Forum > Algemeen Forum

Dilemma i.v.m. meubel

(86 reacties. Pagina 5 van 9)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 4-7-2024
Berichten: 1855
23-5-2005 21:10

jeroenvdv schreef:

Mijn oplossing:

https://www.smash-productions.nl/satellite/photos/photo9.jpg

Prodjuser kistje, op keyboardstatief, deksel ernaast op een ander statief. Je zou dus ook een case voor 2x draaitafel en 1x 19" mixer kunnen nemen, bedieningspaneeltje van je cd-speler boven de mixer, en het deck links of rechts ipv draaitafels plaatsen. Dan kun je het totaal ook op keyboardstatieven zetten.

De Prodjuserkisten zijn ook best goed te vervoeren in gewone auto('s).
Dit had ik al gezien, prima oplossing. Zag zojuist in het wteedehands forum een mooie oplossing voor de lade unit, dus dat gaat helemaal goedkomen denk ik.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 2059
23-5-2005 21:30
Op verzoek van Ronny (over e-mail), foto's:

https://members.home.nl/joepurlings/Bild0182.jpg
https://members.home.nl/joepurlings/Bild0183.jpg
https://members.home.nl/joepurlings/Bild0184.jpg

Het is zoals het nu thuis staat, beetje rommelig. Ik ben wat aan het klooien met de indeling en aan het wachten op nieuwe apparatuur (crossover, misschien eq, lichtsturingen). Het rechtervak van de tafel wordt nog gevuld met lichtsturingen ed. Onder de CD is een fijn plaatsje voor microfoon, notitieblokje, pen en degelijke. De lampjes prikken in op het bakje waaronder de voeding van de mengtafel verstopt zit.
Op het deksel staat nu een hifi set die ik aan het testen was razz :p
Niet goed, wel hard!
Michel_GStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2004
Laatste: 19-2-2008
Berichten: 34
23-5-2005 21:39
Ik ben ook even met een Ideetje bezig. Ben nu even tekeningen aan het maken om te kijken wat mij het beste uit komt, zal als ik het definitieve ontwerp af heb wel een tekening plaatsen (of misschien ga ik een schaalmodel maken razz :p )

Reden voor mij is niet zo zeer ruimte besparend (binnenkort een bestelbus en grote aanhanger als het goed is), maar meer dat ik alles modulair wil houden. Dit omdat ik niet altijd een meubel mee wil zeulen omdat er ook nog wel andere dingen zijn dan drive in shows.

Moet ik nu alleen even iemand zien te vinden die alluminium kan lassen razz :p . (Ik hop wel eens langs bij het metaalbewerkingsbedrijf hier in de buurt)
Turbo Blauw........ is geen zwart !!!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 2059
23-5-2005 21:49
Gelukkig ken ik genoeg metaalmensen happy :)

Laatst had een vriend me nog verloopjes gemaakt van tv spigot naar 35mm (voor speaker op lichtstatief)... wel handig als je even een tiefje meer nodig hebt (vooral voor omroepklusjes waar geen licht nodig is).
Niet goed, wel hard!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 4-7-2024
Berichten: 1855
23-5-2005 21:49
Ben benieuwd Michel !

Ik zelf ben er nog steeds niet echt helemaal uit, aangezien alle opties niet echt naar mijn zin zijn en ik dan weer bang ben op korte termijn wéér te gaan veranderen en dat is NIET de bedoeling.

Optie 1 is de kist die Friso in het tweedehandse gedeelte aanbied, prima kistje, moet alleen wel wat aan gebeuren (geverfd, 19" rack voor de mixer, flightware vernieuwen etc etc.)

Optie 2 is een flightcase voor twee draaitafels met een 19" mixer, aan één kant van de draaitafel kan ik dan de lade unit van de denon plaatsen, echter heb ik dan aan de andere kant weer 50cm loze ruimte, en vergeet niet dat het de trap op moet.

Daarom ben ik toch aan het overwegen mijn Denon te vervangen door twee CDJ 200s omdat ik dan een redelijk compacte kist kan laten bouwen voor de cd-spelers met de mixer, alleen kost dit me weer en flinke duit extra.

Verder kan ik ook werken met losse kisten, dus een 19" kist voor de Apollo en een kist voor de Denon, alleen vraag ik me dan weer sterk af of dit lekker werkt (en hier heb ik toch wel mijn twijfels bij).
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
23-5-2005 22:53

joepurlings schreef:

Op verzoek van Ronny (over e-mail), foto's:

https://members.home.nl/joepurlings/Bild0182.jpg
https://members.home.nl/joepurlings/Bild0183.jpg
https://members.home.nl/joepurlings/Bild0184.jpg

Het is zoals het nu thuis staat, beetje rommelig. Ik ben wat aan het klooien met de indeling en aan het wachten op nieuwe apparatuur (crossover, misschien eq, lichtsturingen). Het rechtervak van de tafel wordt nog gevuld met lichtsturingen ed. Onder de CD is een fijn plaatsje voor microfoon, notitieblokje, pen en degelijke. De lampjes prikken in op het bakje waaronder de voeding van de mengtafel verstopt zit.
Op het deksel staat nu een hifi set die ik aan het testen was razz :p
Vind het inderdaad een mooie oplossing, alles zo veel mogelijk in een case.
Het betref niet mij voorkeur, is maar goed ook dat niet iedereen zijn voorkeur het zelfde is, heb in dit geval dan toch liever losse kisten voor mijn apparatuur. Vind het een beetje onhandig zo'n grote case verslepen, hij ziet er vrij groot uit waardoor ik het idee krijg dat hij onhandelbaar word. Of zit ik er nu helemaal naast??

Bedankt voor het plaatsen van de foto's wink ;)

Groetuh Ronny B
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 2059
23-5-2005 23:16
Is inderdaad een grote case (neem aan dat je het rack bedoelt?). Had ook een los versterkerrackje kunnen maken... maar met 2 3HE versterkers, een limiter en een crossover zou dat niet veel kleiner worden.
Voor het geval ik een presentatie oid. moet uitversterken heb ik nog een andere versterker, of schroef ik een van deze om in een kleiner kistje. Ik heb nog een heleboel aluminium 8HE kisten (waarvan er trouwens een paar te koop zijn) en nog een 4HE kistje. In de 4HE zit standaard mijn reserveversterker die ik dus ook gebruik voor kleinere werkjes.

Voor kleinere werkjes hoeft ook niet de hele mixercase mee maar kan ik meestal uit de weg met een klein behringer mx802 mixertje.
Niet goed, wel hard!
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
23-5-2005 23:27

joepurlings schreef:

Ik heb nog een heleboel aluminium 8HE kisten (waarvan er trouwens een paar te koop zijn)
Excuses voor het off-topic gaan, maar staan die kistjes hier op het forum te koop? Ben lichtelijk benieuwd.

Groeten,
Niels.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
24-5-2005 09:58
Hoe stevig zijn dergelijke key-board statieven?

Ik ben ook op zoek naar een degelijke oplossing, omdat ik het maar nix vind om altijd te moeten vragen achter tafels ...

Het zou zeer stevig moeten zijn, want het volgende moet erop kunnen:
2x PU in flight (samen +- 30 kg)
2 cases met mixer, dual CD en dual MD (samen +- 35 kg)
deksel of plank om de spullen op te plaatsen

Kan een keyboard statief dit met gemak houden?

Ik zeg hier duidelijk bij: met gemak, omdat ik me niet telkens wil afvragen: gaat ie het wel houden?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-5-2005 10:22

Break The Silence schreef:

Hoe stevig zijn dergelijke key-board statieven?

Ik ben ook op zoek naar een degelijke oplossing, omdat ik het maar nix vind om altijd te moeten vragen achter tafels ...

Het zou zeer stevig moeten zijn, want het volgende moet erop kunnen:
2x PU in flight (samen +- 30 kg)
2 cases met mixer, dual CD en dual MD (samen +- 35 kg)
deksel of plank om de spullen op te plaatsen

Kan een keyboard statief dit met gemak houden?

Ik zeg hier duidelijk bij: met gemak, omdat ik me niet telkens wil afvragen: gaat ie het wel houden?
Wordt wel wat erg zwaar.. Ga dan voor 2 stevige (bijv. Proel) keyboardstatieven, die je naast m'kaar zet in de breedte.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)