Forum > Geluid

DN-S1000 <> CDJ-800

(90 reacties. Pagina 9 van 10)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-3-2005 00:45

Powerbeat schreef:

Ook qua levensduur?
Sterk afhankelijk van het merk/kwaliteit CD-R's wat je gebruikt.

Een goede CD-R van een goed merk zoals Philips of TDK op de juiste manier gebrand gaat net zo lang mee als het orgineel.
Echter heb je ook van die goedkope zooi (waar ik altijd me backups op weg fik) die na een jaar of 2 niet meer gelezen word door wat voor speler dan ook...... (owke ik ben niet echt netjes met opbergen van backups.... lees ik flikker ze zo los in mijn la) terwijl ik dat niet heb met de wat duurdere discs
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
10-3-2005 11:16

Reind schreef:

Powerbeat schreef:

Ook qua levensduur?
Sterk afhankelijk van het merk/kwaliteit CD-R's wat je gebruikt.

Een goede CD-R van een goed merk zoals Philips
Huh??? Wat zeg je nou??? Philips maakt de CD-R's volgens mij niet eens zelf maar koopt dan weer bij X, dan weer bij Y. Soms goede kwaliteit, soms totaal ruk.

Neem dan CD-R's van de fabrieken zelf (Mitsui, Tayo Yuden, Kodak e.d.).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
10-3-2005 13:02
en TDK neem ik aan shocked 8O ?(maar ik denk dat dit een beetje topicvervuiling is )
I'll take you to the KoffieShop...
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
10-3-2005 13:49

Dré schreef:

Huh??? Wat zeg je nou??? Philips maakt de CD-R's volgens mij niet eens zelf maar koopt dan weer bij X, dan weer bij Y. Soms goede kwaliteit, soms totaal ruk.

Neem dan CD-R's van de fabrieken zelf (Mitsui, Tayo Yuden, Kodak e.d.).
Ik kan erover mee praten he Dre? wink ;) Had TDK en Philips, maar beiden niet echt te spreken over (zachtzinnig uitgedrukt) nu maar een flink pak mam-e mitsui besteld. Dat zal wel ff een stukje beter gaan laugh :D
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-3-2005 14:01

Dré schreef:

Huh??? Wat zeg je nou??? Philips maakt de CD-R's volgens mij niet eens zelf maar koopt dan weer bij X, dan weer bij Y. Soms goede kwaliteit, soms totaal ruk.

Neem dan CD-R's van de fabrieken zelf (Mitsui, Tayo Yuden, Kodak e.d.).
En toch heb ik nooooooooit klachten gehad bij philips dus ik zal wel de mazzel hebben dat ik degene oop die bij Mitsui vandaan komen.

Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik tegenwoordig amper meer wat brand. Nu zijn het de DVD's die er hier in een razed rap tempo doorheen gaan wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
15-3-2005 14:08
Ik heb begrepen dat Philips tegenwoordig exclusief inkoopt bij Mitsui. En gek genoeg is Philips in Nederland weer net iets goedkoper.
Ik koop zelf ook bijna alleen maar Philips en heb nul problemen tot dusver en ik ben ook een rukker in mijn omgang met cd's, zeker gebrande.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
15-3-2005 22:18
Ik denk dat je dat haast verkeerd begrepen moet hebben dan. Ik heb nog niet zo heel lang geleden Philips gekocht (en dat waren RUK cd's). Ik dacht dat Philips ook niet altijd even netjes bij de a-merk dealers inkocht. Maar misschien is dat sinds heel kort anders. Dacht altijd dat Philips niks mis aan kon, maar dat blijkt toch anders.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
18-5-2005 20:41

Victor schreef:

Sylvia schreef:

CDJ-800 heeft dit probleem niet, heb de cd hier toevallig liggen.
Misschien dan niet met die cd, maar wel met andere copy controlled cd's: https://www.pioneerprodjforums.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=UBB9&Number=50731&page=&view=&sb=5&o=&fpart=1&vc=1

En dat kan je de speler ook niet verwijten. Het is namelijk een cd-speler en deze misvormde schijfjes zijn geen audio cd's.
Gatsamme, ik heb vandaag mijn allereerste cd gekocht die niet geslikt wordt door de CDJ-800: Studio Brussel - Switch 2 (alle Switchen die hierna komen slikt-ie wel gewoon). Cd wordt wel ingelezen, speelt ook af, maar na een paar seconden spelen houdt loopt-ie vast.

Ben benieuwd wat m'n cd-dealer hierop te zeggen gaat hebben. Ik kan 'm wel kwaad teruggeven, maar ik wil die muziek die erop staat gewoon hebben en kunnen draaien. Grmbl.
DjenvoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2004
Laatste: 11-3-2012
Berichten: 37
18-5-2005 22:18
Dat wordt dan branden sylvia wink ;) shut up :X
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
18-5-2005 22:19
Muziek rippen met een PC (CD al dan niet voorzien van tijdelijke "copy protection blockers" indien mogelijk) en daarna de CD terug brengen naar de winkel. CD voldoet niet aan de "red book spec", mag daarom niet het Compact Dics logo dragen en ook niet als zodanig verkocht worden. Rippen is illegaal in dit geval maar wel ongeveer de enige manier die je hebt om je onvrede te tonen over het feit dat we het maar moeten pikken dat platenmaffia ons verklooide CD's in de maag splitsen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)