Forum > Geluid

CDJ-200 vs. DN-S1000

(84 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
DJ InspirationStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-8-2003
Laatste: 26-11-2006
Berichten: 48
9-10-2005 16:02
Nee, de CDJ-200 is de eerste cdspeler met deze functie.
DENON DN-S3000 * Reloop RMX-40BPM * DENON DN-S3000
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
9-10-2005 16:18
Vraag, waarom wil je op cue drukken voor de pfl? Waarom druk je niet gewoon meteen op play (zeg maar voor het geval hij dus goed is). Is ie niet goed druk je gewoon op que, dat is toch niet zoveel meer moeite dan de cue knop loslaten?

Ik zit zo vaak te stotteren met de cue knop, maar als ik de mix ernin wil gooien ga ik toch echt op play drukken, die knoppen zitten zo dicht naast elkaar dat je moeiteloos van snel stotteren met cue over kunt naar play.

Of is dit weer zo'n optie die nutteloos lijkt op het eerste gezicht (wavedisplay bijvoorbeeld), maar waar je niet meer zonder kan (wil) als je hem eenmaal hebt geproefd?

Nou ja, ik heb in elk geval nog nooit de cue knop een heel nummer ingedrukt gehouden, haha geen gezicht zeg, ik zie het helemaal voor me: DJ staat een beetje onbeholpen om zich heen te kijken met 1 hand op de speler hopend dat niemand het door heeft haha.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
9-10-2005 16:36

Niek schreef:

Trouwens, ik heb maar één functie kunnen vinden die de Pio wel heeft en de Denon niet (effecten strepen we tegen elkaar weg): wanneer je bij de Pio de CUE ingedrukt houdt voor bijv. je PFL en vervolgens je PLAY erbij indrukt speelt de speler het nummer verder af (en kun je dus CUE loslaten).
Hoeveel mensen hebben met een CDJ-100 wel niet een leuke mix gemaakt door de CUE in te drukken tijdens PFL, en mogen vervolgens tijdens het gehele nummer de CUE toets ingedrukt houden?
ik durf niet te zeggen hoe het bij de S-1000 is, maar als ik bij m'n s-3000 de cue ingedrukt hou, en ik geef de platter een klein tikje, dan gaat ie ook over op 'play', en kan ik dus de cue ook loslaten happy :)

dit zou iemand met een s-1000 dan even moeten testen!
Music is what feelings sound like...
DJ InspirationStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-8-2003
Laatste: 26-11-2006
Berichten: 48
9-10-2005 16:38

DannyK78 schreef:

Nou ja, ik heb in elk geval nog nooit de cue knop een heel nummer ingedrukt gehouden, haha geen gezicht zeg, ik zie het helemaal voor me: DJ staat een beetje onbeholpen om zich heen te kijken met 1 hand op de speler hopend dat niemand het door heeft haha.
Inderdaad, normaal zou je hem niet nodig hebben.
Het is weer zo een redder in nood denk ik voor wanneer je het aan de hand moet krijgen. laugh :D
DENON DN-S3000 * Reloop RMX-40BPM * DENON DN-S3000
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
9-10-2005 19:21
Wij hebben sinds enige tijd de CDJ-200. Keuze voor Pioneer is:
-Niet te simpel, niet te ingewikkeld.
-Pioneer is veelal geaccepteerd (de spelers hebben dezelfde gedachtengang als cdj100,500,800,1000 etc.)
-Persoonlijke voorkeur voor een merk.

Ik heb altijd al 'iets' tegen Denon gehad. Vaak komt dat voort uit een negatieve ervaring met het merk waardoor je altijd die gedachte blijft houden over dat merk. Tenminste dat is vaak met mij zo. Natuurlijk meestal volkomen onterrecht shut up :X Maar met Pioneer altijd goede ervaringen gehad en nooit problemen gehad. Voor mij een reden om niet van dit merk af te stappen.

Durf de 200's prima in de verhuur te doen zonder me enige zorgen te hoeven maken. Denon spelers, zowel toploader (zelfs DN5000) en dubbele spelers gaven bij mij in het verleden veel storingen. Uiteindelijk weer met Pioneer spelers komen opdraven laugh :D

Je merkt het, ik zou de Pioneers kiezen :P
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
9-10-2005 21:05

RonnieB schreef:

Niek schreef:

Trouwens, ik heb maar één functie kunnen vinden die de Pio wel heeft en de Denon niet (effecten strepen we tegen elkaar weg): wanneer je bij de Pio de CUE ingedrukt houdt voor bijv. je PFL en vervolgens je PLAY erbij indrukt speelt de speler het nummer verder af (en kun je dus CUE loslaten).
Hoeveel mensen hebben met een CDJ-100 wel niet een leuke mix gemaakt door de CUE in te drukken tijdens PFL, en mogen vervolgens tijdens het gehele nummer de CUE toets ingedrukt houden?
ik durf niet te zeggen hoe het bij de S-1000 is, maar als ik bij m'n s-3000 de cue ingedrukt hou, en ik geef de platter een klein tikje, dan gaat ie ook over op 'play', en kan ik dus de cue ook loslaten happy :)

dit zou iemand met een s-1000 dan even moeten testen!
Verrek, je hebt gelijk! TNX, weer wat geleerd laugh :D (ik heb een dns1000 dus.)
Waar zit de cut op dit apparaat?
DJ InspirationStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-8-2003
Laatste: 26-11-2006
Berichten: 48
13-10-2005 18:21
Nu had ik mij voorgenomen om ze eerst even te gaan testen in een winkel hier.
Maar nu begon ik toch even na te denken nadat Reind zei om misschien de DN-S3000 te nemen.
Is dit werkelijk zoveel beter dan beiden?
Met andere woorden, zouden jullie mij die beter aanraden of toch liever de DN-S1000 of de CDJ-200?
DENON DN-S3000 * Reloop RMX-40BPM * DENON DN-S3000
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-10-2005 20:08
De 3000 kan gewoon veel meer, zit goed in elkaar en kost een paar tientjes meer als de CDJ200.....

Ik zou het wel weten en dan werd het niet de CDJ200 ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
14-10-2005 00:01
Iedereen die de Denon's zo ingewikkeld vindt: de basisfuncties van de denons zijn zo duidelijk als wat. Kan iedere mongool bedienen. Alleen de uitgebreidere functies zijn soms even wennen maar die MOET je niet gebruiken!

Pioneers zijn inderdaad makkelijker en overzichtelijker, omdat die uitgebreidere denon functies daar simpelweg niet opzitten...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-10-2005 03:43
Nee tuurlijk hoef je die niet te gebruiken maar als je ze toch niet gaat gebruiken...... waarom koop je dan zo'n speler. Koop dan gewoon een CDJ100, kan geen ruk behalve cd's afspelen en beroerde effecten laten horen......

Denon cd spelers zijn complexer dan een Pioneer over het algemeen is, en dat iedere mongool ze zo maar kan bedienen vind ik onzin want bij een DN-S5000 vind ik het toch wel fijn als er even een boekje naast ligt zodat ik weet wat ik aan het doen ben in plaats van maar een beetje loos op knoppen gaan staan rammen. (tuurlijk werken play e.d hetzelfde maar wat gaan mensen doen als ze knopjes zien...... juist daar gaan ze met hun tengels aan zitten)
Basis features hoef je dus inderdaad geen boekje voor open te slaan maar zoals eerder gezegd als je basis features wil koop je geen Denon DN-S3000 of 5000.

Ik heb van het weekend met een 5000 staan spelen en ik vind het helemaal geen onaardige speler maar hij is minder overzichtelijk als alle andere spelers. Maakt verder geen hol uit maar je moet zoiets wel in je achterhoofd houden.
En als mensen nou eens de moeite nemen om een boekje te lezen valt er zoveel meer uit te halen dan men denkt.

Maar toch blijf ik er bij. Voor algemene verhuur doeleinden pak je een Pioneer. Om lekker zelf mee te klojo'en pak je een DN-S1/3/5000

Overigens vind ik het woord MOET een beetje verkeerd gekozen, kun je beter vervangen door HOEF je niet te gebruiken ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)