Forum > Newbie Forum

Nieuwe OEM-cd-speler? Iets waard?

(232 reacties. Pagina 23 van 24)
Moderator(s): Dré
DvEEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 127
13-3-2005 17:38
Ik heb eindelijk een setje OEM spelers besteld (de Akiyama CDX-300)

Ik krijg ze als het goed is deze week binnen en dan zal ik in het weekend wel effe kijken of ik een revieuwtje kan schrijven (als ik niet te druk ben met spelen wink ;) laugh :D): Dave
Akiyama CDX-300 --> Reloop RMX-30BPM --> Akiyama CDX-300 en een Akiyama HDJ-9700 Heerlijke set :D
JangabrielsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 3
13-3-2005 19:51

Skit schreef:

Timo_Bekay schreef:

Wat heeft de JB-Systems CD200 wel wat de Stanton S-350 niet heeft?? Heeft de stanton geen scratch?

Skit schreef:

Dit gaat over de speler zonder effecten.
De Reloop RCD-800 = Stanton S-350 = BST Cleving 200
**Buitenbeentjes**: JB-systems CD 200 (scratchfunctie ipv samplefunctie), American Audio CDI 300 (offert één HotCUE/samplerknop om er een scratch aan/uit functie onder te steken) De Omnitronic DJS-1050 heeft de 4 samplerknoppen en de scratchfunctie, het enige wat Omnitronic doet is de sampler en memoryfunctie onder dezelfde knop steken en wat de samplerknop bij andere spelers is, is bij de Omnitronic scratch aan/uit.

Dan nu de speler met effecten.
Reloop RCD-900s = Stanton S-450 = Citronic CD-S6 ULTIMA = American Audio CDI 500 = BST Cleving 280 als ik er vergeten ben moet je het zeggen, hier heb ik nog geen verschilpunten opgemerkt. (ook nog niet echt naar gezocht). Het enige verschilpunt dat ik gemerkt heb is dat Stanton en Citronic een logo op de Jog drukken en de andere niet.
Misschien geeft dit een antwoord op je vraag, ikzelf heb met de Stanton 350 gewerkt en ik verzeker je dat ie geen scratch heeft.

Hej,
Ik ben van plan twee nieuwe cd spelertjes te kopen en denk toch om de s 450 van stanton te kopen. Maar ik heb gezien dat er gelijkaardige cd spelers zijn van andere merken. Je zegt dat er geen verschillen op zitten, is er een verschil van prijs??

Greetzz jan

Jan_gabriels@hotmail.com
DvEEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 127
13-3-2005 20:18

Jangabriels}

Hej,
Ik ben van plan twee nieuwe cd spelertjes te kopen en denk toch om de s 450 van stanton te kopen. Maar ik heb gezien dat er gelijkaardige cd spelers zijn van andere merken. Je zegt dat er geen verschillen op zitten, is er een verschil van prijs??

Jah bijv ik heb 2 akiyama CDX-300 besteld (en krijg ze als het meezit donderdag binnen) en die heb ik gekregen voor zo'n 350 euro.....
dus wel de gelijk verschil in prijs terwijl hij toch (bijna)hetzelfde is
met bijna bedoel ik; van elk merk kan ervoor kiezen om 'm net iets goedkoper te maken door er bijv een andere pitch fader op te zetten

Correct me if i'm wrong....
Akiyama CDX-300 --> Reloop RMX-30BPM --> Akiyama CDX-300 en een Akiyama HDJ-9700 Heerlijke set :D
JangabrielsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 3
14-3-2005 15:26

DvE schreef:

Jangabriels}

Hej,
Ik ben van plan twee nieuwe cd spelertjes te kopen en denk toch om de s 450 van stanton te kopen. Maar ik heb gezien dat er gelijkaardige cd spelers zijn van andere merken. Je zegt dat er geen verschillen op zitten, is er een verschil van prijs??

Jah bijv ik heb 2 akiyama CDX-300 besteld (en krijg ze als het meezit donderdag binnen) en die heb ik gekregen voor zo'n 350 euro.....
dus wel de gelijk verschil in prijs terwijl hij toch (bijna)hetzelfde is
met bijna bedoel ik; van elk merk kan ervoor kiezen om 'm net iets goedkoper te maken door er bijv een andere pitch fader op te zetten

Correct me if i'm wrong....
.

Hmmm swel fijn...
Dus scratchfuntie is niet minderwaardig dan die van de s 450?

Alvast bedankt

Greetzz jan
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
14-3-2005 22:08
Greetzz jan
[preekmodus]Laat de greetzz voortaan weg, voegen niks toe aan je post en maken ze onnodig lang.
En laat je e-mailadres uit je post (ivm spam), als we willen mailen kijken we wel naar je profiel[/preekmodus]

Niet slecht bedoeld ofzo, maar gewoon stel je eens voor dat iedereen dit zou doen. Dat zou op den duur rot vervelend worden.

Ah en als je eens in de shop had gekeken of op google in andere shops dan had je geweten dat er een prijsverschil is, en er zijn tot op heden nog geen verschillen zijn opgedoken naar mijn weten. Let wel op er zitten hier mensen op het forum die al slechte ervaringen hebben gehad met bijv. BST, dat heeft te maken met het servicebeleid dat ze voeren. Dus die prijs zit'em niet altijd in de sterkte van de merknaam. Gewoon een beetje wikken en wegen en je komt er wel uit.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-3-2005 23:38
Er zitten verschillen tussen de spelers in de software. Qua onderdelen zijn ze allemaal identiek aan elkaar.

Echter kan een stukje software een hoop goed maken opzo'n speler of hem juist helemaal verkl*t*n. Scratch e.d zijn allemaal dingen die door de software geregeld worden. Ga er dus niet zomaar blind van uit dat de scratch op de ene speler net zo goed zal klinken als op de andere speler.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SanuStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 30-9-2008
Berichten: 24
15-3-2005 16:13
Ik zal eens opschrijven wat ik heb geconstateerd bij de OEM Cd-spelers (dus de goedkopere zonder effecten) en wat hierbij het verschil is:

CD Spelers met andere software:
Reloop RCD-800S (deze heeft sampler functie extra)
JB Systems CD-200 (deze heeft scratch functie)
American Audio CDI-300 (deze heeft BPM meters, sampler functie en scratch)

Voor de prijs van 329 euro is de CDI-300 eigenlijk de beste keuze voor de OEM Cd-Spelers.
Voor de Super OEM CD-spelers heb ik nog niet gezocht, dit met de reden omdat ik geen interesse in deze spelers heb wink ;)

edit: de rest is dus allemaal standaard zonder scratch etc. (naar mijn weten, correct me if i am wrong)
DvEEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 127
20-3-2005 20:33
Voor de liefhebbers:

Foto's van mijn SUPERRRR OEM SETJE

Korte revieuw:
Zeer lekkere spelers, echt waar je kan er echt alles mee.
Je heb 6 setting voor de effecten en de jog (die allemaal op de beat gaan); maar naast die settings kan je ook als je de 'hold' toets indrukt met de parameter ratio/time je effect lengte/diepte instellen ZEER LEKKER

Het blijft een speler met een lade maar wel een hele mooie; de lade 'schiet' eruit laugh :D

Kortom een zeer lekkere speler voor weinig geld
PS. IS ook een zeer goede speler voor het echte scratch werk want niet alleen de scratch klinkt zeer goed maar er zit ook nog eens een grote jog op.... (en met ribbeltjes) ook is het zo dat het aluminum gedeelte het gedeelte is voor de touch sensitivitie en de buitenste rand (zwart) voor pitch
Akiyama CDX-300 --> Reloop RMX-30BPM --> Akiyama CDX-300 en een Akiyama HDJ-9700 Heerlijke set :D
JangabrielsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 3
23-3-2005 19:04
Edit Mod: Sylvia: probeer het even overnieuw: niet dubbel, in het ABN en met correcte quotes.
DvEEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 127
23-3-2005 21:45
Let op de foto's staan nu ergens anders

Klik Hier
Akiyama CDX-300 --> Reloop RMX-30BPM --> Akiyama CDX-300 en een Akiyama HDJ-9700 Heerlijke set :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)