Forum > Geluid

Numark 5000-FX

(129 reacties. Pagina 9 van 13)
Moderator(s): Dré
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
23-10-2005 21:42
Hehe, ik had m al gezien, grappig filmpje. Ik ben inmiddels zelf ook in het bezit van een 5000fx, en hij bevalt goed!
Waar zit de cut op dit apparaat?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
23-10-2005 22:09
Ik heb de 5000FX gisteren voor het eerst onder de vingers gehad. Te kort om echt zinvolle dingen te zeggen. Eén ding is wel duidelijk: een wonder dat zoiets voor dat geld mogelijk is!

Maar er is een keerzijde: zelden heb ik een mixer in handen gehad die zo goedkoop aanvoelt als deze Numark. Zelfs een Pioneer DJM-600 voelt 10x meer solide dan deze Numark.

Aan de andere kant, zoals ik al zei, voor dit geld kan je niet alles verwachten en móet een fabrikant wel keuzes maken. Dat dit niet iedereen aanspreekt is daarmee wel duidelijk.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
23-10-2005 22:19
De knopjes (met name de draaiknopjes) voelen inderdaad erg plastic-achtig aan, moeilijk te beschrijven. Maar het lijkt alsof ze helemaal hol zijn van binnen, en dan een djm massieve draaiknoppen heeft. Faders voelen steviger aan dan een djm, máár het zilvere faderkapje heeft dezelfde feel als de draaiknopjes. Bovenplaat voelt overigens wel goed stevig aan (is ie zo te zien ook wel).
Wat ik vooral een vette feature vind is de sampler die de sample zelf steeds korter kan maken, hij is dus bv 8-1 en dan kan je er 4-1, 2-1, 1-1 t/m 1-16 van maken. Kan je leuke truukjes mee doen als je bv de sampler aan de crossfader toewijst.
Waar zit de cut op dit apparaat?
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
23-10-2005 22:25
Het leuke vind ik ook realtime scrachten happy :) .. de plaat speelt gewoon door. Maar 1 ding snap ik niet bij de REV. Hij weet wel dat hij de plaat rev moet spelen maar zodra je een backspin maakt weet hij niet wat hij moet doen en gaat hij na een tijdje stil staan. Hoe kan dat? de naald geeft toch gewoon een singaal door en die moet de mixer dan toch digitalisereN?
Wat?
GunnieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-12-2004
Laatste: 3-7-2019
Berichten: 76
24-10-2005 02:53

MBF schreef:

Het leuke vind ik ook realtime scrachten happy :) .. de plaat speelt gewoon door. Maar 1 ding snap ik niet bij de REV. Hij weet wel dat hij de plaat rev moet spelen maar zodra je een backspin maakt weet hij niet wat hij moet doen en gaat hij na een tijdje stil staan. Hoe kan dat? de naald geeft toch gewoon een singaal door en die moet de mixer dan toch digitalisereN?
mixer zal gewoon continu 30sec buffer houden daarom dat hij na 30sec in reverse ook geen geluid meer geeft, dit was te horen in het filmpje happy :)

was trouwens best leuk om eens naar te kijken
BadduhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2004
Laatste: 30-11-2006
Berichten: 19
24-10-2005 10:54

Victor Junior schreef:

De knopjes (met name de draaiknopjes) voelen inderdaad erg plastic-achtig aan, moeilijk te beschrijven. Maar het lijkt alsof ze helemaal hol zijn van binnen, en dan een djm massieve draaiknoppen heeft. Faders voelen steviger aan dan een djm, máár het zilvere faderkapje heeft dezelfde feel als de draaiknopjes. Bovenplaat voelt overigens wel goed stevig aan (is ie zo te zien ook wel).
Wat ik vooral een vette feature vind is de sampler die de sample zelf steeds korter kan maken, hij is dus bv 8-1 en dan kan je er 4-1, 2-1, 1-1 t/m 1-16 van maken. Kan je leuke truukjes mee doen als je bv de sampler aan de crossfader toewijst.
Ik stond zelf redelijk versteld van de equalizer zoals je deze kon killen zonder dat het hele geluid uit elkaar viel, hoe denk jij hier over nu je hem zelf wat langer gebruikt?

Ik had precies het zelfde idee over de knoppen, persoonlijk heb ik het idee dat als ze daar solide knoppen op hadden gezet hij al een stuk degelijker aan zou voelen want ik had niet het idee dat er veel mis is met de potmeters en faders opzich. Zou het dus mischien mogelijk zijn om de knoppen door een andere merk/type te vervangen?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
24-10-2005 11:18
Het is niet alleen de knop zelf, hoewel die inderdaad nog al een plastic feel heeft (logisch, het is ook plastic). Wat me vooral opviel was dat als je een knop heen en weer beweegt (wat al vreemd is dat dat zo ver kan) dat dan z'n buren ook vrolijk heen en weer gaan.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BadduhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2004
Laatste: 30-11-2006
Berichten: 19
24-10-2005 12:11

Victor schreef:

Het is niet alleen de knop zelf, hoewel die inderdaad nog al een plastic feel heeft (logisch, het is ook plastic). Wat me vooral opviel was dat als je een knop heen en weer beweegt (wat al vreemd is dat dat zo ver kan) dat dan z'n buren ook vrolijk heen en weer gaan.
Dat zou dus betekenen dat er geen chassis onder zit, of zie ik dat verkeerd?
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
24-10-2005 12:14
Hmm, ik wilde deze mixer ook aan gaan schaffen, maar na dit verhaal ga ik toch twijfelen. Zeker omdat hij ook incidenteel voor drive-in toepassingen gebruikt gaat worden, dus moet degelijk zijn.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-10-2005 12:27

Victor schreef:

Wat me vooral opviel was dat als je een knop heen en weer beweegt (wat al vreemd is dat dat zo ver kan)
waarschijnlijk print potmeters gebruikt. Versie met losse plastic stift.
Ook zeer bekende "merk" modellen hebben dat toegepast (PA tafels).

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)