Forum > Geluid

gezocht. aktieve geluidsset tussen de 2 a 4 duizend euro!

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
AgressorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-11-2003
Laatste: 6-3-2006
Berichten: 8
24-5-2005 19:34
Hallo,

Ik ben op zoek naar een geluidsset, (zoals dus ook in het onderwerp staat),
Wil het setje regelmatig gebruiken, voor af en toe eens een drive inn, of als er eens iets speciaals is, in 1 van de eigen zaken.

Nu heb ik bijv. wel eens een live bandje in een kroeg staan, en hier huur ik nu een geluidset voor in. dit loopt behoorlijk in de kosten, dus heb ik maar besloten dat ik er beter 1 zelf kan kopen.

Heb het forum al goed doorgelezen, maar nog niet echt iets kunnen vinden.

Het moet dus een aktieve set zijn, met een vermogen van rond de 2kw.
Had al even zitten kijken naar de DAP Soundmate Active III maar vraag mij af of dit wat is... nogal gemengde meningen op het forum.

Het moet een allround set zijn, goed voor live rock, of een house dj, liefst aktief, zodat we geen gekloot met versterkers e.d. hebben, en het moet tegen een stootje kunnen.

Heeft misschien iemand een andere tip, waar ik wat aandacht aan zou moeten besteden?

Thnx
ik zoek scans!
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
24-5-2005 19:42
Wat jij omschrijft: Axys source.
Verhuurt goed door de naam, is nl een bekend setje. Zeer goede sound, genoeg power voor redelijke zaaltjes en zeer waardevast. Dap niet aan beginnen.
Staat momenteel te koop op marktplaats. Goeie prijs hiervoor afhankelijk van de staat van de set is 3000/3500 euro
klik

Groetjes Jop
MB Audio systems
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
24-5-2005 23:58
En vaak ligt de prijs zelfs nog hoger ... Tot 5000 ex BTW heb ik al tegen gekomen

Klinken goed, gaan hard (fuiven tot 250 man in een niet té grote, en nog steeds volume zat), en (niet onbelangrijk) wegen niet te veel (voor een actieve speaker van die klasse)

1 klein minpuntje, vooral als het moet stampen: ze hebben een goede basweergave, maar gaan niet erg diep. Over het algemeen zal het publiek zich hier niet aan storen omdat het enkel over het sublaag gaat ...
AgressorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-11-2003
Laatste: 6-3-2006
Berichten: 8
25-5-2005 00:44
Inderdaad een goeie tip! Enigste nadeel wat ik nu heb kunnen vinden, als ik er nog 1 bij wil gaat het moeilijk worden, kan alleen die ene die job aangaf vinden!

Maar goed, ik zal er eens wat aandacht aan besteden... Ook lees ik veel over de HK Actor set, iets duurder, maar dat telt niet zo nauw!

Heb iig. de aanbieder van de Axys Source set een mailtje gestuurd!
ik zoek scans!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
25-5-2005 07:13
2x lem d 400 met 2x t5sa sub
hard en zwaar zat en verbaas u zelf zeker met de specifieke instelling mbt sub en d 400.
sub is een groot vraagteken-levert giga veel en diep zonder overtrokken te raken-lijkt wel een 18" sub ipv 15"

de test....
HK dansruimte afgelopen keer zonder hoofdinstallsatie gedraaid.
dus puur op 2x d 400 en sub.
resultaat ...niet op vol vermogen gehad en geluid in hele zaal hard,sprankelend en perfecte bas.
dat thema was toevallig house en hardhouse dus er is behoorlijk gebeukt.
Aantal mensen-150/200
ruimte-15x15

geluidsbeleving van de lem-overtrof de bose pro set die ik had en overtreft de rcf set van de hk.

succes ermee
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
KrizioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2005
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 35
25-5-2005 12:04
Meerdere malen heb ik gewerkt met de H&K Actor en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over deze set. Snel en gemakkelijk op te bouwen, relatief licht in gewicht en qua geluid (disco) zeer acceptabel. Ik heb er mee gewerkt tot ong. 400 personen.

Qua Live werk heb ik ze een aantal keer ingezet als monitor. Alleen een top (full-range) voor de zang en 1 baskast met topkast voor de drum. Nou moet deze set het als PA ook wel gaan redden, mits je er geen zaal voor 1000 man mee wilt gaan draaien. Ik alleen niet wat deze set kost.

De DAP SOUNDMATE SET TRHEE is qua specificaties bijna gelijk, alleen zal de prijs een stuk aangenamer zijn denk ik. Maar je had deze zet al overwogen las ik.

Wellicht is het raadzaam om, als je een een dergelijke set wilt gaan aanschaffen, eerst eens wat te gaan luisteren en eventueel testen voordat je iets koopt waar je misschien later spijt van gaat krijgen omdat hij toch net niet helemaal voldoet.

De set die je nu huurt.... Kun je die niet overnemen voor een zacht prijsje ??
Snap jij het nog ?
AgressorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-11-2003
Laatste: 6-3-2006
Berichten: 8
25-5-2005 12:18
Lem.... inderdaad ook eens checken...

Helaas is die niet over te nemen, heb het al wel overwogen, maar ze willen hem niet kwijt!

Wat mij opvalt, is dat er relatief veel power word neergezet voor zo weinig mensen, de vaste installatie van mijn grootste zaak, bestaat uit 3 x dynacord s1200, en met das uitgevoerde jbl kasten, das genoeg om 1200 man tevreden te stellen!

3 x 1200 is dan ook wel 3600, maar op een oppervlakte van 900m2, misschien dat ik toch naar een passief systeem moet kijken!
ik zoek scans!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
25-5-2005 12:25
lem niet eens checken laugh :D
gewoon voor gaan.
2x d 400 met 2x t5sa sub.
aktief de beste keus die je momenteel kan maken.
Zonder sub niet doen!!
Juist met de sub en de specifieke instelling voor de d400 is het een meer dan perfecte set die zowel voor beukwerk alsmede fijn gebruik helemaal in balans is.

de lem heeft mijn oude set die ooit eens 8000 gulden per speaker hebben gekost met vele stappen overtroffen.
Maar alleen met de sub erbij!!
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
KobazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2004
Laatste: 8-8-2010
Berichten: 80
25-5-2005 16:00
Er staat op speurders een Lem Pegasus set te koop voor 3250 euro.
Heb deze set zelf nog nooit gehoord maar heb er wel goede dingen over gelezen.
https://www.speurders.nl/speurder.php?id=6955950&ito=1699&itc=0
TimmelStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 26-10-2004
Laatste: 9-7-2007
Berichten: 61
26-5-2005 15:05
De vroegere lokale PA-boer had 2 van die axyssetjes. Klinken geweldig vind ik. Hij draaide er alle lokale fuiven mee. Zelfs open-air. Ik heb vaak die rode lampjes zien oplichten op zo'n open-air, maar vervormen of uitvallen heb ik ze nog nooit zien of horen doen.
Niet genoten is altijd mis!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)