Forum > Geluid

koolsound boxen

(64 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
GunnieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-12-2004
Laatste: 3-7-2019
Berichten: 76
19-12-2005 23:52
of het merk koolsound iets is weet ik niet maar ik weet wel dat EVsound een goede winkel is..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
20-12-2005 10:24
We wachten af ;-)

In ieder geval is het positief dat er een importeur is. Praktijk zal leren of het met dit merk verder wel of niet goed gesteld is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BrooksStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-12-2005
Laatste: 20-12-2005
Berichten: 1
20-12-2005 18:41

JeroenVDV schreef:

Wel heel triest te zien dat zelfs deze "importeur" (of moet ik fotosoeper zeggen?) voor Belgie en Nederland te kansloze fotosoep-logo's op de productfoto's plakt.

Heeft'ie dus waarschijnlijk zelf nog nooit een Koolsound-speaker in z'n toko gehad.
Ik ken deze "importeur" die jullie wat in vraag stellen redelijk. Alle onderdelen die ik nodig heb om mij sets te bouwen koop ik bij hem aan en ik ben heeel te vreden over zij dienst na verkoop en de prijszetting. Andere winkels waar ik vroeger ging en de normale prijs vroegen hadden niet zo een goede service.
Hij kent de markt heel goed en weet producten te vinden die kwalitatief even goed of beter zijn dan bvb JB systems.
Ik ben ervan overtuigd dat het feit dat hij hoofdverdeler is komt omdat koolsound een sterk budget gamma heeft, misschien na verloop van tijd beter dan JB systems.

Ik zal het hem eens vragen, dan weten we snel wat meer...

mvg,

Brecht
If pacman affected us as kids, we'd all be runnung around in darkened rooms, munching magic pills and listen to electronic music
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
21-12-2005 12:25
Zojuist een telefoontje gehad van de importeur van Koolsound. Ene aardigen Belg ;-)

Een van de dingen die ter sprake kwamen was toch wel mijn afbranderige reacties (volgens importeur). Ik heb met hem m'n reacties in dit topic doorgenomen (omdat er bij mijn weten niet sprake is van afbranden MAAR wel ZEKER van grote reserveringen (en da's alleen maar gezond natuurlijk)).

Ook is ter sprake gekomen of er mogelijk een link was tussen BST (je weet wel...) en Koolsound. Importeur bezwoer mij dat dit niet het geval is.

Ook het support/service verhaal is doorgenomen. Klinkt op papier (beter gezegd aan de telefoon) goed (reparaties binnen 5 werkdagen, anders omruilen). Ervaringen van klanten zullen leren of dit ook in de praktijk zo zal gaan.

Al met al was het gesprek een redelijk positief gesprek. Wordt wellicht vervolgd...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
21-12-2005 17:20

Dré schreef:

Ook is ter sprake gekomen of er mogelijk een link was tussen BST (je weet wel...) en Koolsound. Importeur bezwoer mij dat dit niet het geval is.

Ook het support/service verhaal is doorgenomen. Klinkt op papier (beter gezegd aan de telefoon) goed (reparaties binnen 5 werkdagen, anders omruilen). Ervaringen van klanten zullen leren of dit ook in de praktijk zo zal gaan.

Al met al was het gesprek een redelijk positief gesprek. Wordt wellicht vervolgd...
De link met BST is er zéér zeker!
Door zijn geweldige politiek is BST een tijdje geleden in financiële moeilijkheden gekomen.
Daardoor is er een spitsing binnen BST gebeurd waaruit Koolsound is ontstaan.
Koolsound heeft dus dezelfde roots en volgt dezelfde filosofie als BST: alles zo goedkoop mogelijk op de markt gooien maar als er problemen zijn... dan is het van oei, wat nu?
Cowboyverhalen over "reparaties binnen de 5werkdagen anders omwisselen" hebben we vroeger ook van BST gehoord.
Dat verhaal kennen we ondertussen ...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
21-12-2005 19:14

Marky schreef:

De link met BST is er zéér zeker!
Door zijn geweldige politiek is BST een tijdje geleden in financiële moeilijkheden gekomen.
Daardoor is er een spitsing binnen BST gebeurd waaruit Koolsound is ontstaan.
Koolsound heeft dus dezelfde roots en volgt dezelfde filosofie als BST: alles zo goedkoop mogelijk op de markt gooien maar als er problemen zijn... dan is het van oei, wat nu?
Tja, andere importeurs die al langer bestaan, misschien ook wel duurder zijn, leveren wel vele malen betere service. Als winkelier of tussenhandelaar zijnde telt dat ook best wel mee, zeker als het om garantiegevallen gaat.

Goedkoop is leuk voor de zelftechneut, maar velen hebben toch liever een stukje extra zekerheid. Koolsound moet zich eerst maar eens gaan profileren.

TCMC
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
21-12-2005 20:57

Marky schreef:

Dré schreef:

Ook is ter sprake gekomen of er mogelijk een link was tussen BST (je weet wel...) en Koolsound. Importeur bezwoer mij dat dit niet het geval is.

Ook het support/service verhaal is doorgenomen. Klinkt op papier (beter gezegd aan de telefoon) goed (reparaties binnen 5 werkdagen, anders omruilen). Ervaringen van klanten zullen leren of dit ook in de praktijk zo zal gaan.

Al met al was het gesprek een redelijk positief gesprek. Wordt wellicht vervolgd...
De link met BST is er zéér zeker!
Mark,

Zou je mij hier via email wat meer over kunnen vertellen? Ik heb het EXPLICIET aan de Belgische importeur gevraagd (aangezien ik, zoals reeds eerder gemeld m'n twijfels had over de link tussen BST en Koolsound)

De importeur bezwoer mij dat dit niet het geval was (want waar BST heenging wisten we allemaal (behalve wat dubbeltjeopeersterangklanten en zalmijeenworstwezenalshetmaarkverkooptdealers) al vanaf dag 1...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj MotionStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-10-2005
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 10
22-12-2005 16:55
ik ga donderdag naar info avond georganiseerd door verdeler van koolsound in belgie
mss dat ik dan wat meer uitleg kan geven
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
12-1-2006 21:04
Er zijn zoveel diverse merken qua luidsprekerkasten dat men gewoon door de 'bomen' het bos niet meer zien.
Nogmaals, we wachten gewoon af hoe het gaat met die Koolsound speakerkasten.
Ik kan me nog herinneren dat Gemini de zelfde status had als de huidige onbekende merken.. sneaky :V .
Nu heeft het toch nog een hele belangrijke plaats binnen het sigment gekregen.
Het zal me dan ook niets verbazen dat dit ook met Koolsound gaat gebeuren.
BST tja.....als het daadwerkelijk goed was laugh :D

Het logootje hadden ze veel beter kunnen plaatsen ja..

Dre, heb je daarna nog iets gehoord van de importeur?

Pascal
..Je Ducktape brood voeren...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
13-1-2006 09:51
Ik heb van Marky (zie eerder in dit topic) een mailtje gekregen en wilde het daar vooralsnog eerst even bij laten...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)