SYNQ "X-TRM1" draaitafel
(51 reacties. Pagina 1 van 6)Moderator(s): Dré
MarkyStandaard Lid Uit: België Sinds: 12-5-2003 Laatste: 4-6-2010 Berichten: 124 | 14-5-2003 16:39 |
WOW!!! Getest en ... meer dan goedgekeurd!!! Meer dan 4,5kg.cm Torque (gemeten = 4,7kg.cm ) Wordt in juli in Europa gelanceerd aan 500EUR (incl Stanton 505SK Cartridge) Zou wel eens een nieuwe trendsetter kunnen worden... | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 14-5-2003 17:00 |
Foto's van de binnenkant komen hopelijk deze week nog op de site (afgelopen Zaterdag heb ik namelijk ook het genoegen gehad deze draaitafel te testen en hem daarbij, uiteraard, volledig uit elkaar getrokken ;-) | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 14-5-2003 20:21 |
Hier alvast wat foto's voor de liefhebbers (hopelijk deze week nog het verhaaltje erbij): | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 14-5-2003 23:42 |
Zie ik daar een antiskating die maar tot 3 gaat? (sukkels) En hebben ze nou net zo'n lampje als Vestax op de PDX heeft zitten of zie ik dat verkeerd? Verder zie ik een aan en uit knop beschermer tegen ongeoorloofd uitschakelen van de power knop (oftwel netjes gejat van technics ) Verders heeft ie een beetje de vormen van een TT1 en de arm is een beetje TTX design. Oftewel deze jongens hebben goed opgelet bij anderen en netjes een draaitafel in elkaar gezet als ik het zo bekijk. Ik denk wel dat dit mijn derde draaitafel gaat worden. Ben alleen benieuwd hoe de draaitafel reageert op correcties op het plateau want volgens mij heb je aardig wat overshoot met dat ding :) | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 14-5-2003 23:52 |
Reind schreef: Zie ik daar een antiskating die maar tot 3 gaat? (sukkels)En hebben ze nou net zo'n lampje als Vestax op de PDX heeft zitten of zie ik dat verkeerd? Goed gezien (komt uiteraard door de mooie foto ;-)Verders heeft ie een beetje de vormen van een TT1 en de arm is een beetje TTX design. Het eerste wat ik dacht toen ik de arm zag was "volgens mij is deze voor Numark ontworpen en heeft Numark uiteindelijk besloten zelf aan de slag te gaan". In vrijwel alle aspecten druipt het Numark design van de draaitafel. Niet alleen de armkommen, ook de deukjes in de base, het bolletje aan de armlift, de behuizing, noem het maar op.Oftewel deze jongens hebben goed opgelet bij anderen en netjes een draaitafel in elkaar gezet als ik het zo bekijk. Ik denk wel dat dit mijn derde draaitafel gaat worden. Wat uniek is is de optische rotatiedetectie. Waar andere merken een electromagnetisch systeem gebruiken met enige tientallen meetposities gebruikt deze draaitafel een optisch systeem met honderden (ik heb ze niet geteld maar het zijn er zoveel dat je op de foto de gaatjes niet eens ziet zitten) posities. Resultaat is ook dat het plateau echt direct stiltaat (ondanks z'n FORSE gewicht) EN dat het correctiegedrag van het plateau ECHT voorbeeldig is (vergelijkbaar met de TTX1).Ben alleen benieuwd hoe de draaitafel reageert op correcties op het plateau want volgens mij heb je aardig wat overshoot met dat ding :) HELEMAAL NIETS! Niet bij afremmen, niet bij versnellen, niet bij opstarten en niet bij stoppen. Ik denk dat het optische rotatiedetectiesysteem daar een aardig steentje aan heeft bijgedragen.Qua plateaugedrag is dit de mooiste DJ draaitafel die ik ooit gezien heb (samen met de TTX1). De hoogte instelling EN de lock daarvan is van Technics kwaliteit. De arm zit daar IETS onder (beetje fout gekozen komhoek en een klein beetje residuspeling op de speler die ik testte en (uiteraard) van speling ontdaan heb). De demping van het chassis kan echter nog wel wat aan gedaan worden (daar blijft Technics heer en meester). Brom van de trafo was zo goed als afwezig (vergelijkbaar met Technics). De motor had bij correcties een beetje last van bijgeluiden (maar niet echt storend). Wellicht dat dit met filtering van de motorsturing in de toekomst nog wat verminderd kan worden. Zoals ik al zei: M'n eerste indruk was ERG goed (op de beurs), m'n tweede indruk was ook erg goed (zie ook foto's van het binnenwerk waar je links bovenin keurig 4 printpaaltjes ziet zitten waar bij de Stanton uitvoering waarschijnlijk de DSP module zal zitten ;-) Als IK hem ontworpen had zou ik er trots op zijn (ondanks een paar schoonheidsfoutjes). | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 5308 | 15-5-2003 08:59 |
Hopelijk werkt die optische detectie wel storingsvrij, ook op de langere duur. Bij de nieuwere flipperkasten wordt nog wel eens optische baldetectie gebruikt en als iets storing geeft is het dat wel. Nou is een draaitafel geen flipperkast, maar toch... Verder een interessante tafel. Benieuwd wat'ie gaat kosten. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
DJ SietseStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-1-2003 Laatste: 9-9-2008 Berichten: 1218 | 15-5-2003 23:53 |
Wanneer wordt hij ongeveer leverbaar? | |
Door internet beperkt | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 16-5-2003 11:51 |
Deze zomer (medio juli). | |
SkitStandaard Lid Uit: België Sinds: 3-11-2002 Laatste: 13-2-2016 Berichten: 295 | 18-5-2003 16:06 |
www.htfr.com/more-info/?catno=MR100396 Ik kan me vergissen, maar ik denk dat je em hier al kan kopen. Dan met een Citronic-labeltje er op. Je betaalt iets minder als 1100 euro en je zou ze hebben binnen de 10 dagen. Niet de bedoeling om reclame te maken, maar gewoon, om te laten weten dat ie al verkrijgbaar is. | |
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen. | |
DjjoostStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-1-2003 Laatste: 16-9-2010 Berichten: 116 | 18-5-2003 17:20 |
€1100. ik zie er €535 staan hoor. | |