Forum > PC related Forum

DMX Studio Professional

(215 reacties. Pagina 14 van 22)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-1-2005 00:05

Descartes schreef:

Maar Ik heb een vraagje, wat is nu de meerwaarde van een Licht mengpaneel op het Scherm tegen de Hardware versie?
Lijkt mij juist moeilijker werken. Ik zal het wel verkeerd zien.
Nou het voordeel bij sommige programma's is dat je je zaal en de lampen (e.d.) 3d kan inbrengen. Je ziet dus op je beeldscherm wat er gebeurd. Dus thuis relaxed programmeren zonder daarbij de lampen te gebruiken is mogelijk. Tevens kan je eindeloos settings wegschrijven.

Martin.
kvm entertainment
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
5-1-2005 00:11
en dan thuis programerend heb jij geen visueel inzicht/check bij nodig?
Niet als opmerking maar meer dat ik het netjes vind.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-1-2005 00:25
Je kan van de lampen / spiegelbol / truss luidsprekers e.d exact de plaats bepalen . De 3d visualizer geeft dat perfect weer. Met de "camera"kan je zelfs bepalen vanuit welke hoek je de zaal wil zien, zelfs van bovenaf.
Ook het aantal graden van je lichtbundel, en gobo's zijn in te voeren.

Neemt natuurlijk niet weg dat je het ook in de zaal moet zien, maar meestal klopt het wel aardig.

Tevens kan je tijdens de show in 1 oogopslag zien welke lampen met wat voor effect aanstaan.
Op je pc "mengtafel" zie je dus de gobo's e.d. Settings die je wegschrijft geef je een naam en maak je een button van. Vindt ik wat overzichtelijker dan een nummer intoetsen op je hardware unit. Deze buttons kan je een sneltoets van je pc keyboard meegeven.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-1-2005 23:21

kvm schreef:

Je kan van de lampen / spiegelbol / truss luidsprekers e.d exact de plaats bepalen . De 3d visualizer geeft dat perfect weer. Met de "camera"kan je zelfs bepalen vanuit welke hoek je de zaal wil zien, zelfs van bovenaf.
Ook het aantal graden van je lichtbundel, en gobo's zijn in te voeren.

Neemt natuurlijk niet weg dat je het ook in de zaal moet zien, maar meestal klopt het wel aardig.

Tevens kan je tijdens de show in 1 oogopslag zien welke lampen met wat voor effect aanstaan.
Op je pc "mengtafel" zie je dus de gobo's e.d. Settings die je wegschrijft geef je een naam en maak je een button van. Vindt ik wat overzichtelijker dan een nummer intoetsen op je hardware unit. Deze buttons kan je een sneltoets van je pc keyboard meegeven.

Martin.
Maar dat is dus iets wat DMX Studio niet doet. DMX Studio bevat (exacte) kopieen van hardware tafels, en "fantasie"tafels. Voordeel is dat je praktisch elke console uiteindelijk virtueel zou hebben, nadeel is dat het meer behelpen bedienen is gezien je faders etc. vooralsnog met je muis moet schuiven. Ik denk dat DMX-software op PC's alleen een echt voordeel heeft als het heel anders is opgezet dan hardware-tafels, zoals Lightjockey, VisualDMX, Sunlite, etc.
Light Image
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
8-6-2005 14:22
Ik bedacht net ineens een leuke feature voor DMX studio.
Misschien kan je het zo maken dat het samenwerkt met zulke midi controllers:
https://www.behringer.com/BCF2000/

Hierdoor zou je dan met een DMX interface, zo'n schuifcontrollerdingetje en een computer/laptop met DMX studio best mooie shows kunnen maken.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
14-6-2005 19:39
of een DMX in functie maken
exit night into LIGHT
OverkillStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 11-11-2013
Berichten: 62
15-6-2005 12:48
Wat dacht je van zo'n touchscreen kastje achter je beeldscherm plakken, dan kan je zo de fader omhoog schuiven met je vinger over het beeldscherm heen.

ik heb dit een keer gezien maar dan voor een andere applicatie, het was in princiepe een muisvervanger. Weet iemand alleen waar je zo'n ding kan halen?
Nu Drive-in Discotheek Ligando.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
15-6-2005 19:01
vooralleer dat we hier beginnen te fantaseren over alle bedienings mogelijkheden. hoe zit eigenlijk het met de ontwikkelingen van DMX studio?
exit night into LIGHT
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
22-6-2005 21:48
Zo... eindelijk weer eens een post van mij.. tis een tijd geleden dat ik iets op het forum gepost heb (druk druk druk druk). Maar nu de grote vakantie weer voor de deur staat (nog 1 weekje to go voor mij) ben ik al weer helemaal in de stemming om wat zinvols te gaan doen. Daarom hier mijn resultaat van een nachtje pc-en: Klikkerdeklik . En zojuist heb ik het voor elkaar weten te krijgen om mijn Mingle en SceneSetter beiden als PC-DMX sturing te gebruiken (via midi)... laugh :D (en ook elkaar aan te laten sturen). Ik ben nog opzoek naar iemand die z'n showtec versie 2 dagen aan mij wil uitlenen zodat ik deze ook kan tekenen...

Fossalta
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
23-6-2005 08:07
tutut... dat hoeft al niet meer. Fossalte haalt em komende week even bij mij op.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)