Prijzen van drive-in shows
(111 reacties. Pagina 1 van 12)Moderator(s): Dré
EdieEx Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 4-5-2003 Berichten: 130 | 21-4-2003 19:30 |
Ik ben sinds 2002 eigenlijk echt begonnen met draaien, van te voren heb ik alleen maar vanalles bij elkaar gespaard en geleerd om te mixen. Ik vroeg me af wat ik zou kunnen vragen (aan vreemden, niet aan vrienden) om te draaien voor b.v. 5 uurtjes. Ik heb 2 JBL SF25 boxen (500 Watt RMS), 4 X 150 Watt lampen (kleuren) 2 X 300 Watt Mushrome Effect, grote 50 Watt flitser, 2 Phillips 150 Watt RMS boxen (voor dj-monitor gebruik) en een versterker (ik ga toch voor een Crown XLS 2 X 600 Watt RMS op 4 Ohm) nu een Skytec 2100 versterker. Miniflower (50 Watt) Gemini mengpaneel, JVC 12 (X2) bands equalizer, 2 cd-spelers (sony) en een Skytec F-80 rookmachine. Ik ben (nog) niet een professionele, maar wil graag gaan draaien (met eigen apparatuur) op feesten, carnaval, etq. Dus.. iemand een prijs in gedachten?! ...:::DJ EDIE:::... | |
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,, | |
JochaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 13-3-2003 Laatste: 11-11-2005 Berichten: 137 | 21-4-2003 19:34 |
Bedenk goed in hoeveel tijd je je apparatuur afschrijft, hoeveel kosten je maak zoals kamer van koophandel, cd kosten enz enz. Daaruit trek je je kostprijs en dan gewoon je winstmarge erbij optellen die je zelf kan vast stellen. En ga nou niet voor 50 euro lopen draaien, teneerste hebben ze dan al het idee van ohw das niet profi en ten tweede je naait je concullega`s er ook flink mee. denk is aan de prijs rond de 100 en 150, breid alles nog wat uit met een mooi par setje en een paar scannertjes en maak er 200 respectievelijk 250 van. Maar wel afvragen of je dat ook echt waard ben ( qua dj zijnde) suc6 Jocha | |
"Jocha" | |
EdieEx Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 4-5-2003 Berichten: 130 | 21-4-2003 19:43 |
Tja, professioneel ben ik nog niet! Ik heb nog geen lichtbrug (en dat word echt tijd) en scanners. Mixen lukt me al heel aardig! Ben wel een verlegen type, maakt toch niet uit he!? Ik draai idd. over 2 maanden op een klein feestje buiten (eind-examen feest) voor zo'n 20-50 man en ik heb 50 euro gevraagd omdat ik nog niet zoveel had. Maar wat bedoelde je nou met die kamer van koophandel prijzen of zoiets?! Ik draai nou gewoon thuis, sta niet ingeschreven en heb alleen mond-op-mond reclame en kleine folders (in friture, etq)... Dus ik kan NU al zo'n 80 euro vragen? is dat wel een goede prijs?! Wel al bedankt voor het advies... ...:::DJ EDIE:::... | |
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 21-4-2003 19:52 |
ja maar is ook zo niet te vragen heb jij totaal geen concurentie in de buurt kan jij heerlijk hoog zitten met je prijs zit er wel concurentie in de buurt, waarvan veel marktverziekers zul jij toch met je prijs omlaag moeten... ff voorbeeldje ik zelf draai met een maat van me dus we moeten wel delen. spullen 1x 1500 watt strobo 1x 600 watt double derby 1x 600 watt honeycomb 1x lichtbrug 1x rookding van geluid ehmz tja 2x dap tl1500 toploader 1x dx1000 mixer 1x pv2000 peavey versterker geluid hmm nu 2x ts15 boxen en eerst 2 15inch subs maar ehm beetje kapot ben nu beetje bezig met nieuwe set 2x 10inch top en waarschijnlijk de 2 18inch subs met deze set dus nu eigenlijk 2x ts15 (moet voor komende feesies nog ff erges subs regelen) voor het ene feest vragen we 150 euro, voor de ander 170 euro... zijn toch redelijk prijzen, maar toch ook denk ik ook omdat ik tot nu toe alles prima gaat dus geen fouten (zoals andere show die ik hoorde, was de gast al zijjn cd`s vergeten tja das geen goede reclame, dat meisje die hun had ingehuurd vond ons te duur... tja whehehe komt er van he maar goed je moet dus ok zelf beetje aanvoelen.. | |
JochaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 13-3-2003 Laatste: 11-11-2005 Berichten: 137 | 21-4-2003 19:57 |
Kijk het gaat er gewoon om dat je heel realistisch moet kijken, draai je voor je plezier?? of zeg je ik wil er ook wat mee verdienen?? Er zijn heleboel van die mannetjes kopen allerlei troep en die hebben dan op een feestje voor een paar duizend euro aan apparatuur staan en dan gaan ze 50 euro vragen! oftewel veel te weinig. Tenzij het natuurlijk je hobby is en je die 50 euro als een symbolisch bedrag ziet. Maar om snel te kunnen groeien moet je gewoon rond de 100 euro voor 4 uurtjes vragen en dan steeds hoe meer je uitbreidt een klein beetje er boven op doen. Dus zeg maar elk jaar een 25 euro erboven op( licht natuurlijk aan hoe snel je groeit) Om even terug te komen op de kamer van koophandel, hier schrijf je je in als je een bedrijf/onderneming heb ( is trouwens niet noodzakelijk voor jouw om je hierbij in te schrijven wanneer het hobby matig is, en dan wel je inkomsten opgeven bij de bijlasting uit resultaat uit overige werkzaamheden) . Dit is dus ook een kostenpost voor je drive in show. Net zoals bijvoorbeeld je rookmachinevloeistof een kostenpost is. Je moet gewoon goed kijken naar wat ben ik kwijt op een avond aan kosten. zoals rookvloeistof, benzine geld enze enz en dan ga je kijken naar hoeveel geld je kwijt ben per jaar voor nieuwe apparatuur en dit delen door het aantal optredens. Dan kom je op een bedrag uit wat je dus minimaal moet verdienen om geen winst of verlies te draaien. Maar jah dit had ik al verteld. jocha | |
"Jocha" | |
JochaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 13-3-2003 Laatste: 11-11-2005 Berichten: 137 | 21-4-2003 20:00 |
zijn toch redelijk prijzen, maar toch ook denk ik ook omdat ik tot nu toe alles prima gaat dus geen fouten Daarom moet je ook verschillende shows aanbieden, dus in verschillende prijsklassen, dus benader je meer doelgroepen > hoe groter je markt word! Dre en victor doen dat niet voor nix hoor( ze zitten niet verlegen qua tijd) puur een stukje service en een mentaliteit voeren van "voor ieder wat wils"(zoals andere show die ik hoorde, was de gast al zijjn cd`s vergeten tja das geen goede reclame, dat meisje die hun had ingehuurd vond ons te duur... tja whehehe komt er van he jocha | |
"Jocha" | |
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 21-4-2003 20:03 |
ja okeej... maar ik heb nog geen site moet mischien idd maar is over zoiets nadenken whaha maar ik heb zoiets van of alles of niets kunnen ze tenminste zien wat ik heb, als ik dan de helft mee neem... maar ik ga er idd is over nadenken | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 21-4-2003 23:51 |
Als je serieus genomen wilt worden, zul je een minimum prijs vast moeten stellen die iedereen betaald, anders word het een handje klap toestand. Vriendje van, en daar weer een kennis van, dus we krijgen wel korting hè? Snap je? Als je serieus genomen wilt worden is € 80,- echt te weinig. Een lage prijs voor een complete drive in is € 200,- Maar als je in de hobbu sfeer wilt blijven, dan is € 150,- ook een redelijk bedrag. Bedenk wel dat je met zo'n bedrag weinig tot niets verdient als je reeel rekend, voor € 100,- koop je nog geen 5 cd's. Om over app. nog maar niet te spreken, en als je toch een versterker gaat kopen sla het skytech verhaal dan over en koop een goede. Goedkoop en goed is AMDJ. Succes. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
EdieEx Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 4-5-2003 Berichten: 130 | 22-4-2003 09:12 |
Ik wil er absoluut niet m'n hobby van maken, ik wil meer en verder gaan! Oke, dus wat ik nu heb (helaas even nog zonder lichtbrug) kan ik € 150 tot € 100 euro vragen? En als ik de parren heb, een lichtbrug en scans zit ik zo op de 200 euro tot € 250.00. Ik heb idd haast geen concurrentie in de buurt: Er woont een dj, maar A) hij heeft geen spullen en B) Hij heeft geen drive-in en draait nog maar heel zelden. Nog een dj die is pas 13 jaar en heeft een 10 Watt strobescoopje, een looplicht... Heel amateuristisch, dus... Hij word redelijk vaak gevraagd maar krijgt ook maar 20 of 30 euro. En draait ALLEEN op kinderfeestjes. Dan heb ik de grootste concurrent: (DJ TIM) hij heeft een redelijk grote drive-in met ontiegelijk grote basboxen etq. De prijzen van hem weet ik niet, maar draait best op grotere plaatsen en mocht zelfs bij een popconcert het licht regelen! Hij is 20 ongeveer, en ik denk niet dat hij mij als een concurrent ziet. Nu nog niet iniedergeval! Wel al bedankt voor jullie 'snelle' reacties! | |
EdieEx Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 4-5-2003 Berichten: 130 | 22-4-2003 09:14 |
AMDJ: Ik ben idd van plan om deze te halen ipv die Crown: veel te duur! Wel supergoed, maar duur. En die ADJ kreeg toch Drè zijn choice of zoiets? Als hij hem getest heeft moet ie ook wel goed zijn... En weten jullie hoe lang het rijden is vanaf Heerlen (Limburg) naar jullie winkel (New-line)? Ik ben namelijk van plan om alles daar te halen (versterker + subkast)... | |
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,, |
Terug naar forum Afgesloten topic