Forum > Geluid

2dehands Denon 2100 of 2xdehands cdj-100

(57 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
29-7-2005 11:35
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 29-7-2005 11:37

marijn schreef:

bij alle 2 de 2100's bleven de pitch bend wieltjes haperen.(normaal draaien die terug, maar nu niet)
Wat bedoel je? "Pitch bend wieltjes" = de jog? Hoezo moet die terug draaien? Ikke niet begrijp...
ALS ik dan nog loop ofzo nodig heb.
dan kan ik nog altijd een apparte 19 inch cd-speler erbij kopen ofzo
wat vinden jullie daarvan?
Geldverspilling. Doe het nou maar in 1x goed.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-7-2005 11:36

Victor schreef:

marijn schreef:

bij alle 2 de 2100's bleven de pitch bend wieltjes haperen.(normaal draaien die terug, maar nu niet)
Wat bedoel je? "Pitch bend wieltjes" = de jog? Hoezo moet die terug draaien? Ikke niet begrijp...
2100 heeft een bend-wieletje dat om de search-jog zit:

Plaatje. Die hoort netjes naar 0-positie terug te veren.
Light Image
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-7-2005 11:38

marijn schreef:

ik denk dat het de cdj-100 word. en ALS ik dan nog loop ofzo nodig heb.
dan kan ik nog altijd een apparte 19 inch cd-speler erbij kopen ofzo wink ;)
wat vinden jullie daarvan?
Als je ALLES wilt combineren wat je noemt, spaar je het beste even door voor een CDJ-800. Dan heb je scratch, betrouwbaarheid/markt-standaard qua verhuur van Pioneers, loop, etc.
Light Image
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
29-7-2005 11:38
O, ok. Dat buitenste wiel. Bij mijn weten is dat voor de zoekfunctie. Pitch bend werkt met het middelste deel (de jog) nadat je de jog-functie op "bend" hebt gezet.

Tja, ik ben het eigenlijk wel eens met mijn naamgenoot. Dit soort kwetsbare spullen niet kopen bij een verhuurbedrijf, waar het ongetwijfeld zwaar is gebruikt. Tenzij het extreem goedkoop is. Maar meer dan 300 euro voor een antieke Pioneer CDJ-500 doet het ergste vermoeden.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
29-7-2005 12:00
@ jeroen, ik ga maandag de cdj100 (en mss de andere ook razz :p ) uittesten in winkel.
maar de cdj-800 is toch wat té duur, ook 2dehands. ik kan iets van een 500 euro MAX. aan cd-spelers uitgeven.(en dan ook nog een mengtafel shocked 8O )

mvg
marijn
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-7-2005 12:40

marijn schreef:

@ jeroen, ik ga maandag de cdj100 (en mss de andere ook razz :p ) uittesten in winkel.
maar de cdj-800 is toch wat té duur, ook 2dehands. ik kan iets van een 500 euro MAX. aan cd-spelers uitgeven.(en dan ook nog een mengtafel shocked 8O )

mvg
marijn
Dan spaar je toch even door? Hoe langer je spaart, des te groter het aanbod wordt dat in jouw budget past. Neem dit van me aan: Je DJ-set is echt heel belangrijk. Denk hier niet te makkelijk over, en geef hier zeker niet te weinig geld aan uit. De kwaliteit van jouw discobar, hangt voor een groot deel af van de muziek. Die moet gespeeld worden door je DJ-set, en hoe jij kunt mixen zal ook voor een deel van de apparatuur afhangen.
Light Image
GoodfellaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2003
Laatste: 6-7-2009
Berichten: 18
29-7-2005 13:03
Beste marijn,

Wat zijn jouw ambities, ga je voor DJ skills? of wil je een succesvol Drive-In show hebben? Ik denk dat daar een goed onderscheid gemaakt moet worden mbv. prioriteiten. Uiteraard kan beiden, maar zoals bij velen hebben we een beperkt budget om uit te geven.

Dus wil je binnen paar jaar een goede DJ worden, ga voor apparatuur waarmee je goed kan draaien, dit mag misschien raar klinken want iedereen wilt goed apparatuur hebben. Maar op den duur moet je een afweging maken van je prioriteiten (wat wil je precies?).

Toen ik 17 was had ik 2x Gemini PT-1000s en een Numark 1200X mixer gekocht, dat was veel geld, heel veel geld. Maar ik maakte een afweging en ging voor degelijke kwaliteit waarmee ik als DJ zijnde mezelf kon ontwikkelen. Was ik voor goedkopere draaitafels gegaan dan had ik nooit zoveel plezier gehad, dat weet ik 100% zeker, omdat die goedkope draaitafels niet goed genoeg zijn (niet dj-stimulerend genoeg).
Jij leest ook niet graag een 'goedkoop' boek met een slecht verhaal, niet intellect-stimulerend.

Vergeet de grootheid van DJ zijnde (als je dat hebt tenminste) en vraag jezelf af wat je wilt bereiken, toen ik 14 was zei ik maar al te graag dat ik DJ was.... waarom omdat ik brakke Technics draaitafels had. Stel jezelf de vraag van wat je precies wilt gaan doen, hoe wil je jezelf over 3 jaar zien? of over 5 jaar? Dit klinkt misschien heel raar, maar ik weet zeker dat de wat ouderen onder ons het kunnen beamen. Goede investering is een waarover goed is nagedacht voor de lange termijn.

Je gaf zelf al aan dat je de DENON wellicht handig zal vinden voor de macarena. Een goede gedachtegang, absoluut, maar dat is korte termijn visie. Dus wat wil je precies. state your vision and mission
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
29-7-2005 17:54
ik wil meer een succesvolle drive-inn show i.p.v echt zo club dj.
licht intresseerd mij ook wel (veel meer) maar toch. heb nu denon dn-2000 F en jb systems Talent. faders ruise langs alle kanten, kwil er geen geld meer aan geven! de sleure.. laugh :D . mijn amps en speakers zijn al 'vernieuwd'; Carver amps en beyma speakers happy :) licht ook al. nu ist ff de beurt aan dj-set happy :)
maar het zal wss wel 2 x cdj-100 worden. de cdj-800 is écht nog wat te duur.
ik wil als mengtafel ook nog een dateQ XTC. kmoe dat ook nog kunnen betalen hé wink ;)
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
30-7-2005 15:42
ow, ik heb ook een budget van +- 450 euro voor mengtafel. een 2dehands XTC? of SynQ SMX-1 NIEUW! (mijn voorkeur gaat daar heen, effecten sessie e.d. en kortere faders dan XTC) weten jullie nog goede mengtafels voor een budget van +- 450 euro?

Mvg
marijn
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-7-2005 19:38

marijn schreef:

ow, ik heb ook een budget van +- 450 euro voor mengtafel. een 2dehands XTC? of SynQ SMX-1 NIEUW! (mijn voorkeur gaat daar heen, effecten sessie e.d. en kortere faders dan XTC) weten jullie nog goede mengtafels voor een budget van +- 450 euro?

Mvg
marijn
Definately XTC. Je zegt zelf dat je voor de succesvolle drive-in show gaat. Dan moet je dus voor degelijkheid gaan. Dus: XTC!
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)