Forum > PC related Forum

Keuze rackmount/desktop

(349 reacties. Pagina 28 van 35)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-8-2005 09:08
Een backup van je mp3 songs is natuurlijk altijd verstandig.

Tevens is een backup van je recordcase aan te raden.
Hoe jij je schijf ook indeeld, de recordcase zit in de map documenten op de C schijf. Dit is het "hart" van pcdj.

Martin.
kvm entertainment
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
5-8-2005 09:32
Raid is leuk maar software raid kost het nodige aan processorkracht. En als die processorkracht al niet overhoudt dan is een raid optie niet echt handig.
Er bestaan of hardware matige raidcontrollers. Deze verbruiken geen processorkracht o.i.d., en hebben dus ook niet het bovengenoemde nadeel. Maar dat even terzijde shut up :X
Bier, Billen, Borsten en Beats!
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
5-8-2005 09:52
Het beste kun je de recordcase op de zelfde drive als je MP3's zetten.
In zowel de oude PCDJ versies als de VRM versies kun je het pad naar de recordcase aanpassen.

Dit heeft als voordeel dat je een backup van je C drive op een CD/DVD kunt zetten, bij een fout in het (besturings)programma kun je dan snel herstellen en is alles weer bij het oude. Voor je MP3's en recordcase kun je eventueel een reserve copie op een andere HD zetten.

Je kan zelfs je tweede (D) drive in een verwisselbaar station zetten. Ik heb dit aan een aantal grote drive-in shows geleverd, deze werken met verschillende DJ's die ieder hun eigen schijf met muziek en recordcase hebben.
Bij het begin van een show drukken ze hun eigen schijf er in en alles is precies zo als zij het hebben willen.
De meeste DJ's hebben dan thuis op hun eigen computer ook een bracket zitten zodat ze thuis alles kunnen bewerken/aanpassen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
5-8-2005 13:21

alleznet schreef:

Er bestaan of hardware matige raidcontrollers. Deze verbruiken geen processorkracht o.i.d., en hebben dus ook niet het bovengenoemde nadeel. Maar dat even terzijde shut up :X
Uiteraard bestaan die (zit nu naast 1 op dit moment ;-). MAAR ik denk dat dit in DIT topic totaal niet aan de orde is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
6-8-2005 17:20
Ga toch liever voor Externe HD, Vind alle andere oplossingen OF te duur OF te onhandig OF te veel werk. Externe HD kan zijn nut op andere punten ook nog wel bewijzen. Nieuw werkgeheugen erbij, gebruik standaart windows+background shit is 130, pcdj is 60-80, en ik heb dus bijna 300 over happy :) Snelheidwinst is behoorlijk. Hij red alles nu goed, enige dat nog gaat gebeuren aan de binnenkant is grotere snellere HD, 80 Gig waarschijnlijk
I'll take you to the KoffieShop...
Jeroen ZelleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2003
Laatste: 31-1-2006
Berichten: 54
6-8-2005 22:02
www.musicxp.net is een handige site met veel tips om je computer te optimaliseren voor muziekprogramma's.
If light is intelligent, then sound must be stupid!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-8-2005 03:18

Powerbeat schreef:

Ga toch liever voor Externe HD
En dat is nooit een slechte aankoop.

Ik heb zelf deze https://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=A9FM09& en dat ding zit gewoon standaard in mijn tas samen met mijn iBook.

Ten eerste is een firewire disk veel sneller om data te verplaatsen dan dat het over mijn draadloos netwerk moet.

Ten tweede is het handig voor de toekomst. FS2 heeft namelijk de mogelijkheid om er een externe HD aan te hangen. Erg handig dus voor een extra opslag van alle MP3's. Mijn iBook heeft maar 30Gig aan HD space en dat is erg krapjes. (en een iBook open slopen en de HD vervangen voor een grotere is niet iets wat je zelf zo ff 1-2-3 doet).

Daarnaast staat mijn complete website op de HD en die werk ik ook altijd eerst bij op de externe disk. Zo hoef ik de bestanden die ik veranderd heb op de iBook of op de PC niet constant met elkaar te synchroniseren.

En nog een voordeel...... je kan er een hoop geripte DVD's op kwijt die je vervolgens thuis kunt branden. Maar dat mag eigenlijk niet dus dat heb ik niet gezegd. ;-)

Externe HD is dus veel makkelijker dan bijvoorbeeld een USB thumbdrive die behalve een stuk trager er ook nog niet in de betaalbare variant zijn van 160gig ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
7-8-2005 13:42
Ik wacht nog even een leuke aanbieding af. Maar wat is FS2? Opslagcapaciteit is 120 gig zat voor mij. Ik zoek nog even en dan hou ik jullie wel weer op de hoogte hoe het met mijn schatje gaat. Wat is behalve de constantere (maar tragere) transfer rate van FireWire tov. USB het voordeel eigenlijk. Ik hoef geen schrikbarende snelheden want ik zal nooit echt haast hebben normaalgesproken. Merk echter wel dat Backup nodig is want met 1 foutje in je recordcase ben je alweer een paar uur fixen kwijt.
I'll take you to the KoffieShop...
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
7-8-2005 15:57
FS2=Final Scratch 2
Thanx Dré !
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-8-2005 03:06
Firewire is overigens naar mijn mening ook betrouwbaarder.

Mijn FS1,5 wil nog wel eens om 1 of andere vage reden disconnecten van de PC waarna ik de usb stekker er uit moet trekken en er weer opnieuw in moet pluggen en dan werkt alles weer als vanouds.

Nu zou je zeggen dat ik me drivers moet gaan updaten maar niks helpt en het gebeurd niet alleen op mijn PC.

Overigens weet ik niet waar je vandaan haalt dat USB sneller is.
USB 1.0 1,5 Mb/s
USB 1.0 hs 12 Mb/s
USB 2.0 480 Mb/s plug&play
FireWire 400 400 Mb/sec
FireWire 800 800 Mb/sec
FireWire NG 1,6-3,2 Gb/sec
Met firewire heb je dus over het algemeen snellere data transfer.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)