Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 84 van 345)
Moderator(s): Dré
LJ-DydoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2005
Laatste: 29-10-2007
Berichten: 102
2-4-2005 11:36
zal ik doen happy :)
hoe zo schijn ik in je ogen ik belicht je alleen even.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
2-4-2005 18:51
Test binnenrackje:
https://www.licht-verhuur.nl/div/brklein4.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/brklein5.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/brklein6.jpg

Vind m wel geslaagd, ook qua achterkant met connectoren, dus binnenkort wordt de rest getikt razz :p (Blauwe shuko wordt nog vervangen door zwart)
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
3-4-2005 10:44
Ziet er inderdaad zeer puik uit!
Waar zit de cut op dit apparaat?
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
3-4-2005 16:35
ziet er goed uit ja goed kistje voor een goede klarkteknik EQ
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
3-4-2005 17:54
Mja er lag er nog eentje los dus die is maar als eerste in een kist gegaan, de andere EQ's, en alle overige shit gaat binennkort ook in dit soort rackjes, incl alle ampracken etc. Werk aan de winkel razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-4-2005 18:31
Niet dat iets standaard is, maar vanwaar de keuze van de connectoren op de achterkant en niet op de voorkant?

Martin.
kvm entertainment
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
3-4-2005 18:54
Zo heb je het wel compact, anders had de kist minimaal 1he hoger moeten zijn voor de connectoren aan de voorkant. Een shucko had dan nog niet gepast, had de kist al 2 he hoog moeten zijn.
Dance the night away!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
3-4-2005 19:10
Heeft verschillende redenen eigenlijk:
1. ik wilde van de powercon en overige aansluitkabels af, dus sowieso vaste kabels (ook aan de ampracks vaste kabel en vaste multikabel naar processor toe).
2. er zitten veel dingen los in binnenrackjes dus doorlus mogelijkheid zou handig zijn ==> shuko erop. (powercon ben ik hier klaar mee, dat vergeet je en je zit dan weer met doorluspowercons, powercon aansluit, je hebt dan ook wel weer es wat met een gewone stekker en dat past weer niet in een powercon etcetc.)
3. Panelen aan de voorkant kost je hoogte, zeker bij de ampracks aangezien daar wel redelijk wat aan connectoren opmoet.
Daaruit is eigenlijk het besluit genomen alles aan de achterkant te zetten, aangezien daar toch plek zat is, en op die manier kan je ook geen connectoren meer van je ampracks of andere racks aftrappen als ze ergens op de grond staan oid.
4. het is een stuk netter, en je hebt geen kabels voor je apparatuur hangen, zeker handig bij bijvoorbeeld MD spelers, fx apparatuur etc waar je wel overzicht moet hebben.

Dat ist zo wel een beetje denk ik. Stroom moest sowieso aan achterkant vanwege oprolmogelijkheid van de kabel, dus dat heeft uiteindelijk ook een doorslag gegeven om alles aan de achterkant te zetten.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-4-2005 21:58
@Imcowelter
De wat grotere verhuurbedrijven die meestal toch werken met vrachtwagens kiezen voor gemak ook al gaat dat ten koste van de compactheid.

Puur vanwege het goede overzicht heb ik bij het 19" rack waar de versterkers en de 16/4/2 monitor mengtafel inzit, alle aansluitingen aan de voorkant.

Allemaal losse powercons is inderdaad een ramp, zelf werk ik met vaste kabel. (werkt ook sneller)

Bij mij zijn echter in het "effectenrack" meerdere effecten en MD spelers aangesloten met multikabel/ connector. (van achter uit de case ook vanwege de netheid en snelheid)

Bij velen met meerdere effecten in één case zie je ook wel alle aansluitingen onderin het front zitten.
Het geeft een beter overzicht indien er storing o.i.d. is.

Bij mijn oude amp rack had ik alles aan de achterkant maar een rackje moet nog wel eens vanwege ruimtegebrek tegen een muur geplaatst worden. De achterkant is dan vrijwel onbereikbaar en dat werkt erg onhandig.

Vandaar dus dat ik deze vraag had. Maar het is nu duidelijk.

Martin.
kvm entertainment
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
3-4-2005 22:57
Het werkt niet echt handig als je 1 EQ in een rack hebt zitten en de conectors ook aan de voorkant. Als je namelijk nog een aantal EQ's eronder zet lopen al die draden ervoor en wordt het een lelijk en onoverzichtelijk iets. Waardoor je tijdens de show hinder ondervindt. Ik denk dat dat ook gelijk de reden is. Kan het natuurlijk mis hebben.
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)