Forum > PC related Forum

Keuze rackmount/desktop

(349 reacties. Pagina 33 van 35)
Moderator(s): Dré
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
30-8-2005 11:08
Maar dan zit je nog wel altijd met je aansluitingen, en dan past het waarschijnlijk niet meer.
Burning WheelsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2003
Laatste: 27-6-2008
Berichten: 6
30-8-2005 11:56
Dan haal ik gewoon de achterklep eraf.
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
30-8-2005 12:43
Dat kan natuurlijk ook nog ja, als je kist niet in het zicht of bereik van je publiek staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-8-2005 14:56

Fracktone] schreef:

De door Jeroen Zelle aangehaalde kast (22.5 cm diep) is bedoelt voor gebruik als router of firewall (oid) kast.
Daar heb je dan wel genoeg aan omdat er geen harde schijven of CD-rom spelers in zitten. Ook de koeling kan een stuk minder zijn omdat er geen bewegende delen in zitten of processors die heet worden.
Nee, de door jeroen aangehaalde kast bestaat als "normale" pc, er past dus ook een normale HD in riser card, floppy etc. Je kan echter keuzes maken en dat bepaald wat je nodig hebt, 2,5 of 3,5 HD, floppy , normale of slim line cd etc.

De andere toekomst en ook al te koop zijn de car pc's wat te denken hoe warm het in de auto wordt?

Boven genoemde pc's zitten echter al snel aan een 1000 /1400 euro en duurder.(en dan heb ik het nog niet eens gehad over een degelijke geluidskaart.)

Ik blijf er eigenlijk nog steeds bij dat ik van bepaalde dingen het nut niet van inzie. Voor in de huiskamer of auto misschien leuk, maar voor DJ of horeca werk..
De horeca die compact wil koopt een HD unit of een "normale" pc meestal gekoppeld aan een abonnement.

Zit de DJ wereld nu echt te wachten op zo'n 19" 1He pc unit?

Martin.
kvm entertainment
Burning WheelsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2003
Laatste: 27-6-2008
Berichten: 6
30-8-2005 17:10
Mag ik je eraan herinneren dat er niet alleen DJ´s aan dit Forum zijn aangesloten.
In mijn geval gaat het om een "portable opname studio" Ik wil dus mengpaneel, versterker, PC, monitor etc... mooi in een kast. Dan kan ik die neerzetten, kabels aansluiten microfoons plaatsen en direct beginnen... Scheelt een hoop gesjouw en tijd.

KVM schreef:

Fracktone]De door Jeroen Zelle aangehaalde kast (22.5 cm diep) is bedoelt voor gebruik als router of firewall (oid) kast.
Daar heb je dan wel genoeg aan omdat er geen harde schijven of CD-rom spelers in zitten. Ook de koeling kan een stuk minder zijn omdat er geen bewegende delen in zitten of processors die heet worden.

Nee, de door jeroen aangehaalde kast bestaat als "normale" pc, er past dus ook een normale HD in riser card, floppy etc. Je kan echter keuzes maken en dat bepaald wat je nodig hebt, 2,5 of 3,5 HD, floppy , normale of slim line cd etc.

De andere toekomst en ook al te koop zijn de car pc's wat te denken hoe warm het in de auto wordt?

Boven genoemde pc's zitten echter al snel aan een 1000 /1400 euro en duurder.(en dan heb ik het nog niet eens gehad over een degelijke geluidskaart.)

Ik blijf er eigenlijk nog steeds bij dat ik van bepaalde dingen het nut niet van inzie. Voor in de huiskamer of auto misschien leuk, maar voor DJ of horeca werk..
De horeca die compact wil koopt een HD unit of een "normale" pc meestal gekoppeld aan een abonnement.

Zit de DJ wereld nu echt te wachten op zo'n 19" 1He pc unit?

Martin.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-8-2005 17:21

Burning Wheels schreef:

Mag ik je eraan herinneren dat er niet alleen DJ´s aan dit Forum zijn aangesloten.
In mijn geval gaat het om een "portable opname studio"
Dat mag wink ;) Het ging dan ook eigenlijk speciaal om de door Jeroen Zelle voorgestelde computer met BPM studio. Dit wordt dus een DJ computer.

Maar als portable opname studio kan hij ook gebruikt worden, vraag mij echter af of jij op deze toch wel dure oplossing zit te wachten.

Voor dergelijke prijzen zou ik eerder voor een roland o.i.d. gaan.

Martin.
kvm entertainment
Jeroen ZelleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2003
Laatste: 31-1-2006
Berichten: 54
30-8-2005 17:47
Ik heb eens gekeken of het waard is voor mij om zo'n systeem aan te schaffen.

Mini-ITX kost voor mij 1450 euro... beetje veel geld.

Ben beetje voor hetzelfde in een normale kast 900 euro kwijt.

Keuze is dus wel snel gemaakt. Ik ga uiteindelijk shut up :X shut up :X shut up :X toch voor normale kast. ( srry dat ik zo rond liep te schreeuwen in dit topic shut up :X ashamed :$ shut up :X ).

Ik ga morgen de basisbehuizing bestellen, wat niet meer is dan een simpele lege 19" behuizing & ook de Neutrik chassisdelen. Als ik de 19" kast binnenheb ga ik de voor- en achterkant opmeten. Om daarna een bestelling voor een gefreesde voor en achterkant de deur uit te doen richting Duitsland. Zodra ik foto's heb zal ik deze hier posten.

Maar vindt het wel interessant dat iedereen zo reageert wink ;) .
If light is intelligent, then sound must be stupid!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-8-2005 18:05

Jeroen Zelle schreef:

Maar vindt het wel interessant dat iedereen zo reageert wink ;) .
Dat het in de papieren zou gaan lopen was mij reeds bekend (ik lees ook computerbladen wink ;) )

Vondt het dus eigenlijk al een vreemde beslissing, mede vanwege één van de vorige post.

Aangezien jij deze units wil gaan leveren vroeg ik mij dus ook eigenlijk af wat het nut hier van is.
Computer marge is sad :( wil je toch nog iets aan de strijkstok overhouden zal je enorm groot moeten inkopen.
De meeste bedrijven leveren een "eenvoudige" computer en juist het muziek abonnement maakt het interessant.

Dus nogmaals ik weet niet wat voor eisen je aan jou pc wilt gaan stellen. Maar de door mij geadviseerde occasion Compag Enn sff (plm 2he)PIII 1ghz 256mb normale cd is niet slecht. Dergelijke units zijn met bosjes te koop, zeer degelijk gebouwd. En verwisselen voor zeer weinig van eigenaar. Grotere hd erin, maya kaartje klaar.

Voor diegene met een geldboom,
O.a. hier is iets soortgelijks te zien wat Jeroen wilde maken.
En voor diegene die nog kleiner wil mini pc

Martin.
kvm entertainment
Jeroen ZelleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2003
Laatste: 31-1-2006
Berichten: 54
30-8-2005 18:51

KVM schreef:

Voor diegene met een geldboom,
O.a. hier is iets soortgelijks te zien wat Jeroen wilde maken.
En voor diegene die nog kleiner wil mini pc

Martin.
Het grootste gedeelte wat ik ga aanbied, bieden hun ook aanwink ;) . Alleen ik koop het via een andere leverancier in.
If light is intelligent, then sound must be stupid!
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
30-8-2005 18:55
Aangezien hier op newline niets word verkocht in die branche hier een link naar een bedrijf dat o.a. rackservers verkoopt: https://www.rackserver.nl/menu/products.html Je ziet hier al servers vanaf 400 euro. Deze zijn allemaal 19", en veelal 1he hoog. Het enige waar vaak problemen in kunnen zitten is een videokaart en een goede geluidskaart. Maar als je dit probleem kunt overbruggen heb je een leuke rack computer.
Bier, Billen, Borsten en Beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)