Forum > Geluid

CDJ-200 vs. DN-S1000

(84 reacties. Pagina 2 van 9)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-10-2005 12:32

Victor schreef:

Verder is het duidelijk: de S1000 kan meer voor minder geld. Maar niemand houd je tegen om toch de CDJ-200 te nemen als je de S1000 niet prettig vindt. Aan de CDJ-200 heb je ook geen verkeerde speler.
Mee eens maar soms is meer voor minder (voor ons natuurlijk wel) niet het idee wat er achter moet zitten.

Ik zet liever een CDJ200 in de verhuur dan een DN-S1000. Om de doodsimpele reden dat zelfs het zeldzaamste zaadje op deze wereld zonder na te denken de speler kan bedienen.
Daarnaast heb ik Jeroen zowat een CDJ zien gooien en ben ik er ook heilig van overtuigd dat de CDJ op dat vlak de DN-S er met gemak uit loopt.

DN-S en CDJ zijn gewoon ontworpen voor verschillende doelgroepen. CDJ voor de mensen die het ding mishandelen en geen nonsens willen. DN-S voor de mensen die en een goede cd speler willen die en veel kan en ook nog eens leuk in elkaar zit.

Overigens als de CDJ200 een optie is dan is de DN-S3000 dat ook.... (zelfde prijs segment) en die zou ik dan toch ook nog wel serieus in overweging nemen (mooi stapje beter als de 1000)

greup schreef:

tekst
Letter N kapot op je toetsenbord?
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
9-10-2005 12:35
Heb zelf ook even de CDJ 200 van Pioneer gehad, en vindt het serieus een énorm fijne cd-speler! Al de nodige functies zitten erop, en zijn makkelijk te bedienen en zeer overzichtelijk geplaatst op het apparaat.

Enige minpunten van de CDJ 200 vindt ik het Jog Wheel, deze is een stuk minder stabiel als van de CDJ 100 en kan een beetje kantelen. En ander nadeel van de CDJ 200 is de prijs.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
9-10-2005 12:38

Reind schreef:

Overigens als de CDJ200 een optie is dan is de DN-S3000 dat ook.... (zelfde prijs segment) en die zou ik dan toch ook nog wel serieus in overweging nemen (
Dan wel opschieten, want dat zijn de laatste modellen voor een actieprijs. De S3000 wordt (nu de S3500 er is) niet meer gemaakt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
9-10-2005 12:40

Victor schreef:

Maar leg eens uit wat je bedoelt met "vaag loop systeem". Bij mijn weten werkt het loopen op de S1000 exact hetzelfde als op de CDJ-200: knopje A voor het startpunt, knopje B voor het eindpunt.
Maar het reloopen en loop out adjust gaat heel anders. Loop out adjust gaat door nog een keer op out te drukken, en dan is dat je niewe out punt. Bij pioneer druk je op out en dan kan je met het jog wheel of de search buttons een nieuw punt maken, vind ik persoonlijk prettiger werken.
.
DJ InspirationStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-8-2003
Laatste: 26-11-2006
Berichten: 48
9-10-2005 12:51

Victor schreef:

Reind schreef:

Overigens als de CDJ200 een optie is dan is de DN-S3000 dat ook.... (zelfde prijs segment) en die zou ik dan toch ook nog wel serieus in overweging nemen (
Dan wel opschieten, want dat zijn de laatste modellen voor een actieprijs. De S3000 wordt (nu de S3500 er is) niet meer gemaakt.
Daarom koop ik ook geen S3000. Als ik dan ooit een 2de wil bijkopen (want zoveel geld heb ik niet om er 2 te kopen), verkopen ze hem nergens meer en moet ik hem 2de hands gaan zoeken (waarbij je niet weet wat er al allemaal mee aangevangen is). Daarom wil ik enkel nieuwe apparatuur en valt spijtig genoeg de S3000 af.. Kvind het spijtig dat de S3500 niet in de zelfde prijsklasse ligt, nu heb je eigenlijk bijna geen middensegment meer voor de Denon cdspelers. De S1000 als instap model en dan ga je ineens naar het dubbel zo dure volgende model van Denon.
DENON DN-S3000 * Reloop RMX-40BPM * DENON DN-S3000
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
9-10-2005 13:36

Dj JoBo schreef:

Maar het reloopen en loop out adjust gaat heel anders. Loop out adjust gaat door nog een keer op out te drukken, en dan is dat je niewe out punt. Bij pioneer druk je op out en dan kan je met het jog wheel of de search buttons een nieuw punt maken, vind ik persoonlijk prettiger werken.
Nee hoor, zo werkt het op de S1000 ook. Knop [B-trim] indrukken, dan selecteren of je loop 1 of loop 2 wilt corrigeren, aan de jog draaien om het punt te corrigeren en als de loop perfect is op [A] drukken om het nieuwe punt op te slaan.

Daarnaast heb je inderdaad de mogelijkheid om "on the fly" tijdens een loop de [B ]-knop opnieuw in te drukken, waardoor dat punt het nieuwe eindpunt wordt. Maar dat is geen correctie van het bestaande eindpunt, maar gewoon een nieuw eindpunt maken.

Voor de reloop-functie is er de [Reloop] toets: indrukken en de speler springt weer terug de loop in.

Het lijkt erop dat sommige mensen wat vooroordelen hebben die voortkomen uit het niet kennen van het apparaat.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
9-10-2005 13:53

Reind] schreef:

Ik zet liever een CDJ200 in de verhuur dan een DN-S1000. Om de doodsimpele reden dat zelfs het zeldzaamste zaadje op deze wereld zonder na te denken de speler kan bedienen.
De CDJ heeft weinig functies, én juist dat maakt hem simpel. Maar vertel me: wat is er moeilijk aan de DN-S1000? Op een uitzondering daargelaten geen dubbele functies onder 1 knop, en alles duidelijk en overzichtelijk. Elke DJ die ik heb wist er zo mee te werken...en na 5 min. ook de effecten onder de knie.. happy :)
Daarnaast heb ik Jeroen zowat een CDJ zien gooien en ben ik er ook heilig van overtuigd dat de CDJ op dat vlak de DN-S er met gemak uit loopt.
Kijk, relevante info. De situatie die je benoemt vertaal ik maar even naar een moeilijke situatie voor een CD speler (houten tent vloer o.i.d.) en mijn DN-S1000's doen daar niet moeilijk over. Dus voor zover er een verschil zit in shockproof is dat niet relevant...
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
9-10-2005 13:56
Trouwens, ik heb maar één functie kunnen vinden die de Pio wel heeft en de Denon niet (effecten strepen we tegen elkaar weg): wanneer je bij de Pio de CUE ingedrukt houdt voor bijv. je PFL en vervolgens je PLAY erbij indrukt speelt de speler het nummer verder af (en kun je dus CUE loslaten).
Hoeveel mensen hebben met een CDJ-100 wel niet een leuke mix gemaakt door de CUE in te drukken tijdens PFL, en mogen vervolgens tijdens het gehele nummer de CUE toets ingedrukt houden?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
9-10-2005 14:03
De CDJ-200 heeft ook nog de loop-halveer functie.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TimmelStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 26-10-2004
Laatste: 9-7-2007
Berichten: 61
9-10-2005 15:43

Niek schreef:

Trouwens, ik heb maar één functie kunnen vinden die de Pio wel heeft en de Denon niet (effecten strepen we tegen elkaar weg): wanneer je bij de Pio de CUE ingedrukt houdt voor bijv. je PFL en vervolgens je PLAY erbij indrukt speelt de speler het nummer verder af (en kun je dus CUE loslaten).
Hoeveel mensen hebben met een CDJ-100 wel niet een leuke mix gemaakt door de CUE in te drukken tijdens PFL, en mogen vervolgens tijdens het gehele nummer de CUE toets ingedrukt houden?
ff tussendoor, heeft de cdj800 deze functie ook?
Niet genoten is altijd mis!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)