Forum > Geluid

CDJ-200 vs. DN-S1000

(84 reacties. Pagina 4 van 9)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
17-10-2005 00:41

Reind] schreef:

en dat iedere mongool ze zo maar kan bedienen vind ik onzin


Ik heb het hier dan ook alleen over de basisfuncties, de uitgebreide functies heb je wel degelijk een handleiding voor nodig. Maar alle functies die op een pioneer zitten (cue, play, loop) zijn op een denon ook door iedere mongool te bedienen.
Overigens vind ik het woord MOET een beetje verkeerd gekozen, kun je beter vervangen door HOEF je niet te gebruiken ;-)
Taalkundig helemaal waar, maar ik bedoel dus dat je niet verplicht bent ze te gebruiken. Een denon kun je dus ook prima in de verhuur gebruiken, al is het inderdaad zo dat veel dj's menen dat ze alle knopjes moeten gebruiken die erop zitten (terwijl ze er totaal geen verstand van hebben angry )

Maar gelukkig zit ik niet in de verhuur, onze apparatuur is puur voor eigen gebruik. Er draaien wel eens andere dj's op maar dan ben ik er zelf bij.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-10-2005 01:12

YourLiVe schreef:

Taalkundig helemaal waar, maar ik bedoel dus dat je niet verplicht bent ze te gebruiken.
Je bedoeld dus hetzelfde als wat ik altijd schreeuw ;-)

Je hoeft het NIET te gebruiken.... en als je het wel doet is het op eigen risico. En een andere die ik vaak gebruik is... Je hoeft hem niet te gebruiken maar als je hem wel gebruikt sta ik niet voor de gevolgen in ;-) (die laatste doet het altijd goed bij mensen die nergens vanaf kunnen blijven)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
17-10-2005 09:09
Yep, we bedoelen precies hetzelfde Reind laugh :D

Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat mensen functies toch willen gebruiken als ze erop zitten, maar niet de handleiding willen lezen waardoor er vanalles mis kan gaan. We zijn nu eenmaal nogal gek op knopjes hier op het forum he razz :p
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 1370
17-10-2005 11:51
En dan heb je als verhuurder weer een telefoontje waarom er iets gebeurt waar ze niet meer uitkomen. Of als er geen geluid uit komt. Zelfde als met licht. Hoevaak ik geen telefoontjes heb gehad als ze weer vast zitten in een-of ander menu...

Daarom voor rental: Gewoon goede basic spelers. Zodra er opties op zitten waarvoor een boekje nodig is; Don't!

Andere applicaties invullen naar eigen voorkeur.
DJ InspirationStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-8-2003
Laatste: 26-11-2006
Berichten: 48
17-10-2005 17:39
Hey,

Ik heb sinds zaterdag toch de DN-S3000 aangeschaft en ik moet zeggen dat het gewoon een zalige speler is.
Kheb tot nu toe nog met niks anders dan Pioneer en Numark gedraaid en vind deze Denon toch echt zeer fijn.
Er is helemaal niks moeilijks aan, had hem zaterdagavond al nodig op een feest ZONDER hem eerst getest te hebben.
Alles is gewoon super verlopen, de next track reserve heb ik ook al gebruikt en ging zonder problemen.
Ok, bij Denon zitten soms meerdere functies onder een bepaalde knop maar dit werkt echt wel vanzelfsprekend hoor, er is niks moeilijks aan.

Om eerlijk te zijn vind ik deze Denon veel professioneler aanvoelen dan een CDJ-800 die ongeveer in dezelfde prijsklasse lag. Als ik hiertussen nog zou moeten kiezen zou het zonder twijfelen de Denon worden. Qua materiaal voelt deze speler lekker zwaar zoals een CDJ-1000 bijvoorbeeld en niet zoals een brooddoos zoals een CDJ-800 laugh :D
DENON DN-S3000 * Reloop RMX-40BPM * DENON DN-S3000
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
17-10-2005 21:14
Gefeliciteerd! De dubbele functies onder één knop vallen echt erg mee. Het zijn altijd dingen die (1) heel erg met elkaar te maken hebben (2) je niet zo heel veel gebruikt en (3) duidelijk staan aangegeven bij de knop zelf.

Ik bedoel: het is echt niet zo dat de playtoets een dubbele functie heeft ofzo. Wel is bijvoorbeeld de toets waarmee je omschakelt van lopende tijd naar verstreken tijd gecombineerd met de functie om de titel van het nummer (cd-text) nog een keer te laten scrollen. Mensen die dat te ingewikkeld vinden kunnen inderdaad maar beter naar een andere speler uitkijken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
17-10-2005 21:16
Sorry hoor, maar de dns1000 is echt niet moeilijk. Ik heb ze van iemand overgekocht en had dus geen handleiding. Op de next track functie na kon ik alles zo gebruiken. Ik vond de cdj1000mkII moeilijker met hot cues enzo... Van de dns5000 kan ik me iets voorstellen dat ie wat onoverzichtelijk en lastig is, maar de dns3000 en dns1000, neuh makkelijke dingetjes...
Waar zit de cut op dit apparaat?
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
18-10-2005 21:29
Heb zelf cdj-100's, en een vriend heeft laatst denon 1000s gehaald...
Eerste keer dat ik er op draaide kreeg ik geen mixje gelegd en zag ik door de bomen het bos niet meer. Vandaag uitgebreider gekeken rustig op mijn gemak en alles, en warempel ik kreeg het voor elkaar een mix te maken ZONDER die gruwlijk iritante BPM-counters. Toen ik daarvan uitging kreeg ik basketballen op de HP dus toen maar op het gehoor...
Effecten heb ik me maar niet te veel mee bemoeid want ik wou de mix niet verkloten wink ;) Mijn mening over de speler is prima hoor, alleen dat jog is ietwat een minpunt.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-10-2005 01:05
Maar de DN-S1000 vergelijken met een CDJ100 is een beetje appels en peren vergelijken. Overigens gaat dat op voor de hele vergelijking tussen Pioneer en Denon.

Pioneer mikt een beetje op de zeldzame zaadjes onder ons die niets bijzonders op een speler hoeven terwijl Denon het liefst de onderkant van de speler ook vol zou drukken met knoppen voor features waarvan je het grootste deel nooit gebruikt.
De DN-S3500 vind ik echter wel een speler (af gaande op de specs) die een CDJ1000 zou kunnen pakken in het club circuit. Weinig dubbele features onder 1 knop terwijl hij een behoorlijk beetje meer kan en als klap op de vuurpijl is het ding ook nog eens pak hem beet een euro of 400 goedkoper.

De 3500 is naar mijn mening een simplicity speler die wel heel veel kan (even weer erbij vermeld dat ik af ga op de specs van het apparaat). Het enige waar ik meteen al weer mijn twijfels bij had was de gekozen lay out. Denon spelers blijven namelijk een en al button chaos naar mijn mening.

Ik vergelijk Denon cd spelers wat dat betreft met Xone's, machtig mooie apparaten..... als je tenminste de moeite op kunt brengen om op te letten wat je aan het doen bent. Doe je dat niet (ik kan bijvoorbeeld met mijn ogen dicht een CDJ1000 bedienen) en sta je je meer aan die blonde chick aan de overkant te vergapen dan kom je geheid een keer in de knel. ;-)

Maarja dat is nou de keerzijde van veel features.... je hebt er ook knoppen voor nodig ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
19-10-2005 14:04
Wij draaien al langer met de Denon DN-S1000, en gister hebben we er eens een Pioneer CDJ-200 en een Stanton C304 naast gezet, en we waren er zo uit. De Stanton vind ik waardeloos (review is al geschreven). De Pioneer is een suk beter. Hij is alleen enorm simpel uitgevoerd, voor een bak geld. Het jog wiel vind ik ook niet zo fijn, en het laadmeganisme is bagger. De meeste spelers pakken de cd zodra je hem erin duwt, bij de Pioneer moet je de cd er zelf helemaal induwen, voordat hij hem eens pakt. De stanton spuugt de cd (NOG DRAAIEND!!!) gewoon uit, op een wankel laatje.
De Pioneer heeft ook niet zulke fijne knoppen vind ik, ze wiebelen een beetje alle kanten op, terwijl de Denon lekkere rag-knoppen heeft, die perfect op de reacties van je vinger reageren. De stanton heeft al helemaal waardeloze knoppen, maar dit kan je in de review lezen. Ook mis ik voor zo'n enorme bak geld vanalles op de Pioneer, de Denon zit volgedouwd met leuke functies, die allemaal met onopvallende knopjes te bedienen zijn, zodat als je ze niet wil gebruiken, ze ook niet in de weg zitten. Het enige minpuntje is het jog-wiel, dat is echt even wennen, en die vind ik niet zo fijn, die is bij de Pioneer iets beter, maar bij de Stanton (goh, toch een pluspuntje aan dat misbaksel) is die wel goed.

Het formaat van de Denon is ook mooi, lekker compact, je kan ze ook zo overal mee naartoe nemen. De Pioneer is ongeveer hetzelfde, dat maakt niet zo veel uit. De Stanton is een gigantisch grote lompe bak, met giga toetsen (lijkt wel zo'n ding voor slechtziende!!!).

Conclusie: De Denon vind ik op bijna alle punten beter dan de Pioneer, en zou ik bij deze keuze gelijk nemen, en de Stanton die we meegetest hebben is echt HELEMAAL niks.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)