Forum > Licht

JB-systems "the winner" scan

(416 reacties. Pagina 1 van 42)
Moderator(s): Dré
SteijntjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 3-6-2008
6-3-2003 23:08
Heeft er iemand ervaring met deze scan?? Zo ja, geeft hij waar voor zijn geld en hoe bevalt hij??
Zijn er betere alternatieven in deze prijsklasse??

foto:
www.clubsound.nl/images/products/thewinner100.JPG

foto effect:
www.clubsound.nl/images/products/thewinner220.JPG
MVG, Steijn Pelle
SteijntjeStandaard Lid
8-3-2003 13:10
Helemaal niemand?? shocked 8O
MVG, Steijn Pelle
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 22-11-2024
8-3-2003 14:39
Heb geen ervaring met de winner scan. Wel met de scimitar scan is uit dezelfde familie. Bij de scimitar heb je 4 dmx kanalen. Nadeel aan de scimitar is dat kleuren en gobo's op 1 kanaal zitten.
Hoe dit bij de winner is geen idee. Heb niet meer info op de www.beglec.com site gevonden. Lichtintensiteit is wel voldoende en de gobo's met 2 kleuren is ook wel leuk. Wanneer je 2 stuks master slave aansluit heb je het mooiste effect. Wanneer je ze niet via DMX aansluit reageren ze op muziek door de ingebouwde microfoon. Sommige ingebouwde programma's (die je niet kan kiezen, hij loopt ze gewoon af) zijn vrij snel en agressief.

Als je scans koopt raad ik je aan om eerst de scanner is te bekijken in demonstratie vooraleer je beslist tot aankoop.
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
SteijntjeStandaard Lid
8-3-2003 18:49
Kleur en gobo zitten op een apart kanaal. Verder, ik heb hem al wel eens gezien, maar wil gewoon weten hoe de ervaringen zijn op langer termijn.
MVG, Steijn Pelle
EddyCStandaard Lid
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 22-11-2024
9-3-2003 10:06
Heb de scimitars nu 2 jaar. Gebruik ze minstens gemiddeld 4 x per maand. Nog geen enkele problemen mee gehad.
Vervoer ze wel in flightcase in schuim.
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
TommyStandaard Lid
Sinds: 9-5-2003
Laatste: 4-8-2018
9-5-2003 15:07
Ik heb voor je de handleiding ingescand:

www.sools.com/files/winner/winner1.gif
www.sools.com/files/winner/winner2.gif
www.sools.com/files/winner/winner3.gif
www.sools.com/files/winner/winner4.gif

Ik heb hem zelf pas een aantal maanden. Ik heb verder ook geen ervaring met andere scanners. In elk geval vind ik dat de stappenmotors erg snel zijn en robuust lijken. Erg handig vind ik ook dat de scanner gewoon op de vloer is neer te zetten doordat de ophangbeugel uit twee onderdelen bestaat. Ook fijn vind ik het dat de lamp zichzelf uitschakelt nadat de shutter (op het gobowiel) circa 10 seconden lang is geactiveerd, en in het geval van oververhitting.

Een (overkomelijk) nadeel vind ik zelf dat de stroomkabel erg kort is en ook vast zit gemonteerd in de unit, hij is dus niet te vervangen. Verder vind ik natuurlijk de genoemde documentatie wat mager, maar het is er mee te doen.

Als je nog meer informatie wilt, of foto's dan mail maar gerust.

Groeten Tommy Sools.
SteijntjeStandaard Lid
10-5-2003 19:54
Hartelijk dank voor de moeite!!
MVG, Steijn Pelle
Didier_SStandaard Lid
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
31-7-2003 13:48
Of er betere alternatieven zijn, dat weet ik niet en of ze goed zijn voor hun prijsklasse laat ik over aan de postings hierboven, elk zijn terrein happy :)
Wat ik wel ff wil vermelden is een enorm groot nadeel: namelijk de software in het toestel die nogal buggy is.
Beetlejuice (mijn vrijdagse residentie) heeft deze toestellen nu zo'n 3 maanden hangen en ik ben reeds vanaf het begin de enige persoon die ze geprogrammeerd heeft, dus weet ik dat mijn progs in orde zijn. Toch reageren ze in momenten enorm vreemd sad :(:
* spiegels die een stap of twee overslaan
* toestellen die zichzelf zonder enige reden in standby plaatsen
* errors

Gelukkig komt het steeds voor bij dezelfde toestellen (ongeveer 50% van het totaal) en die zijn ondertussen vervangen door andere die het momenteel iets beter doen. Toch komen we nog regelmatig tegen dat de spiegel een stap (of zelfs twee) gewoon overslaat. Volgens de service zou het een probleem zijn in de software van de toestellen.

Voor de rest: geven een mooi licht af, goeie kleurenvolgorde, heel agressief, alleen jammer dat de bewegingssnelheid niet geregeld kan worden.

Nogmaals: ik kan niet vergelijken met andere toestellen uit deze prijsklasse dus hoor je me deze toestellen NIET afbreken!!!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
1-8-2003 09:56
Hmmmm. Ik zou ook zeker even met een vergrootglas naar de bekabeling kijken (GEBRUIK DMX KABELS) en of er wel een terminator geplaatst is.

En kom AUB niet met de tekst "maar de anderen doen het wel" want zo'n opmerking zou alleen maar aantonen dat iemand nog geen kaas gegeten heeft van HF rariteiten ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Didier_SStandaard Lid
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
1-8-2003 11:55

Dré schreef:

Hmmmm. Ik zou ook zeker even met een vergrootglas naar de bekabeling kijken (GEBRUIK DMX KABELS) en of er wel een terminator geplaatst is.
Mja, zou ik mss beter eens doen... Tot op heden heb ik de installatieafdeling van de verkoopsfirma steeds blindelings vertrouwd en heb ik nog geen problemen gehad, maar mss toch eens kijken of ze deze keer wel wakker waren happy :)
Vannacht ben ik voor de eerste keer deze zomer daar terug gaan draaien en de problemen waren ondertussen al gedeeltelijk opgelost. Het enige écht problemen vormde zich nog bij 1 programma waar 1 scanner af en toe een stap over slaat (vooral bij lage snelheid wat ik nogal héél vreemd vind!).

Dré schreef:

En kom AUB niet met de tekst "maar de anderen doen het wel" want zo'n opmerking zou alleen maar aantonen dat iemand nog geen kaas gegeten heeft van HF rariteiten ;-)
maar de anderen doe... laugh :D
Neej Dré, kben afgestudeerd in de HF-technieken dus weet ik zeer goed dat impedantieaanpassing van enorm groot belang is bij HF-transmissie!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)