Forum > Licht

De beste lichtsturing voor ongeveer 2000-3000 euro

(83 reacties. Pagina 5 van 9)
Moderator(s): Dré
Green MagicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2003
Laatste: 17-2-2006
Berichten: 57
8-4-2005 21:42
Ik wil nog even benadrukken dat LJ NIET alleen voor Martin fixtures werkt. Op deze pagina staan zo'n beetje alle ondersteunde profielen. https://www.martin.com/service/Software/controller/LJ/list.asp
Indien jouw lampie er niet in staat kun je deze aanvragen op het forum, of natuurlijk zelf maken. (Is zeer goed te doen overigens). Een OV-profiel wordt op aanvraag zo voor je gemaakt.
Feit blijft dat LJ duurder is dan Sunlight. Echter de service, continue ontwikkeling van de software, de mogelijk om met de programmeurs te communiceren en de duidelijke online-help zijn voor mij allemaal redenen geweest om voor LJ te kiezen. (Zonder hierbij afbreuk te willen doen aan Sunlite, Daslight, of Skylight.)
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
9-4-2005 09:49
Ik denk dat we toch het beste voor de Sunlite kunnen gaan, maar dan had ik nog een vraag, hoeveel monitoren heb je nodig voor Sunlite, en moet(en) deze dan een touchscreen zijn?

mvg Chris
alsof iemand erop let
HarmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-10-2010
Berichten: 121
9-4-2005 14:16

Swoj schreef:

Harmen schreef:

kvm schreef:

Harmen schreef:

noemt hier iemand dash/sweetlight en pro in een zin sad :(
denk t niet..
verklaar dan ook waarom niet sneaky :V
Martin lightjockey vind ik persoonlijk al meer pro, waarom?
ag naast mogelijkheden, prijs, merk en dergelijk ook nog waar je ze veel gebruikt ziet worden..
Lees ik dat nu goed?
PRIJS?
Omdat iets duurder is is het automatisch profesioneel?
Ik heb beide bestudeerd voor een aankoop (sunlite en LJ) en moet zeggen dat sunlite heel makelijk werkt, altijd werkt, en bijzonder uitgebreid is (en het is dan nog maar de EC versie). En kost veel minder dan LJ. Ben ik daarom minder profesioneel?

Martin is idd erg profesioneel als je hun prijzen bekijkt....
prijs? ja prijs jah, dat heet een prijs/kwaliteit verhouding.
natuurlijk betaal je bij martin voor de naam net als bij vele andere merken, maar vergeet niet dat je ook nog steeds meer krijgt.
nu niet concreet toepassen op dit voorbeeld, misschien zou een sun/sweet/dash light wel meer kunnen zeg ik niets over maar mijn ervaring leert mij dat de algemene stelregel is betaal weinig verwacht weinig..

kvm schreef:

Swoj schreef:

Martin is idd erg profesioneel als je hun prijzen bekijkt....
In het tweede verhaal heeft Harmen naar mijn mening de vraag hoe, wat, waarom duidelijk beantwoord.
Het gaat dus meer om een "loze" kreet dan dat hij zijn antwoord kan onderbouwen.

Tevens werkt hij liever met een tafel, en dat is natuurlijk een eigen keuze.

Dat mensen misschien Martin LJ vaker zien is duidelijk,
die mensen werken ook met Martin licht en doen alles bij 1 bedrijf in één koop.

Gebruik zelf ook de Sunlite EC versie de toevoeging van o.a. midi en andere functies (FC versie) waren voor mij niet doorslaggevend om voor de duurdere versie te gaan.

Martin.
absoluut geen loze kreet, zoals al vermeld in mijn verhaal hierboven, daarnaast hoe is de support van sweet/dash/sun light?
martin denmark heeft een uitstekend support forum en waarschijnlijk betere garantie (weetniet zeker, als je me kan overtuigen van het tegendeel take your best shot..)
dat martin iets ingewikkelder werkt, bedoel je daarmee dat die meer mogelijkheden heeft waar jij niet uitkomt of dat hij omslachtig is?
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
9-4-2005 17:13
Neem dan de Studio12SC. Dan beide samen. En ietwat toegankelijker.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-4-2005 20:36

DJ Chris schreef:

Ik denk dat we toch het beste voor de Sunlite kunnen gaan, maar dan had ik nog een vraag, hoeveel monitoren heb je nodig voor Sunlite, en moet(en) deze dan een touchscreen zijn?

mvg Chris
Aan 1 monitor heb je genoeg en dat hoeft geen touchscreen te zijn.
Heb je al iets met de software geprobeerd?

Harmen schreef:

absoluut geen loze kreet, zoals al vermeld in mijn verhaal hierboven, daarnaast hoe is de support van sweet/dash/sun light?
Prima, en dat zou je toch van fransen minder verwachten.
Voor Engelse support hebben ze Bruno Falip, die kan je rechtstreeks benaderen. Tevens hebben ze een forum.
En voor wie dat nog niet snapt die kan contact met mij opnemen. Het programma is echter dermate duidelijk dat ik me enigsinds afvraag of je support nodig hebt.
martin denmark heeft een uitstekend support forum en waarschijnlijk betere garantie (weetniet zeker, als je me kan overtuigen van het tegendeel take your best shot..)
Mocht er met de Sunlite box iets aan de hand zijn, kan je hem opsturen.
dat martin iets ingewikkelder werkt, bedoel je daarmee dat die meer mogelijkheden heeft waar jij niet uitkomt of dat hij omslachtig is?
Nee, Sunlite heeft minstens net zo veel mogelijkheden.
De opzet is makkelijker met als gevolg dat je b.v. voor een scannersetje binnen 1 minuut al perfect resultaat hebt. Voor een volledige show ben je natuurlijk wat langer bezig.

En, dit is toch wel een "loze" kreet,
Martin lightjockey vind ik persoonlijk al meer pro, waarom?
ag naast mogelijkheden, prijs, merk en dergelijk ook nog waar je ze veel gebruikt ziet worden..
Dit bevat toch totaal geen uitleg waarom?

Martin.
kvm entertainment
DigifielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2004
Laatste: 16-12-2005
Berichten: 15
9-4-2005 21:10
voor ongeveer 1800 euro incl. btw heb je ook een chamsys pc wing met 1024 dmx kanalen.
en voor 1200 euro is best een leuke computer samen te stellen.

Zo heb je toch faders, encoder wheels en een programeer interface.
een een net stukje software.

Meer info is te vinden op www.chamsys.co.uk of www.magicq.nl
HarmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-10-2010
Berichten: 121
9-4-2005 21:10
als jij je gelijk behaalt is de andere uitspraak nog niet gelijk een loze kreet wink ;)
dit was mijn mening toen, moet zeggen dat ik meer opensta voor die andere merkjes, toch nog eens een keer mee op pad, als er geen tafek meer te vinden is wink ;)
LJ TDDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-4-2005
Laatste: 30-7-2010
Berichten: 40
12-4-2005 20:52
kan ik beter voor een combi tafel gaan of voor twee aparte ( een voor scans en een voor parren enz)
Wil je dj's die entertainen en spetterende lichtschows kijk op de site die bij mijn profiel is vermeld
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
12-4-2005 22:04
Een combitafel is -imho- over het algemeen prettiger, omdat je dan zowel intelli als "dom" ligt in één keer programmeert en mooi met elkaar kan laten samenwerken.

Alleen bestaat er in de lage prijsklassen (grofweg onder de 1.000 euro) geen knappe combitafel, zodat je als je weinig te besteden hebt wel gedwongen bent om een goedkope partafel én een goedkope scansturing te kopen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
13-4-2005 11:45
We hebben tussen de 2000 en 3000 te besteden, is er echt geen leuke combitafelm, want jij zegt dat er alleen onder de 1000,- geen leuke combi-tafel te halen?

Groetjes Chris
alsof iemand erop let

Terug naar forum Reageer (zonder quote)