Forum > Licht

Aztek Dj Robo/big robo

(282 reacties. Pagina 7 van 29)
Moderator(s): Dré
Dj pyroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
Berichten: 200
28-2-2005 01:17
Heb dit weekend 2 dj robo's mogen testen.
Ik moet zeggen dat ze toch wel snel bewegen, en voor een ELC lamp vind ik dat er toch redelijk wat licht uitkomt.
Heb ze dit weekend naast onze Martin 218's gehangen en het verschil in lichtopbrengst is duidelijk zichtbaar (maar dit zal ook wel met de ouderdom van de 218's te maken hebben).
Verder mag ik ook wel nog zeggen dat deze scanners uiterst stil zijn. Zeker in vergelijking met de 218's die toch wel redelijk wat geluid produceren bij het bewegen. Nu is het enkel nog afwachten wat deze bakken doen op lange termijn en of zo road proof genoeg zijn.
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
1-3-2005 11:41
Ik heb de scans binnen, en inmiddels uitgebreid getest. De afwerking van de scans is goed, niet perfect, maar hij zit stevig in elkaar, en past mooi in elkaar. Het gobo/kleur/lamp gedeelte binnenin binnenin, zit maar met 2 punten vast op 'de basis' deze wiebeld dus een kleun beetje. Verder was er een transformator losgetrild, en een shuttertje liep aan. (allemaal makkelijk verholpen)
De optiek, tja, ik ben voornamelijk duurdere scans gewent (eurotech visio/martin) en dat is dit toch wel een verschil. Redelijk wat leklicht, en de gobos zijn niet helemaal scherp te krijgen. En ook niet elke scan heeft dezelfde lichtopbrengst. Maar al met al komt er een leuke bak licht uit.
De gobo'tjes zijn echt slecht. Dit hadden de chineesjes veel beter anders kunnen doen. Er zitten allemaal ongeveer dezelfde gobo'tjes in. Allemaal patroontjes, dus geen figuurtjes als hartje/doodskopje. En er zit geen een tunnel bij!! De kleurtjes stellen eveneens niet veel voor, allemaal een beetje slap (wel allemaal dichro filters) Er zit bijvoorbeeld geen echte blauw bij, en ook geen blacklight. Er zitten 2 split kleurtjes in. Wat ik jammer vind is dat ze niet gewoon en elke scans kleurenwieltjes gebruiken waarvan de dichrofilters trappeziumvormig zijn, en allemaal tegen elkaar zitten, zodat er over ook splitkleuren mee gemaakt kunnen worden. En ander groot nadeel is dat er geen rainbow op het kleuren & gobowiel zit. Dit vind ik altijd wel gaaf. (langzame rainbow op je gobowiel geeft een beetje het rotogobo effect)
Het elc lampje zelf kun je dimmen, dat is een mooie functie. Hier kun je erg leuke effecten mee maken, alleen weer niet met die budget controllertjes. (bijvoorbeeld fade time op alleen pan,tilt en dimmer)
De shutter is ook net. Na eventjes lopen de verschillende scans niet meer gelijk alleen. Dit is overigens met de meeste budget scans. De shutter is wel stukken beter als op scans die stroben met het gobowiel, want dat ziet er echt niet uit. Ook ben ik van mening dan de chineesjes er de volgende keer random strobo in moeten zetten.
De spiegelbewiging is onnouwkeurig, maar het is voor disco werk das dat maakt niet zo veel uit. Als je de scans op een spiegelbol programmeerd, staan ze ze er 10min later een halve meter langs. Maar dit hebben ook bijna alle budget scans.
Naar mijn mening zijn de scans niet roadproof, omdat ze toch niet helemaal stevig in elkaar zitten. (achterkant beweegt mee als je de pluggen erin stopt) En die spiegel ligt er volgens mij zo af (bij de mx-4 net zo snel), omdat ie helemaal onbeschermd is.
Nog alles op een rij:

+ punten
*zeer goedkoop
*aparte shutter
*goede dimmer

- punten
*k#t kleuren & gobo's
*geen rainbow
*2 vage uitgeprintte a4tjes als handleiding

Maar toch een perfect apparaat voor de beginner, of voor waar ze nu hangen, in een jongerencentrum met low budget...
Voor de prijs hoef je ze niet te laten. Deze scans laten hun prijsklasse concurenten achter zich.
Ga je elke week on the road, pak dan 2 winners want deze zitten echt wel stukken beter in elkaar, maar daar komt wel iets minder licht uit.
MB Audio systems
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
1-3-2005 19:16

jop schreef:

De winners geven iets minder licht
Ik als lichtn00b vraag me eigenlijk af ofdat dit echt maar 'iets' is, of gewoon een reden om voor de astec te gaan (als je al 500watt raylight's hebt hangen)?
Maar dat is MIJN mening...
PoweredgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2004
Laatste: 22-1-2007
Berichten: 20
1-3-2005 19:17
Dat zou fijn zijn. @jop is die shutter echt zo slecht dat als je multiple scans in strobe laat draaien dat de strobe niet meer synchroon loopt, of ligt dat aan de controller?? ik had het idee opgevat om er misschien 2 te kopen. Maar nu heb ik toch mijn twijfels weer.
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
1-3-2005 23:06
@poweredge: Als je programmeerd, of heel snel de schuif naar de gewenste positie schuift, dan valt dat heel erg mee. Na 20 seconden stroben begin je verschil te zien.

@dre: niet netjes van mij, het zal niet meer gebeuren...
MB Audio systems
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
1-3-2005 23:09
Ik had bij m'n Mad's ook dat ze na verloop van tijd niet meer synchroon liepen (bij color scroll maar ook bij stroben). De oplossing was eens per 4 steps even een nul step toe te voegen (zodat ze weer gingen sync'en). Hetzelfde haalde ik uit bij de SP-1500 (die ook uit sync raakten na verloop van tijd).

Reden is dat veel apparaten een interne referentie gebruiken om te klokken. Je zou die klok kunnen matchen (kristallen zijn met een parallel c'tje bij te stellen) MAAR mooier zou zijn als het apparaat via een PLL de DMX bus zelf als referentie zou gebruiken (dan zouden de apparaten immers allen dezelfde referentie hebben).

Maar goed... Dat zie je dus helaas niet zo vaak. Vandaar dat de "eens per zoveel stappen even iets anders doen" een goed "lapmiddel" is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JorisVanBaalenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 16-1-2008
Berichten: 52
15-3-2005 20:47
Heeft er al iemand betaalbare, goeie cases gevonden voor deze dingen?

Joris
Rood, wit en ..... ? ©
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 1207
15-3-2005 20:54
En is die test 11 maart al geweest? wink ;)
Darth Crossfader
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 4-7-2024
Berichten: 1855
15-3-2005 21:16

DJ.T schreef:

En is die test 11 maart al geweest? wink ;)
Daar moeten we jullie helaas in teleur stellen.

Jop kwam om 23.30 terug uit Engeland en we moesten al meteen weer lampjes bedienen op een Hardcore feest tot 3.30 's nachts, en de dag erop om 08.00 naar de Pa-markt, dus ik had geen zin om diep in de nacht nog een scan testje uit te voeren wink ;).

Heb overigens wel twee filmpjes waar de scan's op de zien zijn.

Beetje moeilijk om de scans te zien omdat er ook twee JB Falcons deze kant op gericht stonden (wat zijn dat toch heerlijke dingen !)...

Film 1
Film 2
PoweredgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2004
Laatste: 22-1-2007
Berichten: 20
16-3-2005 00:38
ziet er aardig uit, voor zover ik iets kan zien tussen de strobo door * kuch *.wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)