Forum > Geluid

Behringer Truth monitors ophangen

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
14-6-2005 19:56
Steun van Vogels

Technische specs

Zou normaal geschikt moeten zijn!
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
14-6-2005 20:11
Die vogel's steunen zijn een mooie oplossing en had ik ook al als suggestie neergezet, echter:

roberto schreef:

Het muurtje is van gips en dus niet erg stevig lijkt mij!
Ik weet niet of die steunen dan wel verstandig zijn.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
OmErtaStandaard Lid
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
14-6-2005 21:19
Als het muurtje van gyproc is en die is op normale manier vastgeschroeft kan je met een gerust hart deze steun eraan schroeven met gyproc-schroeven. Ik raad wel aan om de originele gyproc-schroeven te gebruiken en geen één of andere goedkope schroef uit de praxis,...etc. Dan zouden die steunen wel 20 kg moeten kunnen verdragen.

Mvg Alex
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
14-6-2005 23:11

OmErta schreef:

Dan zouden die steunen wel 20 kg moeten kunnen verdragen.

Mvg Alex
Dat heb ik ook ooit eens gedacht, tot ik 3 weken later een monitor box boven op de stofkap van mijn draaitafels vond en dan schrik je jezelf helemaal de t*ring.

Wees er dus zeker van dat het blijft hangen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
OmErtaStandaard Lid
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
15-6-2005 07:30
Dat is inderdaad minder Reind. Maar ik ben in mijn vorige post niet helemaal duidelijk zie ik, ik bedoel gebruik gyproc-pluggen bestemd voor hollewand. Dus geen gewone schroeven maar pluggen voor een holle wand. Maar ik zal deze namiddag als ik zin heb even opzoeken hoeveel deze pluggen verdragen. Maar nu eerst examen haan maken dus zou kunnen dat ik achteraf geen zin meer heb wink ;). Reind was het bij jou met schroeven of met zo'n pluggen?

Mvg Alex
PimWStandaard Lid
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
15-6-2005 08:01
Aan gips kun je best veel ophangen, mits je het slim aanpakt! Monteer bijvoorbeeld een lange brede plank strak en horizontaal tegen de muur (de plank steekt dan dus nauwelijks uit). Gebruik speciale pluggen en schroeven die afgestemd zijn op de situatie (laat je desnoods informeren) en zet daar de plank goed mee vast. Gebruik de plank om de steun op te monteren.
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
16-6-2005 00:18

OmErta schreef:

Reind was het bij jou met schroeven of met zo'n pluggen?

Mvg Alex
6 holle wand pluggen die de zooi moesten dragen. Was er wel even bij vergeten te vertellen dat er ook een stuk muur tussen de gear door lag razz :p

Waarschijnlijk is tijdens het boren met de hilti (en die moet je dus niet gebruiken voor zulke muurtjes) iets verkeerd gegaan. Ik ben me in ieder geval de pleures geschrokken en heb me toen meteen voorgenomen nooit meer iets boven mijn gear te schroeven.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VenturaStandaard Lid
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 2-9-2005
31-8-2005 17:23
Ik post het hier om geen nieuwe topic te hoeven maken, maar ik wil mijn truth's niet ophangen. ;)

Graag had ik ze op een statief gezet. Ik wou gewoon ff horen hoe dat in z'n werk gaat, moet ik daarvoor gaten maken in de speaker of is dit voorzien? Ik begrijp gewoon niet goed hoe zo'n speaker op zo'n paal blijft staan. Zou iemand me dit uit kunnen leggen?

Het zou voor een goede zaak zijn want als het evident is om truth's om statieven te zetten koop ik zowel mijn monitor's als mijn statieven hier ineens ...
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
31-8-2005 20:00

Ventura schreef:

Ik post het hier om geen nieuwe topic te hoeven maken, maar ik wil mijn truth's niet ophangen. ;)

Graag had ik ze op een statief gezet. Ik wou gewoon ff horen hoe dat in z'n werk gaat, moet ik daarvoor gaten maken in de speaker of is dit voorzien? Ik begrijp gewoon niet goed hoe zo'n speaker op zo'n paal blijft staan. Zou iemand me dit uit kunnen leggen?

Het zou voor een goede zaak zijn want als het evident is om truth's om statieven te zetten koop ik zowel mijn monitor's als mijn statieven hier ineens ...
Om studio-monitors op een statief te zetten, zul je monitor-statieven moeten kopen en niet de P.A.-statieven uit de webshop van Dre. De speciale monitor-speaker-statieven hebben een plateautje bovenop waar de speaker netjes op te zetten is. Vaak is hierin ook een vorm ontkoppeling tussen speaker en standaard (en dus vloer) opgenomen tegen ongewenste trillingen.
Light Image
VenturaStandaard Lid
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 2-9-2005
2-9-2005 16:14

JeroenVDV schreef:

Ventura schreef:

Om studio-monitors op een statief te zetten, zul je monitor-statieven moeten kopen en niet de P.A.-statieven uit de webshop van Dre. De speciale monitor-speaker-statieven hebben een plateautje bovenop waar de speaker netjes op te zetten is. Vaak is hierin ook een vorm ontkoppeling tussen speaker en standaard (en dus vloer) opgenomen tegen ongewenste trillingen.
Thx, en waar vind ik zoiets ?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)