Forum > PC related Forum

Keuze rackmount/desktop

(349 reacties. Pagina 13 van 35)
Moderator(s): Dré
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
6-5-2005 17:45
@Infected Sounds.
Zeker gaan flame, vandaar ook dat ik er niet veel verder op in wil gaan.
Het enige dat ik zeg is dat een Celeron al voldoende is. Hij kan daar veel geld mee besparen en dat gebruiken voor een betere/mooiere kast met een professionele server voeding en een goede geluidskaart.
Tenzij je het natuurlijk nodig vind om een Porche te kopen om boodschappen te doen.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
6-5-2005 18:17
Heb zo'n hekel aan uitstappen bij elke drempel laugh :D Maar ik weet nu voorlopig genoeg over eisen en welke keuzes te maken. Ik ga wanneer ik het budget ook werkelijk klaar heb.(nu weet ik namelijk hoeveel ik ongeveer op moet rekenen) Verder in dit topic om De bestelling uiteindelijk te gaan plaatsen. Mensen bedankt
(voorlopig ben ik hier:)
Is nu:
-Intel Celeron D 335 (2,8 Ghz) 95€
-Moederbord word micro-atx. ASUS P4S800-MX moederbord 52€
-Schijf word een WD 200 Gig SATA Western Digital WD2000JD, 200 GB 109€
-1024 mb ram 2x GEIL 512 mb PC3200 DDR 95€
(Door budgetstijging na Micro-atx mobo en Celeron processor)
-en een MAYA MK2 149.-
-Een cd-rom speler ASUS AT-U CDS520QT 19.-
-TFT Scherm: acer AL1511s 169€
-Sharkoon SilentStorm 65 euro 370 watt
-Procase 2HE case https://www.procase.nl/details.asp?ID=198200€
-50 euro kabels totaal hooguit 50€
4 weg sitecom USB HUB 20 €
-1050€ incl. BTW(Kan ik voor het grootste gedeelte terugkrijgen)
Nu denk ik dat de prijs iets te hoog is maar de onderdelen goed zat. Dus tenzij er een aanbieding van betere onderdelen komt worden dit de onderdelen. Echter voor een lagere prijs over een aantal maanden.
Alleen vraag ik me dan af of alle apparatuur wel in een 2he kast optimaal past (voeding, cd-rom drive en pci slots vooral)
Hoe regelen jullie veilig vervoer van je TFT scherm? flightcase lijkt me moeilijk eromheen krijgen door die gekke vorm.
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-5-2005 20:36
Ik neem jouw woorden behoorlijk serieus aangezien je leverancier bent
O, dus mij neem je minder serieus. razz :p
In principe verteld Fracktone ongeveer wat ik heb gezegt, alleen uitgebreider wink ;)

Gelukkig draai ik nog niet zo lang met PCDJ. razz :p

Niet om het een of ander, maar hoe wil je een back up maken van je playlist / mp3 mappen collectie? Hier heb ik de keuze uit een removable HD of een DVD brander. Andere optie via USB of lan poort.
Edit @ fracktone: dit topic gaat richting flame en een beetje off-topic, ik raad de TS aan om op een hardware-forum deze vraag te stellen.
Nee zeer zeker niet, dit topic loopt juist richting de systeemeisen van PCDJ. Iets waar niemand zich in verdiept heeft.

PCDJ RED draait bij mij al jaren perfect op een 500mhz pentium III, 512mb, maya geluidskaart, 30gb HD. Waarom meer nemen als het niet nodig is? (voor de duidelijkheid ik draai dus niet met Red VRM)

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
6-5-2005 22:30

fracktone schreef:

Dré schreef:

fracktone schreef:

Intel VS AMD, niet zo moeilijk:
Klopt wellicht maar niet om de reden die je opgeeft.
Ik vind dit een van de belangrijkste redenen die nog normaal is uit te leggen.
Anders wordt het een heel technisch verhaal.
Als jij dat kort en krachtig kunt doen dan hoor ik het graag, misschien vergeet ik wel iets.
Wat ik er over gelezen heb is bij multimediatoepassingen (en daar hebben we het hier volgens mij over) een PIV subcode efficienter dan een AMD subcode.

Qua hitte zijn beiden behoorlijk aan elkaar gewaagd (lees: Beiden behoorlijk waardeloos).
AMD wordt bij intensief gebruik veel warmer en is hier niet tegen beschermd.
Oud nieuws? Coolnow schijnt toch behoorlijk goed te werken.
Het woord "Schijnt" zegt al genoeg, waarom niet het zekere voor het onzekere nemen.
Ik gebruik het woordt schijnt omdat ik hier zelf geen ervaring mee heb (ik heb één systeem met een AMD processor maar da's een al wat ouder systeem die deze opties volgens mij niet ondersteunt). Tekst is echter het resultaat van meerdere maanden inlezen in de materie (veroorzaakt door m'n verlangen ooit nog eens een mediasysteem samen te stellen (als Microplof eindelijk ontdekt heeft dat ze CAM's moeten gaan ondersteunen... (voor decodering versleutelde DVB signalen))).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
7-5-2005 06:23
@ KVM. Ik had zeer zeker de systeemeisen wel gelezen. Maar dacht eerlijkgezegd. Hoe hoger erboven hoe betrouwbaarder. Ik zit nu iets lager maar hou wel graag een stukje buffer. Tuurlijk geloof ik wat je zegt. Maar op het moment dat de leverancier van een programma iets over zijn of haar programma zegt. (Ik weet niet hoe lang jij bijvoorbeeld ermee werkt. Niet iedereen hier post pas als ze ervaring hebben.... happy :) )
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-5-2005 12:53

Powerbeat schreef:

Maar op het moment dat de leverancier van een programma iets over zijn of haar programma zegt.
Een Leverancier zal meer feedback terugkrijgen van gebruikers
(Ik weet niet hoe lang jij bijvoorbeeld ermee werkt. Niet iedereen hier post pas als ze ervaring hebben.... happy :) )
Zo'n beetje vanaf het eerste uur werk ik ermee, PCDJ SL1000. (betaalversie) Is ongeveer uit de tijd dat BPM studio Shareware! was.
Tevens heb ik enkele jaren op het forum gezeten van PCDJ.
Na interne "rommelingen" bij Visiosonic zijn er echter velen die niet meer actief deelnemen bij het forum.
Waaronder velen met de nodige kennis in huis.

Mij is dus wel bekend waar "men" zoal mee werkt. Vandaar ook dat ik weet dat een "race wagen" niet nodig is.

Het grootste probleem is vaak dat een computerwinkel of bouwer je geen passend advies kunnen geven, iets wat een verkoper of gebruiker van de software wel kan doen.

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
7-5-2005 13:23
Daarom. Ik heb nu een mooi systeem bij elkaar. Het geheugen word 2x256 Mb, want met die 20 processen totaal (windows+PCDJ) zal ik nooit meer als 512 mb gebruiken.
Ik ga over een aantal maanden als ik budget bij elkaar heb dit topic kicken en dan kunnen we echt samen gaan stellen. Nu weet ik waar ik naar moet kijken. Thnx mensen
I'll take you to the KoffieShop...
Jeroen ZelleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2003
Laatste: 31-1-2006
Berichten: 54
7-5-2005 14:04
Binnenkort ga ik 19" muziek computers bouwen. Wordt 19" breed, 2HE hoog en 35 cm diep.

Zodra ik de eerste (voor mijzelf wink ;) ) af heb, zal ik foto's posten.

De computers worden ongeveer 800 euro minimaal. In de 19" voorkant wordt o.a. de naam van de dj software erop gefreest (computergestuurd). Op de achterkant wordt ook alles zo gemaakt dat je niks kan slopen. Dus alleen de nodige aansluitingen zullen erop zitten. Het systeem wordt behoorlijk stil. Gemiddeld 35 dBa.

Ik hou jullie op de hoogte!
If light is intelligent, then sound must be stupid!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-5-2005 14:17
@Powerbeat
Toch nog even een toevoeging, blijkbaar is je korte termijn geheugen defect. wink ;)
/forum/read/?t=2317&p=6

martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
7-5-2005 14:44
Dat was ik niet helemaal vergeten hoor. Maar ik lees niet alle persoonlijke info 100% door. razz :p Staat soms zo'n hoop gezwets. (zet er nu nog meer bij maar ach...begrip?)
I'll take you to the KoffieShop...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)