Forum > Geluid

Advies gevraagd geluidsinstallatie verenigingsgebouw 90m2 1750 Euro

(73 reacties. Pagina 8 van 8)
Moderator(s): Dré
GuidoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 5-2-2010
Berichten: 30
22-9-2005 18:25
Zoals Johan Rademakers al aangeeft zullen de Evid 4.2 speakertjes waarschijnlijk tekortschieten voor andere toepassingen dan achtergrondmuziek. Kijk ook eens hier naar deze post van Remco waar het over de Evid 6.2 gaat (die dus nog een stukje zwaarder zijn dan de 4.2). Ik denk dat je voor de prijs van de Evid 4.2 (120 Euro in de Duitse shops, dus hier nog wel wat duurder) beter een "grote" kast kunt kopen. Voor 250 Euro per stuk moet dat zeker lukken (2 stuks).
Henry viskerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 43
22-9-2005 19:14
@ johan: ik had inderdaad ook al vernomen dat er een subje bij moet komen. Daar maken we ook de aansluitingen al voor. Dan kunnen we hem er altijd bijplaatsen.

@ pim: naar die mixer had ik ook al gekeken, echter deze valt buiten het budget, het mag iets kosten, maar niet te veel. Ik heb ook moeten praten als brugman om er iets aan te doen. We draaien nu met 2 cd-spelers die je alleen nog open krijgt door de cd la eruit te trekken (open/close knop is weg) en met een mengpaneel met slechts 1 kanaal. De (hifi)versterker heeft extra koeling gekregen tegen het warm worden en de speakers zijn 4 hifi-speakers van minimaal 25 jaar oud.

@ guido: ik heb de 4.2 al gehoord en ik moet eerlijk zeggen dat ik er versteld van stond. Ik dacht toen ik ze zag hangen dat kan nooit wat zijn, maar ze hebben me positief verrast. Een subje is eigenlijk een must, maar ik weet niet of ik dat er nog door ga krijgen. Ik vind het grootste voordeel dat ze klein zijn. (de ruimte is niet zo groot en zeker niet zo hoog). Ik vind kleine speakertjes dan netter staan.

Of is het zo dat ik beter andere speakers kan nemen omdat die geluidskwaliteit, maar vooral de levensduur veel beter is?

Alvast bedankt iedereen

Groeten Henry
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
23-9-2005 08:07

henry visker schreef:

@ pim: naar die mixer had ik ook al gekeken, echter deze valt buiten het budget, ....We draaien nu met 2 cd-spelers die je alleen nog open krijgt door de cd la eruit te trekken.....
Ik herken dat van de cd speler, bij onze scouting moest de lade met de "vork-methode" geopend worden (vork tussen la en speler rammen en open wrikken laugh :D)

Je kan evt op zoek naar een 2e hands Ecler MAC, Dateq of Rodec...
Mixers van andere in NL verkrijgbare merken zullen het niet lang uithouden bij de Scouting ben ik bang......
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
Henry viskerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 43
23-9-2005 18:52
Daar ben ik ook bang voor. het voordeel is wel dat de mixer wordt ingebouwd in een rack, dus de mixer zal nu niet zo veel bier drinken als degene die er nu staat.

Als iemand nog een mooi 19" mixertje (van een van bovenstaande merken)heeft staan en dat wil verkopen voor een goed doel, ik hou me aanbevolen.

Groeten Henry

Terug naar forum Reageer (zonder quote)