Forum > PC related Forum

Keuze rackmount/desktop

(349 reacties. Pagina 24 van 35)
Moderator(s): Dré
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
21-7-2005 21:49
Snellere processor erin zou ik ook niet doen nee.
Ik heb hier thuis een P3 866 met met 256mb geheugen onder Windows XP draaien en dat werkt perfect! Dit heb al ruim een jaar zo en nog nooit problemen gehad. Windows staat op een 10 gig schijfje en de muziek op zo'n uitneembare hardeschijf (in zo'n slot waar ook je cd-rom speler in zit). Ik draai trouwens met PCDJ Fx + hardware controller. Ideaal vind ik happy :)
Firewall en antivirus staan er ook niet op, hij gaat gewoonweg nooit op het netwerk. Cd's rip ik op de pc zelf.
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
21-7-2005 22:07
Zolang je de PC gebruikt voor PCDJ is upgraden niet nodig.

Heb zelf al ongeveer 4 jaar een 1U kast. Deze heeft ongeveer twee en een half jaar op een P3 gedraait zonder koelventilator (paste toen niet (wel met koel element)) zonder problemen.
Deze is ongeveer anderhalf jaar geleden ge upgrade naar een Celeron 2000Mhz (nu wel met koeling) vanwege de komst van PCDJ Scratch.
Met 256Mb draait deze zonder problemen. Kan zelfs scratch en FX tegelijk laten draaien (of FX en RED VRM) zodat ik 4 spelers tegelijk kan gebruiken met 2 DAC-2 controllers. (geluidskaart Waveterminal 192M).
Deze is wel aangesloten op het netwerk (achter Sisco router met Firewall)zodat ik de recordcase e.d. vanaf mijn bureau PC kan edditten.
Jeroen ZelleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2003
Laatste: 31-1-2006
Berichten: 54
21-7-2005 23:02
Ik ga binnenkort beginnen aan een compleet zelf te bouwen 19" muziekcomputer.

De computer wordt 2HE hoog, 19" breed en slechts 35 cm diep.

De kast zelf ga ik zelf buigen & laat ik aan elkaar lassen.

Hardware & software:
- MicroATX moederbord
- Intel Pentium IV 2,4 ghz
- 512 mb ram
- 250 gb HD
- Maya EX 7.1 USB geluidskaart
- BPM Studio

Het speciale aan dit systeem is dat alles binnenin de kast zit, dus ook de aansluitingen van het moederbord. Op deze manier is het dummy & sloop proof. Op de achterkant komen Neutrik aansluitingen. De voor & achterkant worden computergefreesd. Op de voorkant komt "BPM STUDIO" te staan en de achterkant komt alle tekst boven de connectoren te staan.

Ook kwa geluid van de computeronderdelen wordt alles zoveel mogelijk gedempt & zal het systeem geruisloos lopen.

Ik heb een ruwe schatting van de kosten gemaakt en het totaal plaatje zal op 750 euro uitkomen ongeveer.

Klein voorontwerp gemaakt:
Edit Mod: Geen foto's. Staat duidelijk in de regels! Link naar foto is geen enkel probleem (en werkt net zo goed).
If light is intelligent, then sound must be stupid!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-7-2005 23:43

Jeroen Zelle schreef:

Ik ga binnenkort beginnen aan een compleet zelf te bouwen 19" muziekcomputer.
Fijn dat je ons op de hoogte houd, in die ruim 2 maand geleden is er echter niet veel veranderd wink ;)

Jeroen Zelle] 7-5-2005
Binnenkort ga ik 19" muziek computers bouwen. Wordt 19" breed, 2HE hoog en 35 cm diep.

Zodra ik de eerste (voor mijzelf wink ;) ) af heb, zal ik foto's posten.

De computers worden ongeveer 800 euro minimaal. In de 19" voorkant wordt o.a. de naam van de dj software erop gefreest (computergestuurd). Op de achterkant wordt ook alles zo gemaakt dat je niks kan slopen. Dus alleen de nodige aansluitingen zullen erop zitten. Het systeem wordt behoorlijk stil. Gemiddeld 35 dBa.

Ik hou jullie op de hoogte!

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
22-7-2005 08:13
Okee, nieuw geheugen zal ik er dan inzetten. Als dat ook niet werkt nieuwe HD. En dan laat ik het wel weer weten. Ga nu op vakantie naar texel met 7 vrienden. laugh :D Dus wens me plezier en mis me. Daarna krijgen jullie reactie. Groetjes!
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-7-2005 08:33

Powerbeat schreef:

Okee, nieuw geheugen zal ik er dan inzetten. Als dat ook niet werkt nieuwe HD.
Hiermee bedoel je natuurlijk extra geheugen erbij plaatsen en een HD toevoegen. wink ;) (de 20 gig blijft er natuurlijk inzitten) en op de toegevoegde schijf zet je dan je mp3tjes.

als dat dan ook niet werkt...?? Het toevoegen van extra geheugen veranderd natuurlijk niets aan de grote van je harde schijf. Extra geheugen toevoegen zorgt er voor dat de computer net even iets lekkerder in zijn "vel" zit.

Martin.
kvm entertainment
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
22-7-2005 09:16
2 x bewerkt. Laatst door Fracktone op 22-7-2005 10:31

Jeroen Zelle schreef:

Ik ga binnenkort beginnen aan een compleet zelf te bouwen 19" muziekcomputer.

Hardware & software:
- Maya EX 7.1 USB geluidskaart

Het speciale aan dit systeem is dat alles binnenin de kast zit, dus ook de aansluitingen van het moederbord. Op deze manier is het dummy & sloop proof. Op de achterkant komen Neutrik aansluitingen.
Interessant project wat je nu al een tijdje loopt te verkondigen maar waar nog steeds niets van komt.

Ik vraag me alleen af waarom je een "consumer grade" USB (externe) geluidskaart gaat gebruiken.
Ook volg ik je verhaal van de "Neutrik" aansluitingen op de achterkant niet helemaal.

Je zegt dat alles binnen in de kast zit, ook de moederbord aansluitingen.
Of je moet dus iedere keer de kast open schroeven om de boel aan te sluiten,
of je gaat alle aansluitingen (muis, toetsenbord, monitor, USB, etc.) naar de achterkant verlengen.
Dan kan ik je Neutrik verhaal volgen, ik wist alleen niet dat Neutrik ook USB, monitor en keyboard stekkers maakte.
Buiten dat zie ik hier ook het nut niet helemaal van in (om deze te vervangen).

Of ben je van plan om de MAYA EX7 ook in de kast te gaan inbouwen en deze aansluitingen op Neutrik stekkers te brengen? Lijkt mij ook een totaal nutteloos plan. Ten eerste heeft het dan helemaal geen nut meer dat je een USB kaart hebt, je kan hem dus niet meer ergens anders gebruiken. Ten tweede heb je intern alsnog de normale aansluitingen zitten, oftewel een setje extra contact punten in de aansluit lijn dus.

Of ben je van plan om de Neutrik stekkers direct op de print van de EX7 te solderen?
Je kan in dat geval veel beter voor een PCI kaart met een break-out box kiezen.
Haal je de break-out box er af en soldeer je de kabel aan de Neutrik stekkers.
Heb je in ieder geval een veel beter geluid en kun je, als je dat wilt, zelfs gebalanceerde aansluitingen maken.

[edit]Dré, je hebt gelijk, laaten we het beestje wel bij zijn naam noemen (= aangepast)[/edit]
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
22-7-2005 10:17
NeutriK wink ;)

Neutrix is een sexy variant op Nutrix babyvoeding... laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Jeroen ZelleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2003
Laatste: 31-1-2006
Berichten: 54
23-7-2005 18:26
Ik zat ff met geldproblemen... maar nu heb ik alles bij elkaar :) .. en jullie hebben wel gelijk ashamed :$ wink ;)
alle aansluitingen (muis, toetsenbord, monitor, USB, etc.) naar de achterkant verlengen
Ja ...dat ga ik inderdaad doen... en ik ben er nog niet over uit of ik een Maya EX7 koop of een Delta 410 ( met breakoutkabel... )

En dat die Neutrik stekkers nutteloos zijn? ... neeh wink ;) dan kan ik ook mijn aansluitingen niet mollen en e.v.t. iemand anders die er gebruik van maakt. Maar ik zal zeker foto's maken en jullie op de hoogte houden happy :)
If light is intelligent, then sound must be stupid!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-7-2005 12:32

Jeroen Zelle schreef:

Ik zat ff met geldproblemen... maar nu heb ik alles bij elkaar :) .. en jullie hebben wel gelijk ashamed :$ wink ;)
alle aansluitingen (muis, toetsenbord, monitor, USB, etc.) naar de achterkant verlengen
Ja ...dat ga ik inderdaad doen... en ik ben er nog niet over uit of ik een Maya EX7 koop of een Delta 410 ( met breakoutkabel... )

En dat die Neutrik stekkers nutteloos zijn? ... neeh wink ;) dan kan ik ook mijn aansluitingen niet mollen en e.v.t. iemand anders die er gebruik van maakt. Maar ik zal zeker foto's maken en jullie op de hoogte houden happy :)
Wat is nou jouw grote voordeel bij het naarbuiten verlengen van de aansluitingen? Kwestie van een goed passende niet TE lange case eromheen toch?
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)