Forum > Zelfbouw Speakers

Geluidsset 1500 man

(139 reacties. Pagina 7 van 14)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
31-8-2005 16:11
Een verklaring hiervoor zou simpel kunnen zijn, Iemke Roos had EV en crown. (Crown gaat in versterker vermogen verder). De Nexo sets die je ook wel tegen komt gebruiken veelal ook Crown. (eigenlijk hetzelfde verhaal wat betreft de importeur)

Heel euro Disney hangt er vol mee. Vergeet ook niet dat het te maken heeft met een bepaalde deal die je afsluit.
Een totaalpakket van 1 bedrijf, in Disney is dat uit mijn hoofd o.a. EV en Soundtracs.

Vraag mij niet hoe het exact in elkaar zit maar,
In die tijd draaide het allemaal om de Harman group waar EV geen deel meer van uit maakt.
Of een samenwerking die EV niet wilde aangaan.

Ook zijn er grote verhuurbedrijven die niet met EV draaien omdat de concurentie dat heeft.

Het gaat dus eigenlijk veel verder dan een product is wel of niet geschikt.

Als ik jouw 1e link bekijk lijkt mij de verklaring logisch dat bij Bauer EV eindtrappen zijn gebruikt, De importeur heeft immers geen ander merk.

Martin.
kvm entertainment
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
31-8-2005 19:45

KVM schreef:

Occasion MTL-2 set misschien een optie? (of zelfbouwen)
Per kant 2 laagkasten met 1 top.
Gemiddeld pak je hier 750 / 900 man mee. (ligt er ook aan wat je er van verwacht) En uiteraard de gebruikte versterkers.
omdat het teveel van die klussen zijn
Prijs lijkt mij dan geen probleem, de verdiensten zijn er ook naar.

Ik heb afgelopen maand een project gedaan in een Baseball stadion waarbij ik 8 MT2 subs in een groundstack had staan en 4 MT2 toppen per kant had vliegen.
Erg veel mensen in een (openlucht) stadion, geschat waren het 5000 mensen....
Genoeg druk en klonk fantastisch!!!

Zelfbouw MT2 subs met EVX180A en orginele MT2 toppen met Crown amps en een processor van EV.

En op Aruba waait het altijd hard!! laugh :D

Martin.
..Je Ducktape brood voeren...
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
31-8-2005 20:22
Vroeger zag je alle EV speakers met Crown idd, maar veel EV gebruikers die ik heb gesproken zijn over gestapt naar de P3000's vanwege de betere klank in het laag. Ook na uitvoerig vergelijk met Labs, Powersoft, QSC, Crown, etc.

Maarja, ik kom ook niet veel in het zuiden/westen maar bijvoorbeeld BTV in Lelystad werkt ook alleen met EV versterkers en bijna alle EV gebruikers hier in de omstreken ook. Dus als jij zegt veel Crown tegen te komen geloof ik dat ook graag.

Vind het jammer dat EV niet zo heel vaak te vinden is bij grootschalige projecten. Ok, het niet het allerbeste op de markt, maar zeker niet een slecht product.denk dat dit puur komt door de voeding, een geschakelde voeding heeft meer moeite met echt diep laag dan bijfoorbeeld een ev crest crown met een conventionele voeding, merk het nu zelf ook elke keer weer, ben overgegaan naar labgruppen fp6400 had voorheen crest 8001.Denk dat het voor de echt grote dingen niet interresant meer is om die zware eindtrappen van +-35kg wie maar 2x 1200w leveren te gebruiken.Heb nu zelf ook een rackje van 50kg wat evenveel vermogen levert als vroeger twee racken met crest pro serie van 250kg, dus dan is de keuze niet zo heel erg moeilijk meer, scheelt je namelijk je rug!Heb kwa klank liever men oude cresten (op het laag), maar mijn rug en lichaam willen liever een licht rackje wat veel power geeft.Had met de cresten ook altijd meer klachten van beurtbewoners dan dat ik tegenwoordig heb, terwijl dat het nu ook hoorbaar harder gaat.groeten Arjan
Pro-engineeringAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 1-9-2005
Berichten: 1
1-9-2005 17:42

KVM schreef:

Vraag mij niet hoe het exact in elkaar zit maar,
In die tijd draaide het allemaal om de Harman group waar EV geen deel meer van uit maakt.
Of een samenwerking die EV niet wilde aangaan.

Ook zijn er grote verhuurbedrijven die niet met EV draaien omdat de concurentie dat heeft.

Het gaat dus eigenlijk veel verder dan een product is wel of niet geschikt.

Als ik jouw 1e link bekijk lijkt mij de verklaring logisch dat bij Bauer EV eindtrappen zijn gebruikt, De importeur heeft immers geen ander merk.

Martin.
Dat klopt inderdaad. EV maakt nu deel uit van de groep "evi-audio". Wanneer EV wordt gebruikt bij "het grote werk", zijn niet enkel de amps en de speakers van EV, maar wordt er volledig in zee gegaan met Evi. Dit betekent dat er voor alle apparatuur gebruik gemaakt wordt van merken uit de Evi groep. Dynacord zit nog in de groep, waardoor er keuzes tussen EV en Dynacord worden gemaakt wat betreft de versterking. De sound is uiteraard dik in orde, maar is vaak niet de hoofdreden waarom er voor Evi wordt gekozen.

Ook Midas maakt deel uit van de groep, en zoals iedereen wel weet: Midas levert mengtafels van de beste klasse.

En ook heel belangrijk is Klark Teknik, die toch wel zeer goede randapp. leveren.

Deze merken, maakt de keuze voor Evi in sommige gevallen vrij voor de hand liggend.

Waarom zien we dan niet overal EV? Heel simpel: De prijs van dergelijke contracten met grote firma's die enkel met Evi werken, ligt in vele gevallen gewoon te hoog. Er wordt dan dus teruggegrepen naar ietwat goedkopere systemen.
Sound is what you hear, gear is what you have, soundgear is heaven!
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
1-9-2005 19:37
vind ev ook gewoon goede apperatuur maken, alleen is het jammer dat ze geen eindtrap maken van meer als 2x1200w.Vind zowiezo dat veel mensen het merk waar hun mee werken veels te hoog in het vaandel hebben staan.Goed geluid is van zo veel dingen afhankelijk, mooi voorbeeld vond ik dit jaar bij ons in de buurt.Stond een tent met twee podia er in, aan de ene kant stond eaw kf750, en aan de andere kant stond gae director.Vond vorig jaar het gae systeem helemaal niks dof blikkerig geluid, toen was het kf systeem gewoon goed.Afgelopen jaar stond er het zelfde en nu vond ik het net andersom, gae klonk gewoon als een klokje en de eaw stack vond ik gewoon weg slecht klinken.Een goed systeem is 1 maar er een goed geluid uit krijgen is nr2.daarom staar ik mij zelf ook nooit zo heel blind op merken, zolang het een geaccepteerd merk is (dus geen dap of iets van die muk) kun je het altijd (mits er voldoende vermogen staat, acceptabel laten klinken.Iedereen heeft dan natuurlijk altijd nog ze'n eigen smaak, maar het zou mij op een gegeven moment worst zijn of er nu Das of Gae of ev staat.Vind dt eingelijk meer mensen zo zouden moeten denken, iets van een ander is niet per devenietie slecht!!!!!groeten arjan
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
1-9-2005 20:27
Helemaal mee eens, het merk is wel bepalend met welke produkten het opgebouwd is maar uiteindelijk is het de technicus die de"sound" bepaald.. sneaky :V
Dus een goed merk kan slecht klinken en andersom.. shocked 8O

Een goede set moet ook goede oren hebben!
..Je Ducktape brood voeren...
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
1-9-2005 20:31

pascal schreef:

Dus een goed merk kan slecht klinken en andersom.. shocked 8O
Dus een slechte set goed laten klinken? Dat vind ik kunstig.. wink ;)
Door internet beperkt
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
1-9-2005 20:49
Tja..sorry zo bedoelde ik het niet shut up :X

Ik bedoel er zijn technici die met "minder" toch nog een mooi"plaatje" kunnen maken

Hier op Aruba is een bedrijf die werkt met Carvin P.A, niet duur en heeft Eminence componenten en klinkt best strak met middelgrote evenementen(daar is het best geschikt voor)maar moet het wel afleggen met grotere evenementen en zeker in de openlucht!
Een band versterken binnen in een Ballroom van een hotel hoef je geen grof geschud neer te zetten, maar hier in de openlucht is er veel wind,warmte en dat heeft invloed!
Een goedkoop zelfbouw hoorn kan dan beter presteren dan de duurste A merk!

Afhankelijk van toepassing kan het soms met budget het zelfde resultaat opleveren dan de duurdere betere A-merken..

Er zijn teveel mensen die denken alleen een goeie set te hebben als ze dan ook een gerenommeerd merk hebben, ik ben van mening dat dit de tweede schakel is, de eerste zijn toch de oren en ervaring,instrumenten kennis en zo kan ik wel door gaan..dan pas de keuze van installatie.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker verwoord is dan mijn laatste bericht..

MVG Pascal
..Je Ducktape brood voeren...
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
2-9-2005 13:51
met andere woorden er zijn te veel mensen merkengeil!groet Arjan
MichelvanopstalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 22-9-2008
Berichten: 84
2-9-2005 21:39
en er zijn veel merken die daarvan profiteren denk ikwink ;)

ik denk dat je zelf wel in kunt vullen welke merken dat zouden kunnen zijn happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)