HBO licht en geluidsstudie.
(22 reacties. Pagina 1 van 3)Moderator(s): Dré
MBFStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-7-2005 Laatste: 1-6-2006 Berichten: 284 | 9-10-2005 19:38 |
Hallo, Ik zit nu in mijn exame jaar en ik hoop te slagen. Na mijn midelbare school wil ik graag een licht en geluidsstudie volgen, dit omdat het me leuk lijkt en ik heel veel met licht en geluid bezig ben. Nu is het zo dat ik alleen maar scholen kan vinden met wel deze studi maar dan voor MBO.. zonde. Ik heb havo , dus ik wil ook een HBO studie. Weet iemand van jullie een HBO licht en geluid studie? Mvg Mike | |
Wat? | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 9-10-2005 19:40 |
Hangt ervanaf wat je wilt. Knoppenschuiven en kabeltjes solderen/aansluiten zul je naar MBO moeten kijken. Creatief (waarbij dus direct een flinke dosis theatergeschiedenis, kunstlessen en creativiteits-vakken komen kijken) richting lichtontwerp, klankbeeld, werken in producties als leidinggevende etc. kun je naar de opleiding OTT in Amsterdam kijken. Klik Is redelijk theatergericht, maar is zeer goed mee aan te komen bij events, etc. | |
Light Image | |
MBFStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-7-2005 Laatste: 1-6-2006 Berichten: 284 | 9-10-2005 19:43 |
Alvast bedankt.. Het domme is dat ik een E&M profiel gekozen heb. Ik wou echt een eigen bedrijf dus heb ikd at gekozen. Later dacht ik een klein bedrijf kan je altijd starten zonder een bepaald profiel. Nu was het dnek ik beter geweest om een profiel C&M te kiezen | |
Wat? | |
PeterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-8-2002 Laatste: 12-9-2012 Berichten: 1137 | 9-10-2005 20:14 |
Laat het lezen beginnen zou ik zeggen: www.new-line.nl/forum/read/?t=4958 | |
Volgende keer Peter! | |
DeWitStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2003 Laatste: 15-10-2018 Berichten: 648 | 9-10-2005 20:17 |
JeroenVDV schreef: Hangt ervanaf wat je wilt. Knoppenschuiven en kabeltjes solderen/aansluiten zul je naar MBO moeten kijken. Creatief (waarbij dus direct een flinke dosis theatergeschiedenis, kunstlessen en creativiteits-vakken komen kijken) richting lichtontwerp, klankbeeld, werken in producties als leidinggevende etc. kun je naar de opleiding OTT in Amsterdam kijken.Klik Is redelijk theatergericht, maar is zeer goed mee aan te komen bij events, etc. | |
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein | |
BarbaraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-6-2005 Laatste: 30-9-2009 Berichten: 439 | 9-10-2005 20:31 |
ik heb vorig jaar meegedaan aan de selectieprocedure van de OTT, 1 op de 10 inschrijvingen wordt doorgelaten. de selectieprocedure is erg pittig, zelfs nadat je je perfect hebt voorbereid, . ik wist precies wat ze verwachtte van je, en wat je moet zeggen/willen/gedaan hebben. en dan nog, afgewezen worden. verder is de opleiding een van de weinige die je op HBO niveau leren wat het theater precies inhoud. niet alleen droge techiek, maar ook achtergronden zoals Jeroen al zei. goede keuze, alleen pittige selectieprocedure | |
Potverdorie | |
DeWitStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2003 Laatste: 15-10-2018 Berichten: 648 | 9-10-2005 20:43 |
Mja, kennis en ervaring is aanwezig. Nu maar eens babbelen met m'n ouders. | |
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 9-10-2005 20:49 |
deWit schreef: Mja, kennis en ervaring is aanwezig. Nu maar eens babbelen met m'n ouders.Oftewel: Je moet enorm gemotiveerd zijn EN het in je hebben. Good luck! | |
Light Image | |
BarbaraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-6-2005 Laatste: 30-9-2009 Berichten: 439 | 9-10-2005 20:51 |
Heb je ervaring met deze opleiding Jeroen? | |
Potverdorie | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 9-10-2005 20:54 |
Barbara schreef: Heb je ervaring met deze opleiding Jeroen?Ik heb uiteindelijk bewust NIET voor deze opleidin gekozen. De tijd die erin gestoken moest worden, zag ik niet zitten. Mediatechnologie (lekker algemene brede opleiding gericht op alle moderne media als internet, TV, radio, deeltje licht/geluid ook, etc.) leek me handiger, icm eigen bedrijf en verdiepingen op de gebieden die ik extra interessant vind. Totdat ineens Audio Design bij de HkU op m'n pad kwam. Daar zware toelating gedaan, en door het oog van de naald gekropen en nu in het eerste jaar terecht gekomen zonder de basisopleiding te doen. Uiteindelijk gaat deze studie denk ik evenveel tijd kosten als de OTT. Spijt? Misschien wel ja. Audio Design is echt gericht op muziekproductie, audiotechnologie zowel bij opnames als live, ontwerp van audiosystemen, etc. Niets licht/theater dus. Maar wel een flinke dosis creativiteit, muzikaliteit, etcetera. Of ik helemaal tevreden ben weet ik nog niet. Ik wil mijn websitewerk, eigen bedrijf en lichtklussen namelijk blijven doen naast de studie. Als dat niet blijkt te kunnen, ga ik misschien een switch maken... | |
Light Image |