Forum > Licht

Aankoop skytracer / skyrose

(43 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Henry viskerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 43
25-5-2005 22:36

stekelvarke schreef:

heeft iemand deze ooit binnen gebruikt? is het leuk om er bv 2 op het podium te zetten als "groot effect" ?(ben niet vanplan om dit te kopen maar als het budget er is kan ik zo iets wel huren natuurlijk)
maar ik blijf erbij ik denk dat je beter in wat anders investeert.
Het is een effect van 2500 watt hmi. Dus het moet nogal een behoorlijke zaal zijn, en als je plafond (dak) een beetje een lichte kleur heeft dan is het ineens goed verlicht daarbinnen wink ;)
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
25-5-2005 22:41
Het is dan ook enkel de bedoeling om bij echt grote evenementen te gebruiken en niet in de plaatselijke chiro lokalen.
maar bv in een sporthal ofzo
exit night into LIGHT
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
25-5-2005 22:52
Ja is zeker een gaaf effect, omdat de skyroses op en neer gaan en een soort flower projerteren geeft dit een machtig effect als ze symetrich werken. Ik heb di laatst gezien bij de musical We will roch u (queen) in londen. Is wel in een theater voor +/- 2000 man.
Gr Jop

PS: ik ga binnenkort ff wss opzoeken ;-p
MB Audio systems
MR TStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-6-2004
Laatste: 2-4-2018
Berichten: 64
26-5-2005 00:16
Dit is heel zeker een tof effekt, maar dit heeft toch enkele beperkingen.

Ik heb dit reeds een jaar of 15 geleden al geien. Dit waren in dit geval 2 skybeams met een pan en een tilt. zij gaven dus geen flower effekt maar gaven een rechte straal (Type Par 36 maar veel straffer) U kon ze het best vergelijken met een moving head maar zonder gobo's, colors, dimmer, shutter, iris, focus enz... . Het nadeel was dus dat er geen shutter in deze fixtures voorzien was. En indien deze opgestart werden het een lange tijd duurde voor de gasontladingslamp zijn volle lichtsterkte gaf.
don't forget --> The sky is the limit
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 1207
26-5-2005 10:15
Komt Willem van WSS niet ook op dit forum?
Hij kan je er vast wat meer over vertellen dan. wink ;)
Darth Crossfader
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
26-5-2005 15:02
Ja daar is ie dan.....
---------
heeft iemand deze ooit binnen gebruikt? is het leuk om er bv 2 op het podium te zetten als "groot effect" ?(ben niet vanplan om dit te kopen maar als het budget er is kan ik zo iets wel huren natuurlijk)
maar ik blijf erbij ik denk dat je beter in wat anders investeert.
----------

Heb die van ons, enkele straal, al eens gebruikt om een bolletje van 1m uit te lichtten... Werkte goed. Bij ons is alleen de shutter wel los te bedienen.

In de losse verhuur diet het ding niet veel bij ons, maar we gebruiken het vooral bij totaal producties, en dan wordt het al mee gerekend (we doen zowizo bijna geen losse verhuur).

Ook werkt het altijd als ze vraagjen of je bij een evenement ook ergens wil adverteren... Ja, in ruil daarvoor zet ik zon ding buiten.

Ook moet je niet vergeten dat de meeste grote discotheken zelf al zon ding hebben...

Dus conclusie: voor losse verhuur: niet intressant, voor totaal evenementen wel
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 26-6-2024
Berichten: 349
26-5-2005 15:11
Maar had ik nou gelijk met die vergunning of niet? Ik weet een discotheek die wel zo'n apparaat heeft, maar hem niet mag gebruiken... laatst was er volgens mij ook wat over op tv. Is er iemand die hier meer over weet?

Groetjes Tim
Ook hier kan úw reclame staan!
HarmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-10-2010
Berichten: 121
26-5-2005 16:47
die dingen kom je regelmatig binnen tegen,
denk recentelijk aan eurovisie songfestival, en ook de belgische sightline/phlippo crew heeft het de afgelopen nederlandse en beligsche tmf awards ingezet in zowel de ahoy als het sportpaleis..

leuk effect, maar doe mij maar het effect van het songfestival, imperial's, synchrolité's en space cannon's.
that's the way!
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
26-5-2005 17:15
jup de syncrolites werden gebruikt dij de tmf awards vandaar mijn idee om zon buiten effect binnen te gebruiken
exit night into LIGHT
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
26-5-2005 18:09
vergunning hoefd naar mijn weten alleen als je binnen n straal van 10km van een vliegveld zit.

Verder is en blijft het kwa vergunningen raar in dit land.

Kan sommige dingen ook beter niet vragen aan gemeentes enzo, want als ze iets niet kennen is het toch al nee.... Skyrose??? wat is dat? Lamp? Buiten te zien???? hum, nee dat mag niet...... wink ;)
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor

Terug naar forum Reageer (zonder quote)