noob zoekt simpel antwoord op enkele vragen omtrent softwarematig produceren
(21 reacties. Pagina 2 van 3)Moderator(s): Dré
VoltcontrolStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2005 Laatste: 29-11-2011 Berichten: 465 | 15-9-2005 08:08 |
Nog een argument voor de laptop; als je samen produceeert, werk wil meenemen en er in de "gaststudio" (op vreemde apparatuur/instellingen) naadloos mee aan de slag wil gaan is een laptop de beste oplossing. er wordt ergens gezegd koop alsjeblieft een PC. Dit HOEFT dus niet, Maar is idd meestal goedkoper dan een laptop en je kan er meer mee qua uitbouwen (en specs van geluidkaart) dat wel, maar de poster wil een laptop toch? daar kun je prima mee uit de voeten qua productie. Ps; in de laatste I-DJ (tijdschrift verkrijgbaar bij elke bruna) staat een interessant artikel over een mobiel productie workstation. (lijkt op een laptop maar is het niet) ERG interessant! | |
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek. | |
H.Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-10-2003 Laatste: 17-12-2009 Berichten: 326 | 15-9-2005 13:05 |
Als je simpel wilt producen maakt het niet veel uit of je een windows pc/laptop hebt, maar als je verder wilt gaan en zeker als je alles met software wilt gaan doen zou ik zeker kijken naar een apple powermac of powerbook. | |
CccStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-6-2005 Laatste: 30-11-2010 Berichten: 32 | 15-9-2005 13:26 |
Misschien neem je een laptop omdat je niet veel plaats hebt? kijk anders eens naar dit https://xc.aopen.com.tw/aoeb/index.aspx Kleine goede pc's. En ze zien er ook nog mooi uit. | |
H.Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-10-2003 Laatste: 17-12-2009 Berichten: 326 | 15-9-2005 17:01 |
ccc schreef: Misschien neem je een laptop omdat je niet veel plaats hebt?kijk anders eens naar dit https://xc.aopen.com.tw/aoeb/index.aspx Kleine goede pc's. En ze zien er ook nog mooi uit. | |
CccStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-6-2005 Laatste: 30-11-2010 Berichten: 32 | 15-9-2005 18:13 |
Ik neem aan dat je zelf kunt kiezen wat voor processor je erin zet. | |
H.Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-10-2003 Laatste: 17-12-2009 Berichten: 326 | 15-9-2005 18:35 |
klopt... ik zie nu dat er ook een pentium 4 in kan | |
NdewitStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-9-2005 Laatste: 28-8-2006 Berichten: 108 | 15-9-2005 19:01 |
Ik lees hier allemaal van die statements zonder verdere argumentatie. "Doe X omdat het het beste is". Beetje jammer. Help je de topic-starter niet mee. | |
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk. | |
StompinneStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-4-2005 Laatste: 10-12-2009 Berichten: 78 | 16-9-2005 03:18 |
takanohana schreef: HalloIk heb al veel informatie gezocht en gevonden maar ik zoek een simpel antwoord(toch ietwat gedetailleerd) 1/Ik wil Drum and bass produceren met een laptop(Niet professioneel, maar met oog op de toekomst) vragen: Aan welke voorwaarden moet mijn laptop voldoen? Wat is dat nu met die geluidskaard? Kent er iemand een geschikt softwarepakket? 2/Hoe moet ik mijn laptop en mijn mengpaneel tegelijk op mijn monitor-speakers aansluiten? Hoe zorg ik ervoor dat mijn geluidskwaliteit zo optimaal mogelijk is (voor beide toepassingen) Niets van dit alles is in mijn bezit! Maar ik heb gevakantiejobt! ! Over het dj gedeelte van mijn aankopen heb ik al veel informatie! Ik denk dan ook dat ik weet welke tt's, welke naalden ,welk mengpaneel en welke monitor-speakers ik kopen moet! Maar het produceer-gedeelte heb ik hulp nodig! Wat zou jij kopen als je dezelfde eisen had? Ofwel schaf je je een duurdere "mobiele" aan (bv Intel Centrino, wireless standaard ingebouwd). Das een laptop met speciale processor voor laptop, geruisloos, lichtgewicht, duurzaam batterijgebruik. Kies je voor deze, dan zou je toch best een "zwaar" model nemen (bv, Centrino Dothan, 1.7 ghz). Ik denk dat je minimum 512 mb geheugen moet nemen (hoe meer hoe liever hoe duurder). Met de ingebouwde soundchip ben je niks (of anders zal het lastig werken zijn). Dus kies je best voor een "externe" geluidskaart ('bak' in dit geval). Liefst één met 2x2 outputs (kun je dan gebruiken om te monitoren bij DJ-software). Kies deze voor op een poort waar je geen andere apparaten hebt op aangesloten. Waarom? Bv, als je alles op "usb" aansluit: geluidschip, externe harddisk, midi-controller, usb muis,...moet je niet schrikken dat het inladen van 'files' vanop je externe harddisk wat trager zal verlopen, dus spreiden die handel. Daar de file-transfer van een externe harddisk vlugger via usb dan firewire verloopt, zou je best een firewire geluidskaart nemen: bv https://www.m-audio.com/products/en_us/FirewireAudiophile-main.html of een cardbus: https://www.echoaudio.com/Products/CardBus/IndigoDJ/index.php (let wel deze heeft geen inputs!!!), Met beide apparaten zul je een kwalitieve output krijgen, er zijn nog veel andere, maar deze kosten dan ook weer zoveel duurder. DJ-Software: om te dj'en kun je traktor nemen Produce-software: Fruity loops is goedkoop, compleet en heeft een gebruiksvriendelijke interface, meer kwalitieve geluiden zul je moeten inladen via externe plugins. Ik persoonlijk vind produceren gemakkelijker thuis met een PC (heb je alles bij de hand, micro, kabels, samples, internet, geluids-installatie, keyboard, controllers, andere instrumenten,...), en een laptop uitsluitend voor dj-werk, presentatie. Begrijp niet goed waarom jij dit op een laptop dit wilt doen. | |
Het woord banaan begint met een "b" en soms met een "s" | |
TakanohanaStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-1-2005 Laatste: 16-12-2010 Berichten: 13 | 16-9-2005 19:21 |
Ok Als ik het goed heb kan het met een laptop, maar moet je een zwaar type nemen(duur dus ) En dan nog een externe geluidskaart. En hierop kan ik dan zowel mijn laptop als mijn mengpaneel aansluiten en dan gaat het vandaar naar de monitoren! Juist? Hoeveel zal mij dat dan kosten?(geluidskaart + laptop). | |
NdewitStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-9-2005 Laatste: 28-8-2006 Berichten: 108 | 17-9-2005 15:12 |
Neem anders, nu je weet wat je hebben moet, zelf even de moeite om een configuratie/model uit te zoeken met de benodigde extra's en zelf de prijs te berekenen. Kom daar dan hiermee terug, en dan kun je er verschillende meningen over krijgen he :) | |
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk. |