Dilemma i.v.m. meubel
(86 reacties. Pagina 2 van 9)Moderator(s): Dré
HajoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-4-2003 Laatste: 29-12-2008 Berichten: 114 | 19-5-2005 12:53 |
Onze meubel ziet er zo uit (twee min of meer duidelijke foto's ) Klik 1 Klik 2 'k Zal even proberen uit te leggen hoe het in elkaar zit... Het bestaat uit drie delen: - Twee keer een halve frontplaat (140cm hoog) met daaraan een scharnierend zijpaneel dat iets lager is (100 cm hoog) - Eén keer een bovenblad dat rust op de uitgescharnierde zijpanelen (ong. 80cm diep en 180 cm breed) - Op tactische plaatsen zit klittenband waarmee we zwarte stof om het geheel hangen. - In het blad hebben we wat gaten gemaakt voor kabels. - Het geheel staat zo los op elkaar, zonder enige borging. Ik vind nog steeds dat ik dat op moet lossen, maar zodra je wat op het meubel plaatst, staat het als een huis., dus dat is er nog steeds niet van gekomen. Je kan er rustig tegenaan flikkeren of bovenop gaan staan, zonder dat het beweegt. Ons bevalt het goed, dus misschien is het ook wat voor jou? | |
Het moet wel leuk blijven... | |
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 1855 | 19-5-2005 13:29 |
Niek Bolscher schreef: Gewoon jouw ideale draaihoogte bepalen, minus de hoogte van de baseplate, flightcase, etc. Dus gok zelf ongeveer een centimeter of 65 cm. | |
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 1855 | 19-5-2005 13:29 |
Ik kan helaas weinig uit de foto's halen om een goed beeld te vormen. | |
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 1855 | 19-5-2005 13:31 |
BOFH schreef: Ben zelf, ook vanwege ruimtegebrek tijdens vervoer, in de weer gegaan met een meubel op basis van schragen.Ook een Slant-case, ook een D4000 (let niet op de computerboxmonitor; aan 't klooien met de sound-to-light functie van de light operator 24 checkcheckdubbelcheck) Heb je nu aan de voorkant een doek zitten of een plaat? en zit deze aan de schragen gemonteerd? En heb je eventueel een foto van de voorkant? | |
BOFHStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-8-2003 Laatste: 13-9-2006 Berichten: 49 | 19-5-2005 14:43 |
Aan de voorkant heb ik een doek zitten aan een lat. Dit kan opgerold worden zodat je een stok overhoudt. Het doek is nu nog volledig zwart maar wordt binnenkort vervangen door een doek van 123sticker.nl of een drukker hier in de buurt met de naam van het beestje voorop. Het doek zit aan de schragen bevestigd met latten die langs de schraag omhoog lopen. Deze latten zijn aan de schragen bevestigd met ledikanthaken (haakse verbinding). Bovenaan de latten zitten twee metalen stripjes die de "doek-lat" op zijn plek houden. Probleem wat ik nog heb met de "doek-lat" is dat het bij belasting (van bij voorkeur aangeschoten mensen) los kan komen. De oplossing komt door een lichtbak die ik overdwars wil bevestigen (TL-verlichting van het doek) zodat de lichtbak bevestigd kan worden aan de draaglatten. De huidige oplossing is onze grote vriend: Gaffa-tape In de toekomst komt er nog een flightcase bij alá Slant 112 voor de lichtsturing. Deze past dan mooi naast de huidige Slant case. Goede foto's van de voorkant heb ik helaas niet. Bij de volgende opdracht zal ik het opbouwen van het meubel eens stap voor stap vastleggen | |
:wq | |
HajoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-4-2003 Laatste: 29-12-2008 Berichten: 114 | 19-5-2005 14:53 |
Max schreef: Ik kan helaas weinig uit de foto's halen om een goed beeld te vormen.meubel bij daglicht meubel met tekening Je moet het zo zien: alles wat dezelfde kleur heeft zit aan één stuk. Wordt het zo iets duidelijker? | |
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 1855 | 19-5-2005 15:09 |
Hajo schreef: Nog twee foto's dan... eentje met al mijn creativiteit in Photoshop...meubel bij daglicht meubel met tekening Je moet het zo zien: alles wat dezelfde kleur heeft zit aan één stuk. Wordt het zo iets duidelijker? | |
HajoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-4-2003 Laatste: 29-12-2008 Berichten: 114 | 19-5-2005 19:25 |
Maar waarom gebruik je ook nog stof? of zijn die front- en zeipanelen niet mooi zwart? De front en zijpanelen zijn niet eens geverfd. En als ik zie hoe vol die met vervoers-krassen zitten na plusminus drie jaar gebruik, ben ik erg blij met die stof. Ander zou ik ze namelijk ieder half jaar opnieuw kunnen verven. Het bovenblad (en het bovenste deel van de binnenkant van beide frontpanelen) zijn wel zwart gespoten (voor het oog), maar ook dat zit vol met krassen, ondertussen. Dus misschien dat je daar eigenlijk van dat zwarte rubber op zou moeten plakken, of iets dergelijks.Trouwens, als je met doek werkt biedt dat ook de nog mogelijkheid om er twee te maken: - een doek met je naam erop - een doek zonder je naam, voor klusjes waarvan de opdrachtgever jou reclame niet zo op prijs stelt. (Wij staan bijvoorbeeld binnenkort een klus te doen, verplicht in een reclame-shirt van de opdrachtgever, en dan wordt onze eigen reclame dus niet zo op prijs gesteld) De kosten lagen bij ons rond de 50 euro, maar dat is niet reeel: de platen multiplex heb ik bij met 6 tegelijk bij mij voor de deur uit een puin-container getrokken :-). Dus die 50 euro ging op aan vurenhouten-latten, houtlijm, schroeven, spuitverf, stof en klittenband. | |
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 1855 | 21-5-2005 12:21 |
Gisteren met een heel fijn systeempje gewerkt, twee stevige keyboard statieven, alu frame erop. Dan de DJ kist erop en aan beide kanten een 19" kist (lichtsturingen), zeil ervoor en klaar is kees. Helemaal Top! Enige waar ik nu mee zit is dat ik dan de dubbele cd-speler niet kwijt kan . | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 21-5-2005 12:23 |
Max schreef: Gisteren met een heel fijn systeempje gewerkt, twee stevige keyboard statieven, . | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. |