Forum > PC related Forum

Midiman Audiophile

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
BobXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2002
Laatste: 21-4-2011
5-9-2002 19:36
Ik heb mezelf deze kaart aangeschaft. Ik werd gek van die vertraging wanneer ik iets inspeelde via MIDI.
Nu het volgende: ik kan het volume niet regelen. Ik heb wel volume regelen, maar als ik aan de faders zit, doen ze niets?? shocked 8O now what....
Dj DanielStandaard Lid
Sinds: 29-11-2001
Laatste: 23-9-2004
5-9-2002 21:51
Zit er niet een cdrommetje bij ofzo??? Moet je niet iets installeren? Lijkt me nogal vaag... Audiophile heeft toch twee x twee tulpies??? Misschien werkt de fader wel als je je kabeltje in de andere twee plugt.

PS. Helpt de soundcard echt met het verminderen van de latency? Vertel eens wat over die kaart, wat het voor jou heeft gedaan, want ik moet ook eens een nieuwe kaart...
BobXStandaard Lid
5-9-2002 22:07

Dj Daniel schreef:

Zit er niet een cdrommetje bij ofzo??? Moet je niet iets installeren? Lijkt me nogal vaag... Audiophile heeft toch twee x twee tulpies??? Misschien werkt de fader wel als je je kabeltje in de andere twee plugt.

PS. Helpt de soundcard echt met het verminderen van de latency? Vertel eens wat over die kaart, wat het voor jou heeft gedaan, want ik moet ook eens een nieuwe kaart...
Hi,

1. Het helpt echt het verminderen van de latency. Nagenoeg =0. Ik heb de kaart sinds dinsdag, naar mijn idee vind ik dat ie alles goed afspeelt (mp3 e.d.) Ik kan alleen geen audio cd meer in de cd-romspeler doen, want die kabel kan ik niet meer aansluiten. Dat vond ik wel raar. Koop je een kaart van € 235 (als je em wilt, wees snel bij Feedback) kan je niet eens een audio cd afspelen.
Nog een punt waarvan ik denk dat deze kaart beter is dan een SB Live 5.1 (die ik eerst had). De line-in. Ik denk dat ie beter opneemt en het geruis en gekraak ook ganz 0.0 Prozent ist razz :p .
Ff nadenken of ik nog wat kwijt wil.....
....ja, die volumeregeling! Weird. Daniel, je zei net al wat. Maar ik heb alles geïnstalleerd. Daar ligt het niet aan. Ik zie ook wel een mixer met alle faders, maar ze werken nagenoeg niet shocked 8O . Verder zitten er dus 4 tulpaansluitingen op (1*L/R IN & 1*L/R OUT; Digital OUT; Midi IN/OUT) Ik dacht er ook Digital IN opzat, maar volgens mij niet shocked 8O . Misschien kom ik nog ergens op, dan horen jullie het! (Dré? weer een review erbij wink ;)

Bijgevoegd een URL: www.midiman.net/products/m-audio/audiophile.php

gegroet vrinden, ik voel me hier al thuis razz :p
[Het begon allemaal zo'n 5 maanden geleden........ schreef:

gr, Bob 'X' happy :)
BobXStandaard Lid
5-9-2002 22:11
Kan iemand mij in godsnaam zeggen waarom erop de site van MIDIMAN staat: "24 Bit 96 kHz 4 in/ 4 out PCI"
En dan met name die 4 IN 4 OUT. Ik 'zie' 4 tulpaansluitigen, maar da's naar mijn ID toch alleen IN en OUT (voor beiden 2 tulp L/R).

greetz.
ExanStandaard Lid
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 4-2-2003
30-1-2003 22:31

BobX schreef:

Ik heb mezelf deze kaart aangeschaft. Ik werd gek van die vertraging wanneer ik iets inspeelde via MIDI.
Nu het volgende: ik kan het volume niet regelen. Ik heb wel volume regelen, maar als ik aan de faders zit, doen ze niets?? shocked 8O now what....
Je geluidskaart heeft geen wavetable als ik het hiervandaan kan beoordelen.
Je maakt dus nu gebruik van een progje om je geluiden te produceren.
TIP: koop een soundblaster met wavetable on board en weg is je vertraging
(bij mij wel dus)
StamplaafStandaard Lid
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 13-1-2008
31-1-2003 11:56

BobX schreef:

Kan iemand mij in godsnaam zeggen waarom erop de site van MIDIMAN staat: "24 Bit 96 kHz 4 in/ 4 out PCI"
En dan met name die 4 IN 4 OUT. Ik 'zie' 4 tulpaansluitigen, maar da's naar mijn ID toch alleen IN en OUT (voor beiden 2 tulp L/R).

greetz.
waarschijnlijk kun je je poorten 'omrouten'. dit houdt in dat je van een ingang een uitgang kunt maken (en andersom.)
Veel on-board geluidskaartjes pretenderen op die manier ook een dolby geluidskaart te zijn.. wat veel mensen vergeten is dat je dan wel je line-in en microfoon ingang kwijt bent. shocked 8O
StamplaafStandaard Lid
31-1-2003 12:04

Exan schreef:

BobX schreef:

Je geluidskaart heeft geen wavetable als ik het hiervandaan kan beoordelen.
Je maakt dus nu gebruik van een progje om je geluiden te produceren.
TIP: koop een soundblaster met wavetable on board en weg is je vertraging
(bij mij wel dus)
klopt.. maar het is geen oplossing natuurlijk.

als jij produceert (en dan houdt ik het ff zoftwarematig) met FruityLoops of Reason, dan zul je nagenoeg nooit je wavetable geluiden aanspreken. omdat de standaard midigeluidjes niet om over naar huis te schrijven zijn (tenzij je een dure (volledige) XG wavetable hebt) zal je vaker wat generators pakken om een geluid mee te creeeren en vervolgens te bespelen met je keyboard.. de grootste vertraging zit 'em hier in het volgende:

1. PC ontvangt midisgnaal
2. Generator laat CPU werken en rekent d.m.v. algorithmen geluid uit
3. geluidskaart wordt aangesproken en moet geluid uitsturen

hier kunnen dus ook nog stappen tussenkomen van effecten (reverb, compressie) en dit moet allemaal uitgerekend worden door de processor. het verschil tussen goedkope en dure geluidskaarten is vaak de rekenkracht aan boord. hierdoor kan de processor meer taken overlaten aan de geluidskaart, en heb je meer ademruimte qua rekenkracht. uiteraard moet je dan wel de goede drivers geladen hebben, zodat windows ook weet dat er rekenkracht beschikbaar is, en ook weet hoe deze aangesproken wordt. vaak worden dit soort drivers ASIO drivers genoemd.

heb je last van een te hoge latency, check dan altijd of je de meest recente drivers hebt geladen.. ook is het handig om geen gebruik te maken van budget processors zoals de Celeron of Duron processoren.
ExanStandaard Lid
4-2-2003 19:32
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 4-2-2003 21:42

Stamplaaf schreef:

als jij produceert (en dan houdt ik het ff zoftwarematig) met FruityLoops of Reason, dan zul je nagenoeg nooit je wavetable geluiden aanspreken. omdat de standaard midigeluidjes niet om over naar huis te schrijven zijn (tenzij je een dure (volledige) XG wavetable hebt) zal je vaker wat generators pakken om een geluid mee te creeeren en vervolgens te bespelen met je keyboard.. de grootste vertraging zit 'em hier in het volgende:

1. PC ontvangt midisgnaal
2. Generator laat CPU werken en rekent d.m.v. algorithmen geluid uit
3. geluidskaart wordt aangesproken en moet geluid uitsturen

hier kunnen dus ook nog stappen tussenkomen van effecten (reverb, compressie) en dit moet allemaal uitgerekend worden door de processor. het verschil tussen goedkope en dure geluidskaarten is vaak de rekenkracht aan boord. hierdoor kan de processor meer taken overlaten aan de geluidskaart, en heb je meer ademruimte qua rekenkracht. uiteraard moet je dan wel de goede drivers geladen hebben, zodat windows ook weet dat er rekenkracht beschikbaar is, en ook weet hoe deze aangesproken wordt. vaak worden dit soort drivers ASIO drivers genoemd.

heb je last van een te hoge latency, check dan altijd of je de meest recente drivers hebt geladen.. ook is het handig om geen gebruik te maken van budget processors zoals de Celeron of Duron processoren.
zeg ik toch al
alleen gebruik jij een omweg om het te vertellen.
Zullen we het simpel houden voor de forum starter?
ExanStandaard Lid
4-2-2003 19:34
Maar wat is volgens jou dan de oplossing, Stamplaaf?
StamplaafStandaard Lid
5-2-2003 10:03
de beste manier dus om de latency zo laag mogelijk te houden:

*een zo krachtig mogelijke processor gebruiken.
*een geluidskaart met ASIO drivers nemen
*zoveel mogelijk processen killen in windows
*je generators bij het maken van je nummer niet op production mode laten draaien, maar op een onnauwkeurigere mode. Orion kan dit o.a. (www.sonic-syndicate.com)
*de nieuwste drivers voor alle onderdelen in je PC laden.

Er zijn natuurlijk nog veel meer manieren om je PC te ontlasten. Maar mag ik iedereen met KaZaA nog even vertellen dat je dit gewoon echt UIT moet zetten tijdens het produceren, want dit vreeeeeeeeeeeeeeeeeet resources als een junk met een vreetkick.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)