Forum > Geluid

Pioneer doet mee aan I-Pod hype?

(90 reacties. Pagina 1 van 10)
Moderator(s): Dré
Nikolai ValeevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2004
Laatste: 6-8-2013
2-9-2005 23:22
Eerder vanavond las ik op Trance.nu een artikel over Matt Darey, daarin viel het volgende te lezen:

''On the Techy front the word on the grapevine is that by next year DJ’s will only be carrying around laptops and ipods as Pioneer bring out a new DJ tool to which you can slot in a couple of ipods and have access to over 15,000 tunes during your set. Way to go I reckon but sadly seeing the demise of record bag carriers across the globe.''

Het lijkt er dus sterk op dat ook Pioneer nu mee gaat doen aan de I-Pod hype, heeft er iemand meer nieuws over dit apparaat?
T.R.A.N.C.E: Technical Research in Acoustic Neural Consciousness Enhancement
Me_myself_and_iStandaard Lid
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
2-9-2005 23:29
Het doet me denken aan dit apparaat, alleen deze is dan van numark.
Zelf verwacht ik niet dat het ooit (lees: tot minstens ons pensioen) gaat winnen van het ouwe vertrouwde spul.
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
2-9-2005 23:33
Van cd's gaan dit soort snufjes het nog wel winnen, zelfs sneller dan wij vermoeden misschien. Van de vinyl-hype wint voorlopig helemaal niets. De platenmaatschappijen zouden ook wel gek zijn, zolang mensen bereid zijn om dik 10 euro neer te tellen voor één nummer op een grote zwarte schijf. (Een categorie mafketels waartoe ik sinds een jaar of wat ook behoor.)
NdewitStandaard Lid
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
3-9-2005 00:03
Als ik alleen kijk naar de gemiddelde play/seek response time van een iPod neem ik aan dat het enige wat zo'n geval ermee doet de data eraf halen is? :)
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.
DJDarknessStandaard Lid
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
3-9-2005 00:37
ja, maar opzich als je een nummer van de ipod inlaat op het geheugen van de speler (net zoals je bij de pioneer dmp 555 je mp3 van het mmc kaartje haalt) dan werkt dat super , en erg stabiel.
Where words fail, music speaks :D
Nikolai ValeevStandaard Lid
Sinds: 2-6-2004
Laatste: 6-8-2013
3-9-2005 01:05
Zat net te denken, misschien is het een soort apparaat dat je aansluit op zowel je bestaande Poineer cd speler, en op je I-pod shocked 8O En dat je dan op die manier je ingeladen tracks kan pitchen enz. Weet alleen niet of dit mogelijk is qua aansluitingen op de beide apparaten...
T.R.A.N.C.E: Technical Research in Acoustic Neural Consciousness Enhancement
FrisbeeStandaard Lid
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
3-9-2005 08:53

Nikolai Valeev schreef:

misschien is het een soort apparaat dat je aansluit op zowel je bestaande Poineer cd speler
Dat zou idd mooi zijn maar dat zal niet lukken met huidige cdj's. Naar mijn weten spelen die nog altijd data van cd ipv de hele track uit een buffer. Dan zullen ze toch echt iets nieuws moeten maken... CDJ-1000MK3 ofzo met usb aansluiting.
DJ TimStandaard Lid
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
3-9-2005 12:05
Ik ben er ook stellig van overtuigd dat we binnen nu en 2 jaar meer van dit soort apparaten zien, usb en fire wire aansluitingen zodat je eraan kan pluggen wat je wil en evt. card readers en gaan met die banaan. Cd's en vinyl gaan het uiteindelijk verliezen van de nieuwe (komende) mogelijkheden.
En daar ben ik ook blij om, het leven wordt er zoveel makkelijker (en leuker) door.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
NdewitStandaard Lid
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
3-9-2005 14:27
ik weet niet hoe het met jullie zit (en ook dat ik in de minderheid aan het geraken ben) maar ik denk dat de lol van het draaien er voor mij snel vanaf is zodra ik geen vinyl meer gebruik. dit had allicht anders geweest als ik begonnen was met een ander medium. echter, het gevoel van handling, het je best doen om de juiste platen te verzamelen (wat opzich bij wat oudere disco/electro een grotere sport is dan bij house).. het is gewoon een soort complete routine en voor mijn gevoel moet het ook gewoon niet anders werken. dat wil overigens niet zeggen dat ik het geen leuke ontwikkelingen vind of iemand die er anders tegenover staat afkeur, integendeel, maar voor mij ruineren zelfs cdspelers al de lol - ben ik daar de enige in?
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.
FrisbeeStandaard Lid
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
3-9-2005 15:16

DJ Tim schreef:

Cd's en vinyl gaan het uiteindelijk verliezen van de nieuwe (komende) mogelijkheden.
Final Scratch vind ik een mooie oplossing. Geen gezeur met cd's branden/opbergen of niet kunnen zien waar de breaks zitten. Al je muziek lekker overzichtelijk in een playlist en scratchen cue-en alles werkt zoals vinyl happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)