Forum > Newbie Forum

Beatmixen

(571 reacties. Pagina 39 van 58)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
1-9-2005 14:01

Bomberman schreef:

Jepp zo ben ik het ook aan het oefenen ja... Als je je nieuwe nummer erin gaat mixen draai je de bas van dat nieuwe nummer (bijna) of helemaal weg... Dan krijg je sowieso geen dubbelzware kraakbas, en dan hoor je (wat Sylvia al zegt) inderdaad goed of je intro-"tikje" of het melodietje gelijk loopt met je 'vorige' nummer... Werkt bij mij prima!
Doe je dit altijd? Beetje jammer, soms is het juist gaaf als je de beat van de inkomende plaat goed hoort. Bijv. de 2 platen liggen een halve minuut gelijk en plots komt er in plaat A een vocal, dan is het echt een gaaf effect (mits de platen GOED gelijk lopen) dat je daar de beat van plaat B onder hoort, zo lijkt het dus net of die sample op de beat van plaat B ligt! Zo kan je dan ook een beetje gaan spelen met je faders, dus fader van plaat B ff omlaag halen (zo hoor je dus alleen de vocal) en dan bijv. even met de fader van plaat B te "kutten" en op de beat omhoog te brengen....

Probeer het eens! zo ontwikkel je skills en hoor je wat er gaaf klinkt ja of nee. Je moet je niet houden: oowh op het forum zeggen ze dat je de bass weg MOET draaien, probeer zelf eens wat uit te vogelen..!
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
1-9-2005 15:42

vaffunculo schreef:

Weet iemand niet een mix-manier zodat ik geen doffe bas krijg bij de plaat die ik ga uitmixen?

Of ligt het aan mijn mixer???
Zou kunnen dat je mixer niet de meest muzikale eq (of killswitches?) heeft. Dan kan het inderdaad bij het wegdraaien van de bas klinken alsof je een matras voor je luidsprekers hebt geplakt. Wat heb je voor mixer?
VoltcontrolStandaard Lid
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
1-9-2005 16:51
over bovenstaand van vaffunculo:
het kan soms ook zijn dat de basfrequenties elkaar in de weg zitten (phasen) als ze elkaar gaan overlappen..en je zo een dof geluid krijgt. als je mixer frequenties killt moet het natuurlijk niet hieraan kunnen liggen(of je moet ze niet helemaal dichtdraaien).
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
VaffunculoStandaard Lid
Sinds: 12-12-2004
Laatste: 22-10-2005
1-9-2005 16:53
ik heb deze Reloop RMX-30 sad :(
VaffunculoStandaard Lid
Sinds: 12-12-2004
Laatste: 22-10-2005
1-9-2005 19:28
En wat doen jullie met de high, laten jullie die dicht tijdens mixen?
NdewitStandaard Lid
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
1-9-2005 19:37
Dat hangt er natuurlijk heel erg vanaf wat je aan het doen bent en hoe je wilt dat het klinkt :) Maar stel je maakt een sorry, suffe, "smooth" house transitie (wat me wel de strekking van dit topic lijkt) dan zou ik die op een logisch punt van positie doen veranderen (channel X neemt over van channel Y), maar sowieso hoef je ze nooit zo ver weg te draaien. Mid kan ook wel interessant zijn in deze optiek, maar wat gevaarlijker als je wat meer melodie hebt. Ligt helemaal aan je platen en de manier waarop je 't wilt doen dus.
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.
Tom weltsStandaard Lid
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 18-12-2008
1-9-2005 20:10
Ik heb ook een vraagje: Ik heb 2 draaitafels van Skytec de tec 3020 ashamed :$ .
Ben een beginner in het (beat) mixen.
Ik vraag me nou af of je met deze draaitafels ook goed
kan mixen of moet je daarvoor iets beters kopen.

Bedankt alvast groetjes tom.
`l` () /\/\
NdewitStandaard Lid
1-9-2005 20:17
Ik heb geen idee in hoeverre die presteren (ken ze sowieso niet), de rule of thumb is wel dat ligging v/d naald, indeling en voornamelijk aandrijvingskracht nogal doorslaggevend zijn. Ik wil dat niet direct ophangen aan de SL-1200 en kornuiten gezien er genoeg alternatieven zijn (heb ook wel eens op Gemini's gedraaid in een wat lager segment die echt prima voldeden - kan niet zo vlug herinneren welke), maar je maakt het jezelf wel moeilijker met "minder" omdat je veel te veel tijd kwijt bent aan bijsturen en middelvingers opsteken richting de draaitafel in kwestie omdat het ding ronduit kut reageert en de precisie van een moker heeft wanneer je deze gebruikt om een lijstje op te hangen. Uiteraard is het wel zo dat factoren zoals de muziekstijl (simpele clubplaten mixen is b.v weer beter te doen op goedkoper materiaal dan disco) en je eigen skill bepaalde eisen formuleren die wel of niet aansluiten bij een draaitafel uit een bepaald budget. Dus heb je enige zekerheid over je wens, investeer dan. Op z'n minst een beetje :)

Er is natuurlijk ook wel zoiets als wennen aan een standaard die invloed heeft. Onlangs geprobeerd een electro/italo setje te doen op een stel van zolder gehaalde Gemini's (met zo'n "G-FORCE" logo erop en een rechte arm a.f.a.i.k) en mijn goede god wat waren dat een ontzettend frustrerende prutsdingen.

Vergeet niet dat cue'en en pitchen op een gegeven moment gereduceerd wordt van het heikele punt tot een praktische bijkomstigheid van het mixen.
Tom weltsStandaard Lid
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 18-12-2008
1-9-2005 22:59
Het is wel een belt drive draaitafel en die heb ik in de webshop alleen gezien in de goedkope klasse.

Dus dan zit daar ook wel verschil in dan.
Toch ???
`l` () /\/\
NdewitStandaard Lid
1-9-2005 23:01
Ja, in zoverre dat het niet echt opschiet :) Let wel, ik ben zelf 8 jaar terug ook begonnen met een 4-kanaals mixer zonder per-channel EQ, een belt-drive draaitafel en een CD-speler zonder pitch-control. Het was leuk, maar ik had een jaar later wel 2 SL's staan. Als je zelf op dat punt van zekerheid zit dan is het tijd om het investeren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)