Forum > Geluid

de ideale cd-speler

(45 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-9-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 8
29-9-2002 20:40
delicaat onderwerp, net als de "ideale tt"

Dré was t al van plan om wat cd-spelertjes te testen, maar zo kan hij t zeker niet vergete wink ;)

probleempjes: -enkele of dubbele
-scratch of niet
-merken die zich al bewezen hebben (denon,pioneer) of die "nieuwe"(adj,numark...)

hoop veel reacties te krijgen die de problemen van hun speler aan de kaak stellen, of die de sterke kanten eens in de verf zette

tot slot zou k graag wa meer wete over de cmx 3000
ziet er wel vet uit, maar is ie dat ook wel???

greetzzz
JorisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2002
Laatste: 8-3-2006
Berichten: 8
29-9-2002 23:13
Ik heb zelf twee gemini cdj-20's. Ik vind twee toloaders wel fijner dan een dubbele cd-speler, je kan ze makkelijker op je bureau/tafel kwijt en het is fijn dat je, net als met TT's, er één aan elke kant van je mixer kwijt kunt. Wat mij betreft kun je, tenzij je je cd-speler gaat inbouwen, beter twee toploaders nemen ipv een dubbele ( qua ruimte/mixgevoel dan)

ik ben zelf zeer tevrede over mn cd-spelers, ze zijn lekker cheap, en alles wat je nodig hebt zit er op, dus geen effecten, seamless loop, 15 miljard cuepunten in je geheugen en niet scratchen. Het zijn dus lekkere basic spelertjes, de enige nadelen zijn de klep (kan open als de cd nog speelt) en de enigzins vage cue methode. Een vet pluspunt is dat ie bijna alle cd's afspeelt, beschadigd of niet.

conclusie: de cdj-20 is een goede cd-speler, met alleen het broodnodige erop. Wat mij betreft is dit DE cd speler voor thuis (tenzij je effecten/loop-geil bent).
DestinyDJAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2002
Laatste: 29-11-2005
Berichten: 30
30-9-2002 14:16
Doe maar maar Pioneer CMX-5000 of Denon DN2600F
DestinyDJAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2002
Laatste: 29-11-2005
Berichten: 30
30-9-2002 14:17
Trouwens... ik denk niet dat Numark een merk is dat zich nog moet gaan bewijzen!

Op enkele grote party';s zie je toch regelmatig Numark CDN-88 (geloof ik). In iedergeval die rode!
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
30-9-2002 18:23
1 x bewerkt. Laatst door Djblackdevil op 30-9-2002 18:24
De iedeale cd-speler?

hte is wat je wilt. Wil je wil effecten hebben of niet. IK zelf heb de pioneer 500 mk 2 (die ik ga verkopen) maar daar is echt goed mee te mixen alleen heb je geen overbodige luxe zoals technics

zie het zo: Bij de draaitafels heb je ook sommig met veel guncties en zonder. Wat bij de draaitafels de technics is is bij de cd-speler de 500 mk 2 (goed zonder overbodige luxe)

Maar ja als je je mixen wilt verbergen neem er dan een met galm enz

LAters
GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-9-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 8
30-9-2002 20:12

Djblackdevil schreef:

Maar ja als je je mixen wilt verbergen neem er dan een met galm enz

LAters
happy :) maar ooit al eens gehoord van creatief mixen???
wat een loopen niet xtra aan je set geeft, maakt the crowd gewoon gek...

Anyway, ben van plan pioneers te kopen, maar weet alleen nog nie goe welke...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
30-9-2002 20:14

ghost schreef:

delicaat onderwerp, net als de "ideale tt"

Dré was t al van plan om wat cd-spelertjes te testen, maar zo kan hij t zeker niet vergete wink ;)
Wees gerust. Zodra ik tijd gehad heb om het "welke draaitafel voor welk budget af te ronden" (PDT-6000 moet nog beschreven worden) is de "welke CD-speler voor welk budget" aan de beurt. Daarbij zal in ieder geval onderscheid gemaakt worden tussen dubbele en enkele spelers EN, uiteraard, net als bij het draaitafeltopic gekeken worden naar het budget.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
30-9-2002 22:48
1 x bewerkt. Laatst door Niek op 30-9-2002 22:49
Leuk topic, vooral nu je overal weer "welke cd-speler" discussies ziet komen. Persoonlijk ga ik voor een dubbele cd-speler; aan de één hoef ik deze keuze helemaal niet uit te leggen, de ander blijft heilig bij z'n toploaders zweren, mij OK laugh :D

Wat mij aanspreekt is een goede dubbele cd-speler met min. een ASP-geheugen / oliegedempt loopwerk. Daarbij moeten er leuke en bruikbare (brede term) effecten op zitten om eens wat te miereneuken met een plaatje. Een goede sampler dan wel loop functie zijn voor mij erg belangrijk. Ook niet onbelangrijk: lekkere softtoetsen. Als laatste vind ik het design niet onbelangrijk...

Naar mijn mening komt een DN2600F het meest in de buurt, moet dus maar eens op zoek gaan naar zo'n occasion happy :)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
30-9-2002 23:37
Ik heb gekozen voor twee losse Pioneer cdj100.
Simpel, goed en betrouwbaar.
Uiterst "road" proof, en schok proof.
Frond loading vind ik beter als laatjes, want die laatjes loop je er gemakkelijk af als je druk bezig bent sad :(

Ook adviseer ik voor drive-in werk 2 losse te gebruiken, want als er 1 stuk is kan je nog met nr 2 verder. En 1 is ook makkelijker te vervangen.
Je bent niet meteen "alles" 6 weken kwijt.
En ik heb al een paar keer meegemaakt bij collega's dat bij een dubbele speler de bediening het begaf, maar dan kun je ook meteen alle twee de spelers niet meer benaderen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KeeZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2002
Laatste: 21-8-2003
Berichten: 4
10-10-2002 18:26
ik heb zelf 2 axis-2's... als beginnend dj best te doen, en die extra effecten, ach ik wil eerst een beetje goed leren mixen voor ik begin te prutsen... laugh :D
- music is a passion - every problem in the world can be solved with music -

Terug naar forum Reageer (zonder quote)