Forum > Geluid

Numark 5000-FX

(129 reacties. Pagina 10 van 13)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
24-10-2005 12:29
@Bastisito: Ik wil helemaal niet zeggen dat de mixer niet betrouwbaar zou zijn. Ik zou echt niet weten of dat zo is (waarschijnlijk weet niemand dat nog: te kort op de markt). Ik zeg alleen dat de "feel" erg goedkoop is. Op zich heel begrijpelijk: van een mixer met deze mogelijkheden voor dit geld mag je gewoon niet verwachten dat hij ook nog eens als een tank gebouwd is.

Voor mij persoonlijk is dat een belangrijk aspect. Ik ben best bereid meer te betalen voor een mixer die solide aanvoelt. Maar dat geldt natuurlijk lang niet voor iedereen, dat snap ik best.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BadduhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2004
Laatste: 30-11-2006
Berichten: 19
24-10-2005 18:02

KVM schreef:

Victor schreef:

Wat me vooral opviel was dat als je een knop heen en weer beweegt (wat al vreemd is dat dat zo ver kan)
waarschijnlijk print potmeters gebruikt. Versie met losse plastic stift.
Ook zeer bekende "merk" modellen hebben dat toegepast (PA tafels).

Martin.
Hopelijks kan Dre ons meer over de opbouw van deze mixer vertellen, die zou er volgens mij een openschroeven.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-10-2005 22:43

Victor schreef:

@Bastisito: Ik wil helemaal niet zeggen dat de mixer niet betrouwbaar zou zijn. Ik zou echt niet weten of dat zo is (waarschijnlijk weet niemand dat nog: te kort op de markt). Ik zeg alleen dat de "feel" erg goedkoop is.
De "feel" van de CDJ-800 wordt ook regelmatig door (elkaar napratende) mensen vergeleken met een broodtrommeltje. En toch is het een heerlijke speler, uitermate geschikt van rag- en sleepwerk. Wat niet wil zeggen dat dit voor deze Numark mixer ook geldt, maar het is eveneens onzin om maar meteen te roepen dat hij dus niet stevig zou zijn. Time will tell, of iemand met technisch verstand die hem eens open klauwt.

Ik vind het leuk dat je hem hebt gekocht Vic jr. Ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-10-2005 23:03

Sylvia schreef:

De "feel" van de CDJ-800 wordt ook regelmatig door (elkaar napratende) mensen vergeleken met een broodtrommeltje.
De CDJ800 is ook een broodtrommeltje..... wel een dure die goed in elkaar zit maar als ik op de zijkant van een CDJ800 tik hoor ik een broodtrommel geluid..... net als bij de andere 80% van de cd spelers die een kunstof behuizing hebben.

Simpelweg te wijten aan het feit dat er nou eenmaal niet zoveel in hoeft maar wij wel eenm grote jog willen hebben, dan moet er ook een grote behuizing om dus dat betekent loze ruimte gevuld met lucht en zie daar de hele verklaring voor het broodtrommel verhaal.

En ach als het een keer geen broodtrommeltje is hoeft dat niet meteen te betekenen dat je met een goed apparaat te maken hebt. SLDZ zal vast en zeker bij een aantal mensen een belletje doen rinkelen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
18-2-2006 17:46
Inmiddels zijn we weer een tijdje verder, en is mijn VMX-1000 versleten.

Ik moet dus een nieuwe mixer, en de Numark 5000fx lijkt mij het meest aantrekelijk.

Ik heb ook al naar de Synq SMX-2 gekeken, maar over deze is alleen een foto bekend. Ook denk ik dat deze te weinig aansluitingen heeft (7 ipv 8 of meer) en nog te lang duurt voordat hij uit komt.

Maar hoe zit het met de Numark, faders gaan nogsteeds mee? Het plastic blijft na een half jaar nogsteeds zitten? Dré al een terug gehad?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-2-2006 03:48
Dre heeft de Denon X1500 voor de actieprijs van 799€ in de shop staan..... niets slechts over de Numark verder maar voor die 150€ die je extra neer moet leggen voor de Denon denk ik dat dat op dit moment zeker geen slechte optie is.

Heb hier nu ook een X1500 staan en fabrieks toonregeling is ronduit ruk (zoals zoveel mixers hebben en wat ook net zo veel mensen dan weer fijn vinden.... maar die mensen zijn niet helemaal wijs) en het apparaat zit voller dan vol geramt met knopjes maarrrrrrrr je hebt wel een erg leuke mixer voor dat geld.

Mischien dus eens een optie om er over na te denken die 150€ door te sparen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
19-2-2006 10:07
Reind wat jij nou zegt was bij mij ook het geval, Ik wilde een nieuwe mixer omdat ik van mijn behringer djx700 afwilde. Ik heb ook gekeken naar de Numark maar ik vond die minder omdat ik persoonlijk liever een ander merk zie dan numark. Ik had ook iets negatiefs gehoord over de numark maar ik weet zo niet meer wat dat presies was.

Toen zat ik nog te twijfelen tussen de ecler nuo 5 en de denon dn-x1500 maar voor die 200 euro verschil heb ik maar de denon hier gekocht bij new-line.

Mijn tip ook even door sparen dan heb je er veel langer plezier van.

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
19-2-2006 10:54
Dat had ik ook al bedacht. Maar dat is het probleem niet.

Ik heb mijn VMX 1000 namelijk bij de locale discoboer gekocht omdat ik New-Line nog niet kende, en nu heeft Behringer mij gematst en krijg ik het complete aankoopbedrag (-€25,- aan administratie en verzendkosten ofzo) terug.
Ik mag dus bij die specifieke winkel een mixer uitzoeken en krijg daar (205-25) €180,- korting op. De Nunmark ligt al een beetje op het randje van mijn budget, eigenlijk er iets overheen, maar zoals je zelf al zegt, beter iets meer betalen voor iets beters, en ik vond het de moeite waard meer uit te geven voor de 5000fx dan aan bijvoorbeeld de Reloop RMX-40 DSP.

Nu zou je zeggen... wat is het probleem? De locale discoboer is geen Denon dealer...ashamed :$

Ik kan vragen of ik die €180,- ook aan iets anders uit mag geven ipv de mixer, en een andere mixer bij New-Line kopen (wat ik eigenlijk liever doe, en iedereen weet waarom...)

Alleen daar is dan het probleem, de 5000fx kost daar €569,- dus ik moet €230,- doorsparen, en tot die tijd heb ik GEEN mixer...sad :( En dat is gewoon kl*te.

In mijn geval leek mij dan de Numark 5000fx de beste keuze, of de Synq SMX 2, maar deze is nog niet uit, en niet precies bekend wanneer hij uit komt... De Stanton M.505 kan ook, maar deze lijkt mij niks, en de Pioneer is echt te duur.

Wat zouden jullie in mijn geval doen, of mij aanraden? (of moet ik even een nieuw topic maken?)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
19-2-2006 13:45
Ik zou toch doorsparen, heb je uiteindelijk veel meer plezier van. Zeker in het geval 5000fx/X1500.

Kun je niet tijdelijk ergens een mixer lenen van iemand? Ik ken genoeg mensen die nog een oude mixer in de kast hebben als backup voor het geval de nieuwe ermee kapt. Dan maar 2 maanden een ruk mixer terwijl je doorspaart. Of kan je je behringer niet nog even reanimeren en de faders schoonmaken, of is ie echt hersendood? Dan maar oefenen met een beetje gekraak erbij zou ik zeggen.

Ik zou elf in elk geval met een boog om de 5000fx heen lopen. Reden: heb ik reeds in het Numark5000fx topic gezet, is een post van mij van eind augustus of september. (Edit 14:53 : Ik zie nu pas dat DIT het Numark5000fx topic is)

Desnoods dan maar 2 maanden zonder mixer als laatste optie. De eerste 23 jaar van mijn leven gingen ook prima zonder DJ-apparatuur, 2 maanden overleef ik ook nog wel (met moeite).

Al gekeken naar een goedkopere mixer met S&R en een Pio-EFX500 ernaast? Dit kan volgens mij ook onder de 700 euro. Is samen een vettere bak dan de 5000fx qua creatieve mogelijkheden. Je mist alleen de sampler (maar met het "roll" effect is hetzelfde te bereiken).

Succes ermee!
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
19-2-2006 19:05
De VMX 1000 ligt bij Behringer, krijg niet voor niks mijn geld terug.

Je mening had ik inderdaad gelezen, en bracht mij ook aan het wijfelen. Dat de 5000fx als speelgoed aanvoelt bevalt mij eigenlijk ook niet zo. Het probleem is alleen dat ik hem nooi zelf getest heb, dus kan er weinig over zeggen.

De Denon is wel flink duur voor iemand van mijn leeftijd, dus ik zat al aan de Synq SMX-2 te denken.

Een goedkope mixer met S&N kan ook, maar ik wil wel betere kwaliteit dan die Behringer!
Ik gebruik de effecten niet zo vaak dat ik er een appart apparaat voor zou willen aanschaffen, maar voor een keer is het leuk. Ik sluit dan liever een Redsound Soundbite ofzo aan... daar heb je met mixen echt iets aan.

Ik ga eerst eens wat meer info opzoeken over de Denon DN-X1500, want deze is wel HEEL aantrekkelijk...
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)