Forum > Off-Zone

Record boete voor DJ met illegale muziek

(165 reacties. Pagina 17 van 17)
Moderator(s): Dré
MötterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2004
Laatste: 24-1-2007
Berichten: 3
19-4-2005 18:32
Je bent strafbaar als je niet kan aantonen dat je de orginele vinyl's hebt. In het geval van Sis is diegene dus strafbaar omdat hij niet kan aantonen dat hij de orginele vinyl's in bezit heeft, ook al heeft hij ze thuis liggen. Dat zou wel erg makkelijk zijn, ben je ergens aan het draaien met gebrade cd's, komt de Buma langs. Zou je kunnen zeggen, ja sorry de orginele liggen thuis, en dus zou je geen boete krijgen omdat je dat zegt.

Bas
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
19-4-2005 18:36
Nope, kan krijg je 24 uur om aan te tonen dat je ze ook echt thuis hebt... (heb ik van horen zeggen, anders zou ik dit in ieder geval een nette regeling vinden. Hoe zit het anders met legaal gedownloade MP3's??)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
19-4-2005 19:19
Laten we even héél duidelijk zijn
Vanaf het moment dat je een copie maakt mag je dit alleen voor thuisgebruik met de NADRUK op thuisgebruik gebruiken !!!!!!!!!
vanaf het moment dat je met een copie voor een publiek draaid ben je strafbaar , ook al kan je aantonen dat je de originele hebt !!

een copie blijft een copie en is ten alle tijde strafbaar ( ik heb het hier wel over CD's !! )

Hoe het precies zit met een computer en met gekochte mp3's ???

awel daar zijn ze bij de auteursrechten nog niet duidelijk over , maw ze weten het zelf niet shocked 8O

sis
Freelance muzikant, producer, componist .
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
20-4-2005 01:31
hmm en als je nou het origineel mee hebt naar een fuif maar je draait er met een kopietje om je origineel een wat langere levensduur te geven
ook verboden?
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
20-4-2005 07:50

krisadam schreef:

hmm en als je nou het origineel mee hebt naar een fuif maar je draait er met een kopietje om je origineel een wat langere levensduur te geven
ook verboden?
Ook dan ben je nog illegaal bezig, je kan nl die gecopieerde CD verkopen aangezien je die in jou bezit hebt !
Pas op, die mannen ( buma ) zijn ook niet van gisteren en sluiten niks uit !! het mag dus niet voor een publiekelijke feest !!!
Nogmaals : een copie blijft een copie en blijft alleen voor thuisgebruik !!

Je kan de vraag ook omdraaien en met de originele CD's gaan draaien en de copies thuislaten laugh :D
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
20-4-2005 10:13
Voordat ik dit topic sluit het volgende: de Buma vindt een heleboel. Maar de Buma is een particuliere organisatie die het gelukkig in dit land nog niet voor het zeggen heeft. We hebben te maken met de wet en de uitleg daarvan door de rechter.

Over het onderwerp auteursrechten en draaien met gekopieerde cd's etc. loopt al dit onderwerp. Graag daar verder, dan houden we alles een beetje bij elkaar.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Afgesloten topic