Pioneer doet mee aan I-Pod hype?
(90 reacties. Pagina 2 van 10)Moderator(s): Dré
NdewitStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-9-2005 Laatste: 28-8-2006 Berichten: 108 | 3-9-2005 15:26 |
hoe kun je dat dan wel zien met vinyl scratch? :) ik heb er eens mee gewerkt (een oudere versie) en dat was echt 3 keer niks (track scalede niet mee over gehele playable surface v/d plaat, niks te zien verder uiteraard) | |
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk. | |
Nikolai ValeevStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-6-2004 Laatste: 6-8-2013 Berichten: 17 | 3-9-2005 15:39 |
ndewit schreef: ik weet niet hoe het met jullie zit (en ook dat ik in de minderheid aan het geraken ben) maar ik denk dat de lol van het draaien er voor mij snel vanaf is zodra ik geen vinyl meer gebruik. dit had allicht anders geweest als ik begonnen was met een ander medium. echter, het gevoel van handling, het je best doen om de juiste platen te verzamelen (wat opzich bij wat oudere disco/electro een grotere sport is dan bij house).. het is gewoon een soort complete routine en voor mijn gevoel moet het ook gewoon niet anders werken. dat wil overigens niet zeggen dat ik het geen leuke ontwikkelingen vind of iemand die er anders tegenover staat afkeur, integendeel, maar voor mij ruineren zelfs cdspelers al de lol - ben ik daar de enige in? | |
T.R.A.N.C.E: Technical Research in Acoustic Neural Consciousness Enhancement | |
FrisbeeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-12-2002 Laatste: 29-9-2010 Berichten: 377 | 3-9-2005 16:11 |
ndewit schreef: hoe kun je dat dan wel zien met vinyl scratch? :) ik heb er eens mee gewerkt (een oudere versie) en dat was echt 3 keer niks (track scalede niet mee over gehele playable surface v/d plaat, niks te zien verder uiteraard) | |
NdewitStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-9-2005 Laatste: 28-8-2006 Berichten: 108 | 3-9-2005 16:33 |
ja, dat heb ik wel gezien; ook bewerkelijk wat mij betreft (op te veel dingen letten..) | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 3-9-2005 18:54 |
Ik ben zelf digitaal gegaan een ruime 1.5 jaar geleden na heel lang vinyl gedraaid te hebben, in het begin is het even wennen, maar heb nu meer lol dan toen ik met vinyl draaide. Er komen meer en meer spelers die het vinyl gevoel simuleren (er is weinig verschil meer) voor de verstoktje vinyl junk dus de vlieger dat het met cd's draaien niet leuk is gaat helaas niet meer op. Er zijn alleen maar voordelen naar een digitale overstap. Systemen als final scratch vind ik leuk, maar zie ze nog steeds als tussenoplossing, bij draaitafels blijf je met de ongemakken van vinyl zitten en moet je iedere keer in een live situatie de boel opstellen en soms andere naalden + elementen op de tt doen, arm afstellen etc. etc. En als je het systeem gebruikt voor cd's werken buiten je basisfuncties andere functies niet meer. Dure oplossing dus. Ik zit te wachten op de speler die een draaitafel perfect simuleert, veel functies aan boord heeft, groot scherm heeft en een usb aansluiting heeft zodat ik zelf kan bepalen wat ik eraan koppel. Als een dergelijke speler snel op de markt komt en over een bepaalde periode betaalbaar wordt, dan zijn alle draaitafels en cd-spelers vandaag op de markt verleden tijd imo. | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
NdewitStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-9-2005 Laatste: 28-8-2006 Berichten: 108 | 3-9-2005 19:05 |
Ik ben zelf digitaal gegaan een ruime 1.5 jaar geleden na heel lang vinyl gedraaid te hebben, in het begin is het even wennen, maar heb nu meer lol dan toen ik met vinyl draaide. Er komen meer en meer spelers die het vinyl gevoel simuleren (er is weinig verschil meer) voor de verstoktje vinyl junk dus de vlieger dat het met cd's draaien niet leuk is gaat helaas niet meer op. Er zijn alleen maar voordelen naar een digitale overstap. Dat die apparaten in kwaliteit en benadering vooruit gegaan zijn ben ik met je eens (zeker na onlangs dat Technics geval eens geprobeerd te hebben). Dat er veel voordelen kleven aan de overstap ben ik ook met je eens (het kost uiteindelijk minder, je CD's slijten als je een beetje oplet minder hard, et cetera). Ik ben het er echter niet mee eens dat er "alleen maar" voordelen zijn ;) 't Is iets te simpel om dat te stellen, je stapt daar namelijk over iets als sentiment en gewoonte heen (zoals ik b.v al eerder zei, de hobby van het platen verzamelen die voor velen toch echt nog wel wat betekent, maar toegegeven, minder relevant is als je moderne house draait). Bovendien verkies ik nog echt altijd een normale plaat inclusief tafel over zo'n Technics speler; misschien is het een kwestie van wennen maar ik kan er niet helemaal bij hoe seeken het visuele aspect van je naald neerleggen gaat verslaan. Bovendien heb ik er gewoon zichtbaar minder lol in, telt dat als nadeel?Systemen als final scratch vind ik leuk, maar zie ze nog steeds als tussenoplossing, bij draaitafels blijf je met de ongemakken van vinyl zitten en moet je iedere keer in een live situatie de boel opstellen en soms andere naalden + elementen op de tt doen, arm afstellen etc. etc. En als je het systeem gebruikt voor cd's werken buiten je basisfuncties andere functies niet meer. Dure oplossing dus. We zijn het er wel over eens dat Final Scratch niet echt fris is dus :) Ik vind het ook een hack-oplossing, al zie ik wel meer toekomst in media streamen van een ander medium dan een CD. Dat maakt in principe ook geen sense wanneer je al je digitale data op kunt slaan op een enkel draagbaar medium. Het enige wat er dan nog resteert is een fatsoenlijk indexerings-systeem eigenlijk maar dat wint het al snel van door je tas heen rommelen op zoek naar "die ene hoes". Iets waar CD's het overigens op hun beurt weer afleggen tegen vinyl in mijn ervaring, maargoed, CD's zijn dan ook niet meer dan een dying breed.Ik zit te wachten op de speler die een draaitafel perfect simuleert, veel functies aan boord heeft, groot scherm heeft en een usb aansluiting heeft zodat ik zelf kan bepalen wat ik eraan koppel. Dus nu blijkt het dat de ongemakken van vinyl wat jou betreft niet zitten in de manier waarop je het medium met een draaitafel kunt benaderen (en de naar mijn idee grote efficientie daarvan). Ik wil in het midden laten hoe zoiets eruit moet zien verder en ben het er wel mee eens dat het uiteindelijk wint van vinyl, maar zoals velen zeggen: vinyl will stick around for a whole lot longer, en dat is heus niet echt *alleen* maar om nostalgische redenen. Gewoon omdat het nog altijd een goed werkend alternatief is met hele goede handling.Als een dergelijke speler snel op de markt komt en over een bepaalde periode betaalbaar wordt, dan zijn alle draaitafels en cd-spelers vandaag op de markt verleden tijd imo. | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 3-9-2005 20:10 |
ndewit schreef: Dat die apparaten in kwaliteit en benadering vooruit gegaan zijn ben ik met je eens (zeker na onlangs dat Technics geval eens geprobeerd te hebben). Dat er veel voordelen kleven aan de overstap ben ik ook met je eens (het kost uiteindelijk minder, je CD's slijten als je een beetje oplet minder hard, et cetera). Ik ben het er echter niet mee eens dat er "alleen maar" voordelen zijn ;) 't Is iets te simpel om dat te stellen, je stapt daar namelijk over iets als sentiment en gewoonte heen (zoals ik b.v al eerder zei, de hobby van het platen verzamelen die voor velen toch echt nog wel wat betekent, maar toegegeven, minder relevant is als je moderne house draait). Bovendien verkies ik nog echt altijd een normale plaat inclusief tafel over zo'n Technics speler; misschien is het een kwestie van wennen maar ik kan er niet helemaal bij hoe seeken het visuele aspect van je naald neerleggen gaat verslaan. Bovendien heb ik er gewoon zichtbaar minder lol in, telt dat als nadeel?Het enige wat er dan nog resteert is een fatsoenlijk indexerings-systeem eigenlijk maar dat wint het al snel van door je tas heen rommelen op zoek naar "die ene hoes". Iets waar CD's het overigens op hun beurt weer afleggen tegen vinyl in mijn ervaring, maargoed, CD's zijn dan ook niet meer dan een dying breed. Ben ik het geheel mee eens.. Maar nog steeds zijn er meer voordelen van cd's tov vinyl. Dus nu blijkt het dat de ongemakken van vinyl wat jou betreft niet zitten in de manier waarop je het medium met een draaitafel kunt benaderen (en de naar mijn idee grote efficientie daarvan). Ik wil in het midden laten hoe zoiets eruit moet zien verder en ben het er wel mee eens dat het uiteindelijk wint van vinyl, maar zoals velen zeggen: vinyl will stick around for a whole lot longer, en dat is heus niet echt *alleen* maar om nostalgische redenen. Gewoon omdat het nog altijd een goed werkend alternatief is met hele goede handling. Bijna goed De draaitafel op zich is heerlijk, alleen het medium wat je erop moet leggen onhandig en de naald die je op het medium moet leggen nog onhandiger. Wat er dus overblijft is de grote draaiende 12" platter met super torque die van mij op iedere cd speler of toekomstig medium zou mogen zitten. | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
D@VE!Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-2-2003 Laatste: 29-9-2010 Berichten: 103 | 3-9-2005 20:48 |
Lijkt mij toch echt heerlijk om met een Pioneer Ipod controller te kunnen werken; Zelker als het apparaat een jog heeft net als die an de 800/1000MK2 dan is het echt een dream to come true voor mij en zal ik een van de eerste zijn die er een wil! Praat er al een tijd over dat dit de oplossing zal zijn om Mp3/Digitaal te draaien; geen gezeur meer met cdtjes branden en 1 klein app. meenenemn ipv een hele koffer/bag of laptop. | |
Music Is My Religion ! | |
NdewitStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-9-2005 Laatste: 28-8-2006 Berichten: 108 | 3-9-2005 21:11 |
Ieder zijn ding, we leven in een vrij land De technics is overigens mooi maar niet af (om het maar diplomatiek en zachtzinnig uit te drukken) als ik mag kiezen tussen de technics cd speler en de technics draaitafel ga ik ook maar lekker ouderwets doen. Wat ik overigens wil beklemtonen is dat de verschillen waar jij het over hebt redelijk nadelig zijn. Die mooie naald neerleggen zorgt er gelijk weer voor dat de boel kan overslaan als de tt op een instabiele vloer staat. En wat mij betreft mogen al mijn dj collega's opscheppen over hoe groot hun platencollecties zijn, ik kom ze niet helpen met verhuizen of de vloer repareren als ze erdoorheen zakken. Ik heb 1 harddisk waar alles opstaat en ben daar maar wat blij om. Desalniettemin heeft me dat ook bijna 10 jaar gekost om erachter te komen dat een grote vinyl verzameling niet alles is. (zit nog steeds met de gebakken peren en dus kratten vol). Hm, nouja, ik heb dan ook geen ervaring met dergelijk materiaal. Wat is nou wel een goede non-vinyl player? Wat betreft die naald - ik heb echt, ongelukjes daargelaten, zelden nog last van een overslaande naald en evenmin problemen met dat ding snel de gewenste richting in navigeren. De omvang van vinyl waren we het verder al over eens.Bijna goed De draaitafel op zich is heerlijk, alleen het medium wat je erop moet leggen onhandig en de naald die je op het medium moet leggen nog onhandiger. Wat er dus overblijft is de grote draaiende 12" platter met super torque die van mij op iedere cd speler of toekomstig medium zou mogen zitten. Nouja dat eerste zijn we het dus maar gedeeltelijk over eens, ik heb alleen nog niet gezien hoe je het non-direct cue'en voordelig acht ten opzichte van het navigeren met een naald (wat ik, weliswaar met beperkte ervaring, nog altijd prefereer). | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 3-9-2005 23:06 |
ndewit schreef: Hm, nouja, ik heb dan ook geen ervaring met dergelijk materiaal. Wat is nou wel een goede non-vinyl player? Wat betreft die naald - ik heb echt, ongelukjes daargelaten, zelden nog last van een overslaande naald en evenmin problemen met dat ding snel de gewenste richting in navigeren. De omvang van vinyl waren we het verder al over eens.Nouja dat eerste zijn we het dus maar gedeeltelijk over eens, ik heb alleen nog niet gezien hoe je het non-direct cue'en voordelig acht ten opzichte van het navigeren met een naald (wat ik, weliswaar met beperkte ervaring, nog altijd prefereer). Als je echt serieus een tijdje met cd's hebt gedraaid denk ik dat je daar anders over denkt, je legt bij cd's je cue punt van tevoren vast. Dat betekent dus dat op het moment van inmixen je alleen maar op play hoeft te drukken, je kunt dus zelfs tot op het laatste moment van je muziek opstarten er al trucjes mee uit halen, je hoeft immers alleen nog maar 1 of 2 toetsen in te drukken. Daarnaast is het ook nooit zo dat je plaat uit de groef springt zodat je bij je gewenste punt van inmixen die ultieme mix nou net niet mist. Niet voor niets stappen er ontzettend veel dj's over, cd's hebben gewoon echt meer voordelen. Is het zaligmakend? Absoluut niet, maar met de nieuwe komende technieken wordt het wel zaligmakend. | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest |