Forum > Licht

Glp sd2

(43 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
3-5-2005 19:29
1 x bewerkt. Laatst door Timmiej op 3-5-2005 19:40
Heeft er iemand ervaring met de sd-2? link zie volgende post wink ;)

Ik ben van plan hem aan te schaffen, alleen weet ik niet of hij echt voldoet aan mijn eisen.

parren en scans samen in programma =) kan hij wel zoals ik het lees
sneltoetsen voor bv circel, lijn al ingeprogrammeerd. =) er staat bij Movement, swinging, diagonal, circle, lieing eight, phase, size, speed maar zitten deze functies dan al onder sneltoetsen of kunnen ze alleen opgeroepen worden via menu's?

Verder zit er een dmx in aansluiting op voor een extern fader panel voor parren.
- External fader for additional scenes (tekst new-line)
- DMX-Eingang für externes Faderpult zum einfachen einstellen der Par-Szenen (tekst glp site)

Kan ik op deze aansluiting bv een showmaster aansluiten om zo de parren via de sd-2 te besturen?

Als iemand nog iets info heeft over deze tafel positief / negatief hoor ik het graag.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
WvdmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2005
Laatste: 12-10-2006
Berichten: 26
3-5-2005 19:34
GLP SD2 Deze link bedoel je waarschijnlijk ;)
ehh....
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
3-5-2005 19:40
Blondt ashamed :$ had de foute link onder de ctrl c zitten blijkbaar. Dank u wel.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
3-5-2005 20:39
Ik ken deze tafel inderdaad redelijk.

De dmx-ingang is bedoeld om een externe "faderbak" aan te sluiten voor par-scenes. De ingang is niet geschikt (want niet snel genoeg) om gegevens van een andere intelli-sturing te verwerken. Maar waarom zou je dat ook willen?

Of de shape-generator directe toetsen heeft weet ik niet meer helemaal zeker, maar ik dacht het niet. Net als bij de Ultralite staan die mogelijkheden volgens mij ook bij de SD2 alleen tijdens het programmeren op het display.

Voordelen: veel mogelijkheden voor weinig geld, directe toetsen voor zowat iedere functie (zelfs voor scangroepen heeft hij een rijtje directe toetsen, bij mijn Ultralite moet ik dan een tweede toets indrukken...), handige programmering via het display, dmx-waarden kan je direct via een num-pad intikken (ik moet de waarden met een draaiwiel ingeven).

Nadelen: de bouwkwaliteit komt niet geweldig over. Een beetje wiebelige, goedkoop aanvoelende toetsjes, niet echt luxe. Of de betrouwbaarheid daar ook onder te lijden heeft weet ik niet. Zonder extern faderboard zijn parren wat lastig te bedienen. Eigenlijk lopen ze alleen mee in het programma, live apart parren dimmen kan wel, maar is niet handig.

Vanwege de matige bouwkwaliteit van de GLP heb ik destijds voor de Ultralite gekozen die iets minder kan (geen dmx-in, minder directe toetsen, minder mogelijkheden voor par-selectie, geen num-pad) en duurder is, maar veel beter in elkaar zit.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
3-5-2005 21:02

Victor schreef:

De dmx-ingang is bedoeld om een externe "faderbak" aan te sluiten voor par-scenes. De ingang is niet geschikt (want niet snel genoeg) om gegevens van een andere intelli-sturing te verwerken. Maar waarom zou je dat ook willen?

Zonder extern faderboard zijn parren wat lastig te bedienen.
Maar wat is dan zo'n voorbeeld van een faderpanel? Ik dacht dat ik daar de showmaster voor kon gebruiken. Maar voor instappers is het dus wel een goede tafel? Ik snap ook wel dat je voor dit geld niet teveel kan eisen.

Maar bedankt voor de goede uitleg. Denk toch dat ik voor deze ga als dat faderpanel lukt.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
4-5-2005 00:28
Mag ik vragen waarom je die light desk pro niet houdt? of heb je deze niet eens geprobeerd?
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
4-5-2005 09:20
Hij blijkt achteraf toch niet zo handig. Teveel onderliggende menu's. Geen voorgeprogrammeerde bewegingen. Parren en scans gaan niet samen, dit was eerst niet zo'n probleem want met 8 parren hoeft dat van mijn kant niet. Maar aangezien we er nu 16 hebben vind ik het wel nodig.

De apparte strobe en rookmachine aansluiting zal ik wel missen.

Het komt er gewoon op neer dat ik weer een stapje hoger wil, en dat gebeurd naar mijn mening met de sd-2.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
4-5-2005 10:49
Ik noemde het "faderpaneel", maar je kan iedere lichtsturing met dmx-uitgang gebruiken. Een showmaster bijvoorbeeld. Als er maar faders op zitten, want daar gaat het om.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
4-5-2005 11:28
Ik zou zeker een faderpaneeltje erbij kopen als je meer doet dan alleen drive-in werk. Sowieso is het wel prettig als je live in kan grijpen.
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
4-5-2005 11:40
Ik pak ook een showmaster erbij denk ik. Die kun je ook nog goed los gebruiken zou je alleen parren hebben. Dan wordt het toch deze tafel eens proberen, maar eerst de lightdesk verkopen.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)