken. Op internet is natuurlijk erg veel te vinden.

Vergeleken met vele andere pakketten kost Music Maker natuurlijk helemaal niets.

Ik heb laatst zelf wat Magix software gekocht (aanbieding bij V&D) en ben best tevreden over de mogelijheden die deze software biedt.
Je kunt met deze software best wat moois produceren. Ik denk dat in veel gevallen de eigen creativiteit beperkter is dan de gebruikte software.
SevereStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2003
Laatste: 20-8-2011
Berichten: 47
28-5-2003 12:56
Mocht er net een schip met geld bij jou zijn binnengevaren (tip mij dan ook even) wink ;) Dan kun je hier ook eens kijken:

www.propellerheads.se
Programma´s: Reason en Rebirth
Download de demo´s, dan weet je waar ik het over heb :P

Ik heb zelf jaaaaaren met Fasttracker gewerkt.
Trackers zijn in het begin een beetje ruk om mee te werken misschien maar
zeker de moeite van het proberen waard EN.... meestal zijn ze gewoon gratis!

Kijk hier voor verschillende trackers en virtual synths etc: www.maz-sound.com/
*boom tss boom tss*
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
28-5-2003 22:00
Kan iemand eens een goed beginsetje (hardware) zeggen? niet te duur liefst razz :p
DJ HanSie VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 11-4-2015
Berichten: 219
30-5-2003 00:45

Severe schreef:

Mocht er net een schip met geld bij jou zijn binnengevaren (tip mij dan ook even) wink ;) Dan kun je hier ook eens kijken:

www.propellerheads.se
Programma´s: Reason en Rebirth
Download de demo´s, dan weet je waar ik het over heb :P
Hier werk ik ook mee, het is aardig lastig om het onder de knie te krijgen maar als je het echter snapt..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)