Forum > Geluid

Monitorspeakers voor bij produceren

(28 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
28-4-2005 17:51
Ja juist de Tannoy's zouden ook erg oké zijn, alleen kosten ze een beetje meer. Maar je kunt ze beter uitproberen natuurlijk.

Oja misschien een belangerijk punt: de Tannoy's hebben de baspoort aan de achterkant, waardoor je ze echt wel een eindje van de muur moet zetten (zo'n halve meter). De KRK's hebben de baspoort aan de voorzijde (net zoals de Alesis monitors trouwens).
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
28-4-2005 20:32
zit er trouwens een verschil van geluid tussen de actives en de passives? (of is het geluid identiek hetzelfde)

[edit]
hmm, lijkt me dat de geluidskwaliteit van de passive gewoon afhankelijk is van d versterker waar ie op zit)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
28-4-2005 21:27

Dacide schreef:

zit er trouwens een verschil van geluid tussen de actives en de passives? (of is het geluid identiek hetzelfde)
Het lijkt me heel erg sterk dat het geluid krek hetzelfde is. Het geluid hangt namelijk erg af van de versterker die je gebruikt. Overigens zou ik voor studiomonitors altijd een actieve versie nemen; buiten dat dat een hoop plaats bespaart, zijn de versterkers in de actieve versies veel beter afgestemd dan een versterker/monitor combinatie.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-4-2005 23:54

Snake schreef:

Dacide schreef:

zit er trouwens een verschil van geluid tussen de actives en de passives? (of is het geluid identiek hetzelfde)
Het lijkt me heel erg sterk dat het geluid krek hetzelfde is. Het geluid hangt namelijk erg af van de versterker die je gebruikt. Overigens zou ik voor studiomonitors altijd een actieve versie nemen; buiten dat dat een hoop plaats bespaart, zijn de versterkers in de actieve versies veel beter afgestemd dan een versterker/monitor combinatie.
+ Meestal aparte amp voor hoog en laag, bij actieve monitors. Oftewel: Actief gefilterd happy :)
Light Image
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
29-4-2005 10:53
ja inderdaad. IK bedacht het mezelf ook al ja.

We gebruiken op school naast de Tannoy Reveal in de AV-Room, tevens de Dynaudio BM6A of de BM5A (weet ik niet uit mijn hoofd) voor de opname kamer (samen met Protools).

Ook die dynaudio klinkt werkelijk prachtig. Ik durf alleen geen prijs te zeggen. (ik dacht die 5a voor ongeveer 900 euro en de 6A voor 1800 euro)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
29-4-2005 18:41
BM5A kost 500 euro per stuk.
BM6A kost 760 euro per stuk.

Dit zijn Duitse prijzen overigens. Geen idee of de prijzen hier veel verschillen.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
29-4-2005 18:44
die 6a heb ik toch echt ergens voor ongeveer 1800 euro gezien. Ik kan me natuurlijk vergissen. (maar toch meende ik hem voor zoveel geld bij een online sjop gezien te hebben. (tenzij het natuurlijk een set van 2 stuks was)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
2-5-2005 19:25
Jows, heb je al wat op het oog?
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
4-5-2005 14:15

Dacide schreef:

Jows, heb je al wat op het oog?
Nou de KRK RP5, alhoewel ik hem nog niet heb kunnen beluisteren. Ik ging vrijdag opweg naar Rotterdam, dikke file! Heb op den duur maar een afslag gepakt en ben terug naar huis gegaan. Was geen doen. Achteraf nog goede keuze, want bleek dat ze niet op voorraad hadden ook.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
QuackAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2004
Laatste: 7-5-2005
Berichten: 29
4-5-2005 17:11
Ik heb zelf een paar weken geleden de Alesis monitoren gekocht. Klinken zeker goed voor een homestudio. Zoals Snake al aangaf komt er best veel laag uit, maar dit is te verhelpen door een van de baspoorten te vullen (met bijvoorbeeld een sok wink ;)). Had hiervoor de Tannoy Reveal Passive, maar wilde zelf toch graag actieve wat toch iets praktischer is.
Heb veel dingen gehoord ook over KRK's. Zat er toen ook aan te twijfelen en ze zien er erg gelikt uit (vind ik dan).
Je kan reviews lezen van veel monitoren (op www.soundonsound.com bijvoorbeeld) maar het beste blijft toch om zelf te gaan luisteren. Handig is het om eerst even te bellen en te vragen of ze de monitoren die je wilt horen ook op voorraad hebben en of ze ook aangesloten zijn. Soms staan ze daar gewoon en kun je ze niet luisteren.
Die Phonic monitoren schijnen volgens het blad Interface erg goed te zijn en worden aangeraden. Ik heb ze niet gehoord en kan daar ook niet over oordelen. Succes in ieder geval met je keuze.

Edit: voor ik het vergeet, M-Audio hebben zelf ook monitoren. BX5 en BX8 bijvoorbeeld. Heb wel gelezen dat de BX8 een beetje schel is in het hoog. Maar verder misschien ook het overwegen waard. Toch maar even gaan luisteren allemaal razz :p.

- quack

Terug naar forum Reageer (zonder quote)