Forum > Licht

Martin 812, The Winner of de Futurelight dj scan 200?

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
BakelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2005
Laatste: 28-12-2009
Berichten: 31
7-8-2005 20:37
2 x bewerkt. Laatst door Bakel op 8-8-2005 16:07
Zoals de titel al zegt.

Welke raden jullie mij het beste aan voor me drive in show? de Martin 812,The Winner of de Futurelight dj scan 200?

Het is voor een gemiddeld drive in show..

Mvg, Stefan
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
8-8-2005 15:36
Twinner?? bedoel je niet winner??

En anders zou ik voor de Martin gaan, die zijn altijd goed. The Winner (als je die bedoeld) zijn gewoon heel goed voor hun geld.

De Futurelight ken ik verder niet.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
8-8-2005 15:40
De 812 is een heel oud model dat al jaren niet meer wordt gemaakt. Tenzij je tweedehands wil aanschaffen valt deze dus af.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BakelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2005
Laatste: 28-12-2009
Berichten: 31
8-8-2005 16:08
Hey,

Ik bedoelde inderdaad The Winner, sorry mijn fout.

En als ik de martin 812 koop, wordt het inderdaad een 2ehandse..

Zou ik als ik voor de 812 ga geen verkeerde keus maken?

Mvg stefan
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
8-8-2005 16:08
Moeilijke keuze aangezien het drie héle verschillende scans zijn:

The Winner II van JB is voor het geld gewoon een erg leuke scan. Geen wonder dat het op moment ook een erg populaire scan onder vele drive-in show's is. Maar in vergelijking met de twee andere scans is dit de enige met een halogeen lamp, wat als nadeel heeft dat het een stuk minder wit is als de Gasontlading lampen van de twee andere scans, wel zijn de Halogeen lampen een stuk goedkoper in aanschaf.

De 812 van Martin is een hele leuke scan, en heeft een 150w HTI pitje, scan heeft een goede lichtopbrengst, maar zoals Victor al zei worden deze scans niet meer gemaakt en waneer er iets stuk gaat van deze scans zijn de reserver onderdelen erg duur in aanschaf. Waarschijnlijk ben je voor het repareren van een 812 even veel kwijt als een nieuwe Winner scan van JB.

De Futurelight DJ scan 200 heb ik echter nog nooit gezien maar de DJ serie is wel de budget lijn van Futurelight die uit China komt. Als ik zo de specificaties zie is dit een Winner scan met een MSD lampje, de DJ scan 200 is ongeveer even duur in aanschaf als een Winner máár komen de kosten van het MSD lampje erbij!

Je moet gewoon afwegen wat je zelf het liefste wilt.

Wil je de apparatuur ook verhuren zou ik eerder gaan voor een Merkscan omdat deze gewoon beter in de marktliggen, maar is het puur voor eigen gebruik zou je de Winner II toch eens serieus kunnen overwegen.
BakelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2005
Laatste: 28-12-2009
Berichten: 31
8-8-2005 17:42
Oke bedankt voor je reactie.

De scanners zijn gewoon bedoelt voor eigen gebruik.

Maar nu zit ik dus enorm te twijfelen tussen de Martin en de Winner, vooral omdat ik beide live heb gezien. Dan kies ik toch eerder voor de Martin..

Maar dan zit ik weer met het nadeel dat de onderdelen zo duur zijn?

Dus nu is me vraag, gaat er veel kapot aan zo'n scanner?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
8-8-2005 18:43
niet als je ze netjes onderhoudt. als ze vies zijn open maken, optiek schoonmaken, contacten nalopen, en de fan vervangen als 'ie daar aan toe is.

verkijk je trouwens niet op Martin, da's absoluut geen heilig spul. heb een keer 4 MX-4's gehuurd, en een avondje met 4 CX-4's gespeeld, en vond het maar niks. Martin is duur, maar krijgt er alsnog niet echt veel voor terug. kleuren mogen in die apparaten misschien wel snel zijn, maar dat in alle vier de CXen na 10 minuten rustig ermee pielen alle kleurenwielen al zijn doorgeschoten vind ik niet kunnen. ook de MX-4 heeft hier (in mindere mate) last van.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Green MagicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2003
Laatste: 17-2-2006
Berichten: 57
8-8-2005 18:57
Ik vind de martin 812 nou niet echt een goede lichtopbrengst hebben. Er komt naar mijn idee meer licht aan de achterkant uit dan door de lens.
En nu serieus: De optiek van een 812 is niet echt denderend, het is een gedateerd apparaat, en de techniek is niet stil blijven staan. Om die reden durf ik gerust een 812 naast een winner scan te zetten, behalve bij open wit zul je weinig verschil zien.
Van de winner heb ik zelf 12 exemplaren, en ik kan niet anders zeggen dan dat het ontzettend leuke scans zijn voor het geld. Met een goede controller erop kun je er leuke shows mee geven. Ze zitten goed in elkaar, zijn makkelijk te servicen. Het nadeel wat er aan zit is het vervangen van de halogeenlampjes, daar heb je met een ontladingslamp minder snel last van.

reactie nav. martijn: Over de X serie van martin zul je mij ook niet lovend horen spreken. Plastic zooi, en erger en o zo slim: laten we HET onderdeel dat het eerst kapot gaat op een stokje BUITEN de behuizing plaatsen (de spiegel dus).
Doorschietende kleurenwielen had ik ook al last van toen ik ze een keer huurde.
Tot dat betreft kun je beter de 812 pakken, een stuk beter voor een drive-in show
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
8-8-2005 19:19
had zelf ook de 812 en winner's had deze in een vaste installatie staan in een swingcafé, en inderdaad soms was the winner de winnaar qua lichtopbrengst!
ik dacht dat ik ergens nog een foto van liggen had, ik zal er eens achter zoeken.
love my sharpy moving-heads!!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-8-2005 20:52

djbidji schreef:

had zelf ook de 812 en winner's had deze in een vaste installatie staan in een swingcafé, en inderdaad soms was the winner de winnaar qua lichtopbrengst!
Dat zie je wel vaker, heb het zelfde meegemaakt met mx-4 en acme scans. (uitsluitend bij wit licht zie je verschil) Het ligt grotendeels ook aan de keuze van de kleuren. Voor donkere, diepe kleuren heb je gewoon een feller pitje nodig.

Ik denk in dit geval dat ik voor een Winner zou gaan.

martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)