Forum > Zelfbouw Speakers

Plus in min polen bij speakers bouwen.

(32 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
Tittere-ieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 11-5-2007
Berichten: 16
23-4-2005 16:39
Als het om laagweergave gaat en dat staat uit fase, dan kan ik (en waarschijnlijk iedereen die hiermee bezig is) goed horen dat er op bepaalde plaatsen geen basweergave is, als je dan over de hoogweergave gaat, dan lijkt het me toch moelijk om te horen wat er in fase staat (uiteraard heb je wel gelijk over dat gat dat ontstaat in je weergave, maar de meeste mensen vinden die weergave van het overgangsgebied niet aangenaam om te horen en als ze dan een eq hebben wordt die dan ook in de veelom bekende v-vorm geplaatst)
als ik hier fout zit, zou ik het leuk vinden om een reactie te krijgen hoor wink ;)
quote, tja quote, euh....
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
24-4-2005 11:25

tittere-ie schreef:

als daar een 1e orde filter inzit moet je zelfs beide luidsprekers in fase met elkaar aansluiten. (ik ben nu ff te lui om te kijken of er ergens al vermeld is welk filter er in zit dus ??)
Niet alleen ben je te lui, je bent ook nog eens fout. Het hangt er maar helemaal vanaf wat de akoestische response van het filter is (zo is het bijvoorbeeld vrij normaal een 3e orde akoestische response (met bijbehorend fase verloop) te krijgen terwijl je maar een 2e orde (of zelfs 1e orde) filter gebruikt. Daarnaast is het akoestische nulpunt van belang.

Kunnen we proberen een beetje te letten op wat we schrijven. Anders is dit topic gedoemd de prullenbak in te verdwijnen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Tittere-ieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 11-5-2007
Berichten: 16
25-4-2005 09:07
@ dré,

het word me een beetje te moeilijk, maar het is wel leuk dat er reactie op is, zo leer ik steeds maar bij, thx

groeten nico
quote, tja quote, euh....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)