Forum > Algemeen Forum

nieuwe producten dap/showtec 2005 catalogus

(114 reacties. Pagina 7 van 12)
Moderator(s): Dré
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
20-9-2005 13:30
Ik denk dat we twee verschillende soorten drive-ins nu door elkaar halen .

Ik heb veelal kleine feesten tot hooguit een man of 80 a 100. Ik draai dus ook in relatief kleine ruimtes.

ik denk dat we daar al in verschillen. als ik jou opstelling zo bekijk.

Wat ik dus bedoel is. met kleine ruimtes heb ik geen 6 meter truss nodig voor die paar effecten+ ik heb een losse dimmerpack dus niet op T Mijn beslabaarheid ligt dus stukken lager
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
20-9-2005 15:44
Ik doe ook wat kleinere showtjes (ook groter overigens).
Als alles zeer compact moet passen er 2 T4's op een stuk van ongeveer 3m.
Eigenlijk is dat al te dicht op elkaar, maar soms kan het even niet anders.
Dan wil jij de rest nog op de overige meter kwakken?
Je krijgt dan echt een volle boel hoor!
Darth Crossfader
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
20-9-2005 16:04
Ik denk dat als je creatief bent dat het er best mooi uit kan zien.
Bijvoorbeeld:
2 t-4 schuin hangen dmv een steel. In een driehoek dus gewoon aan de buitenste haak een steel bevestigen en die weer aan je truss. En het ziet er al minder druk uit. Dan je effecten een de bovenste buis vastmaken. En het drukke valt enigzins nog mee.
Pearl 2000 in da house!!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
20-9-2005 17:38
waarom met een steel aan de truss hangen? weer een extra schakel in de bevestiging, en hoe minder, hoe beter. haken zijn trouwens ook niet geschikt om verticaal te hangen. het zal niet meteen afbreken, maar de kracht door het moment is veel malen groter dan bij bv halfcoupler.

ik heb wel 12,5 meter truss liggen, maar gebruik ik nauwelijks. die lengte is handig om een podium mee te overspannen, NIET om nog meer ruimte te creëren zodat je de statieven nog zwarder kunt belasten. voor die gelegenheid hadden we dus TE-071's gehuurd. ook kun je niet zonder na te denken de truss buiten de statieven laten oversteken, en moet je bij dergelijke overspanningen ook rekening houden met de verdeling van de lasten. (wat bij 8 parren en 2 scans op 6 meter truss weer een heel stuk minder nodig is)

parren zijn zeker niet zo licht dat je ze zomaar erin kunt hangen. met 30-30 truss maakt dat niet uit (voor de truss zelf), maar met 20-20 truss zou ik zeker oppassen. het zal wel steviger zijn als een plastic lichtbrug, maar dat maakt het nog geen wereldsetje. de statieven die eronder staan zijn niet verkeerd. daar kan met wat beleid wel een stukje truss op.

beter idee: setje links laten liggen, die wind-ups los bestellen, en een aantal meters tweedehands truss kopen. heb je nu meer aan, en is straks eventueel ook weer tegen een fatsoenlijke prijs te verkopen.

enne Sietse, hou jij je maar bij geluid, dan zorg ik wel voor het licht. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
23-9-2005 09:58

sandervandermaat schreef:

ik zou ook wel graag willen weten of dit zo'n 20 truss dingetje is, wacht even dré's reactie af
edit: is dat trouwens deze?
Yep. EN... Hij is weer terug van weggeweest, zie hier
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ArjankippensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 20-2-2013
Berichten: 91
23-9-2005 10:19

Dré schreef:

sandervandermaat schreef:

ik zou ook wel graag willen weten of dit zo'n 20 truss dingetje is, wacht even dré's reactie af
edit: is dat trouwens deze?
Yep. EN... Hij is weer terug van weggeweest, zie hier
Jammer dat de trussdelen IT30 zijn en geen T30, of is dit misschien een foutje?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
23-9-2005 10:54
Nee, geen foutje. Maar als jij voor ca. 133 euro (verschil tussen statieven + adapters en complete set) er 3 stukken FT30 truss in kunst stoppen van 1,5 meter dan is dat natuurlijk ook prima.

Je kunt niet alles hebben. De keuze voor de IT30 reeks is nog steeds een minder slimme keuze MAAR wel minder minder slim dan die truss die ze bij die nieuwe (nog niet leverbare) set stoppen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
26-9-2005 11:44
j=Jammer dat hij maar 45 kg aankan sad :( Maarja wat wil je voor die prijs laugh :D
Wat?
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
26-9-2005 13:44
@Dre zal jij als je het trust setje binnen hebt eens eerlijk willen zeggen wat je er van vind. (Daar bedoel ik mee het setje wat nog niet leverbaar is)

We kunnen nu met zijn allen wel gaan zeggen het is niks niet doen enz. Eerst maar eens afwachten wat het nou degenlijk is.

Enne voor 3 meter showtec rommel ziet dit er toch aardig uit. Vind ik.
https://www.fotoalbum.nl/index.php?cat=11175
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
26-9-2005 14:20

MBF schreef:

j=Jammer dat hij maar 45 kg aankan sad :( Maarja wat wil je voor die prijs laugh :D
als je zo gaat tellen is het een wonder dat een plastic lichtbrug zichzelf nog overeind kan houden.

die 45kg mag je er ook daadwerkelijk inhangen. met die belasting leef je de veiligheidsfactoren nog een heel eind na. Dré heeft een tijd terug een test gedaan. statieven konden 150kg omhoog houden. in dat geval mag je er 30kg inhangen uitgaande van Vf=5. 75% regel over 2 statieven, en je komt op 45kg. daar zou officieël nog het gewicht van de truss af moeten, maar dat gewicht is vrij laag, en mag je in dit geval voorzichtig vergeten. (maar zorg dat je wel precies weet wat erin gaat en hoeveel het weegt!!)

daarbij heb je het voordeel dat het wind-ups zijn. op sta-hoogte volhangen, en dan omhoog lieren. een beladen truss omhoog drukken terwijl de ander snel de borgpen erdoor moet steken is nou niet echt je van het.

voor dit geld wil je echt niet meer aanklooien met een hobbysetje. in de genoemde set durf ik rustig 2 balkjes parren, 2 scans en een strobo te hangen. (in tegenstelling tot hetzelfde in een lichtbrug)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)