Forum > PC related Forum

Agenda-software

(36 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
19-8-2005 02:51
Al enige tijd ben ik op zoek naar snelle, makkelijke en vooral betrouwbare agenda-software om producties, drive-in shows en andere zakelijke dingen bij te gaan houden. Hierbij dacht ik als eerst aan Outlook, maar het volgende is het geval.

Ik gebruik zowel een laptop als een desktop, en heb mijn mail via IMAP op beide PC's altijd up-to-date. Datzelfde wil ik voor mijn agenda ook hebben. Dus eventueel een agenda-server waarvandaan de clients (laptop en desktop) de nieuwste afspraken trekken om te synchroniseren.

Heeft er iemand ervaring hiermee, of een ander goed idee om de planning bij te houden?
Light Image
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
19-8-2005 07:33
Je zou eens kunnen kijken naar Lotus Notes.
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
19-8-2005 08:42

jeroenvdv schreef:

Hierbij dacht ik als eerst aan Outlook, maar het volgende is het geval.
Hier draait alles met outlook, agenda van het werk wordt iedere maand upgeload, en in de "thuis" pc gezet.

Vanuit daar gaat hij via bluetooth naar de telefoon.

Martin.
kvm entertainment
DeWitStandaard Lid
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
19-8-2005 09:15
Moet met outlook mogelijk zijn. Bij mij staat mijn agenda op m'n PC, als ik mijn PDA of Laptop aan ut netwerk hangt synchroniseerd ie daar ook mee.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
DjpStandaard Lid
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
19-8-2005 09:47
Ik zelf gebruik voor al mijn agenda-activiteiten outlook,
maargoed ik heb zelf ook maar 1 laptop
JeroenVDVVIP Lid
19-8-2005 10:55

kvm schreef:

jeroenvdv schreef:

Hierbij dacht ik als eerst aan Outlook, maar het volgende is het geval.
Hier draait alles met outlook, agenda van het werk wordt iedere maand upgeload, en in de "thuis" pc gezet.

Vanuit daar gaat hij via bluetooth naar de telefoon.

Martin.
En waar doe je dat mee? Standaard zit het niet in Outlook. Er schijnen mogelijkheden me Exchange-server te zijn, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

deWit schreef:

Moet met outlook mogelijk zijn. Bij mij staat mijn agenda op m'n PC, als ik mijn PDA of Laptop aan ut netwerk hangt synchroniseerd ie daar ook mee.
En waar doe jij dit mee?
Light Image
BOFHStandaard Lid
Sinds: 13-8-2003
Laatste: 13-9-2006
19-8-2005 11:21
Iedere verandering is nog geen verbetering, zo luidt een oude wijsheid. Outlook 98 en 2000 beschikten over Net Folders die het mogelijk maakten mappen (waaronder de agenda) te delen met anderen in het lokale netwerk. Deze feature is in Outlook XP/2003 geschrapt. Het delen van de agenda staat overigens los van het besturingssysteem dat je gebruikt, maar heeft te maken met welke versie je van (Office) Outlook je hebt.

Voor het delen van je Outlook-agenda (en andere folders) zonder Exchange Server zul je in de buidel moeten tasten; er zijn - zover op de redactie bekend - geen gratis programma’s of add-ons verkrijgbaar. Een voorbeeld van een betaalde add-on is Groupcalendar, waarvoor je 99 euro (exl. BTW) betaalt. Op deze pagina staat een overzicht met goedkopere oplossingen.

Mocht je Outlook 98 of 2000 nog hebben, dan zou je de huidige versie van Outlook kunnen verwijderen en de 98/2000-versie installeren. Als je daarvoor kiest, zorg er dan wel voor dat je je berichten, contactpersonen en je agenda eerst veilig stelt (deze gegevens staan in het zogeheten .pst-bestand).
bron: link
zoekactie: link
:wq
RonnieBStandaard Lid
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
19-8-2005 11:29

jeroenvdv schreef:

En waar doe je dat mee? Standaard zit het niet in Outlook. Er schijnen mogelijkheden me Exchange-server te zijn, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
exchange is een hele mooie oplossing, maar hiervoor moet je wel een windows 2000 of 2003 server draaien... en als je het legaal wilt doen, gaat dat nog redelijk veel kosten ook! (als je het toch legaal wilt doen, kun je zelfs beter voor small business server 2003 gaan, dit is een soort beperkte windows 2003 server versie, maar wel met exchange er al in)

het voordeel van exchange is dat je je mail (en agenda natuurlijk) ook via internet kan raadplegen, exchange heeft een hele mooie webclient...

mocht je vragen hebben over hoe exchange te installeren, dan kun je altijd even mailen... (gaat net te off-topic voor dit forum denkik) wink ;)
Music is what feelings sound like...
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
19-8-2005 11:36
En waar doe je dat mee? Standaard zit het niet in Outlook.
Bedoel je hiermee het importeren van de zipfile naar de outlook agenda, of het verzenden via bluetooth naar de telefoon?

Gebruikte outlookversie is overigens 2003.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
19-8-2005 11:45

kvm schreef:

En waar doe je dat mee? Standaard zit het niet in Outlook.
Bedoel je hiermee het importeren van de zipfile naar de outlook agenda, of het verzenden via bluetooth naar de telefoon?

Gebruikte outlookversie is overigens 2003.

Martin.
Ik bedoel het uploaden van agenda vanaf werk en inladen in de thuisPC. Of is dit een handmatig proces? Ik wil het eigenlijk netzoals bij imap-mail automatisch hebben, altijd gesynchroniseerd.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)