Forum > Algemeen Forum

Intakegesprek en Portfolio voor opleiding

(52 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
6-7-2005 23:43
Heeeeeeeeeele erge kick razz :p

Maar hoe zijn de intakes verlopen en wie is er aangenomen ????

(Ben benieuwd wie ik allemaal ga zien aankomend jaar)

m.v.g.

misterBoem
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
DjlaakieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2004
Laatste: 14-4-2011
Berichten: 25
7-7-2005 00:39
Welke school ga je dan?
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
Berichten: 117
7-7-2005 01:52
Ik ben aangenomen op de Eindhovense School voor de opleiding AV-Techniek happy :)
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
7-7-2005 12:59
Ik ga aankomend jaar naar het 2e jaar van S&V op rocmb.
Eindhoven heb ik ook geprobeert op te komen. Maar dat was toen het eerste jaar er waren iets van 300 aanmeldingen toen. Toen heb ik maar een jaartje iets anders gedaan. Tijdens dat jaartje hoorde ik van S&V in Tilburg en heb ik daar op gereageerd. En zo ben ik daar terecht gekomen happy :). Ik ken ook mensen die de opleiding in Eindhoven volgen en die zijn er zeker over te spreken.

m.v.g.

misterBoem
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
8-7-2005 15:55
Ik wil ook graag av-techniek gaan doen op de eindhovense school.
Maar welke eissen stellen ze?
Heb ik aan vmbo-s gemengd +.
Letten ze daar veel op de cijfers of als je allemaal 6jes hebt en veel intresse enz?

Gr Bjorn
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
8-7-2005 16:10
Toen ik daar intake deed keken ze naar interesse, kennis, en je cijferlijst( die dan nog niet hebt dus je laatste rapport).
In Tilburg kijken ze oa naar interesse, kennis en ervaring, team work, cijfers, inzet,motivatie. en geen 9 tot 5 instelling. maar dat zal niet zo'n probleem wezen voor de meesten. De opleiding AV en S&V lijken heel erg opelkaar. alleen de lessen zitten wat anders inelkaar. Over Eindhoven kan ik niet echt veel vertellen over Tilburg.
Hier de links naar Eindhoven:
AV techniek
theater techniek

Als er interesse in is wil ik wel wat meer en dieper ingaan op S&V Tilburg en alles behandelen. Daarover kan je me vanalles vragen.

m.v.g.

misterBoem
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
8-7-2005 16:15
Waar staat S&V dan voor?

Wat is het grote verschil tussen theater techniek en AV techniek?

Welke banen zou ik er later mee kunnen krijgen?

Wat zijn de verschillen tussen AV techniek en S&V techniek

Gr Bjorn
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
8-7-2005 16:34
S&V staat voor Sound & Vision.

Wat zijn de verschillen? van gesprekken met iemand uit Eindhoven heb ik begrepen dat ze daar eigelijk veel het zelfde doen. Met welke materialen weet ik niet. Wel weet ik dat je licht geluid en beeld krijgt op bijde opleidingen. Over de inhoud van deze lessen in Eindhoven weet ik eigelijk niks. Alleen de nadruk ligt in Eindhoven op Beeld (dit is ook te lezen in het verhaaltje op hun site)In Tilburg ligt eigelijk nergens de nadruk op. Je krijgt van elk vak (licht/geluid/beeld) evenveel uren. Daarnaast weet ik niet hoe het met stages is geregeld in Eindhoven. Bij S&V op het ROCmb loop je in de eerste al 320 uur stage (laatste 2 periode 2 dagen in de week) Dit is voor de omschakeling naar praktijk wel makkelijk. Ook als je geen zin hebt om een heel jaar lang 5 dagen in de week op school te zitten. Ik weet niet of er op dit forum ook mensen actief zijn die de opleiding in Eindhoven volgen? Deze zouden jouw beter kunnen helpen met het beantwoorden van je vragen.

m.v.g.

misterBoem
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
11-7-2005 15:03
Hoelang duurt zo`n intakegesprek ongeveer?
Wat vragen ze er allemaal zowel in?

Gr Bjorn
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
11-7-2005 16:23
Zo'n gesprek duurt tussen de 5 en de 20 min. Het is hoe kom jij over. Hoe is je houding zit je er bij als een zak aardappelen of heb je een active entasiaste houding. Je taal gebruik is ook wel belangrijk ( dus geen zwaar dialect) ze mogen best horen waar je vandaan komt maar niet onverstaanbaar. Wat ze vragen weet ik nie presies voor nu. De jaren dat ik daar op intake ging waren dat de 1e jaren en dus voor hun ook nieuw. Maar ze vragen aan de hand van wat ze van je weten en wat ze willen weten. In eindhoven was bij mij een vraag: "heb je hoogte vrees" en durf je een ladder op van 4 meter of hoger. Dat maar ook wat doe jij in je vrije tijd wat zijn je hobby's waarom wil je deze opleiding. Ze zullen zo vragen dat ze jou veel laten vertellen. Bij de ene zal het wat langer duren dan bij de andere. In Tilburg moet je bijv een portfolio inleveren voor je op intake mag. Aan de hand daarvan vragen ze dingen. Zo'n portfolio is een presentatie van je eigen. In het gesprek vragen ze dan dingen die onduidelijk zijn. In Tilburg krijg je er ook nog een "technische opdracht" bij. In een ploeg van 4 ga naar een klein theater zaaltje waar 2 fourbarre staan een controller en een mengtafel en cd speler. De muziek is er en de opdracht is: maak met ze 4e (mensen die jij helemaal niet kent)een soort van licht show met als middel punt een stijger. Alles wordt opgenome op video. En een man uit de praktijk (toen wel) maakt aantekeningen. Daar gaat het niet om hoe slim ben jij en hoeveel weet je ( er komen namelijk mensen die nog nooit een mengtafel van dicht bij hebben gezien laatstaan aangeraakt). In die opdr gaat het puur om team work.

Ik hoop dat dit je een beetje een idee geeft.

m.v.g.

misterBoem
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)