Forum > Geluid

Advies gevraagd geluidsinstallatie verenigingsgebouw 90m2 1750 Euro

(73 reacties. Pagina 2 van 8)
Moderator(s): Dré
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
28-2-2005 20:48

RutgerLAN schreef:

Deze kasten zijn trouwens prima geschikt voor de doeleinden waarvoor je ze wilt gebruiken. Je kunt ze laten 'vliegen' met de beugels die erachter op zitten.
Over welke beugels heb je het dan ...?!
Wij hebben zelf een aantal van deze kasten (heb ze hier niet bijdehand), maar ik kan me geen 'beugels' voorstellen ..
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
28-2-2005 20:50

Dj Noiz schreef:

RutgerLAN schreef:

Deze kasten zijn trouwens prima geschikt voor de doeleinden waarvoor je ze wilt gebruiken. Je kunt ze laten 'vliegen' met de beugels die erachter op zitten.
Wij hebben zelf een aantal van deze kasten (heb ze hier niet bijdehand), maar ik kan me geen 'beugels' voorstellen ..
Deze beugels. Hier kun je ze prima mee ophangen. Gewoon kettingen eraan, en zorgen dat je ze goed stevig (en vooral veilig!!!) ophangt.
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
28-2-2005 20:57

RutgerLAN schreef:

Dj Noiz schreef:

RutgerLAN schreef:

Deze beugels. Hier kun je ze prima mee ophangen. Gewoon kettingen eraan, en zorgen dat je ze goed stevig (en vooral veilig!!!) ophangt.
Vooral die laatste zin is belangrijk denk ik (bij het woord kettingen stel ik me al zo onveilige toestanden voor .. happy :) )
Ik kan me eigelijk niet meteen voorstellen waar deze beugels juist voor bedoeld zijn (vastmaken aan de muur lijkt me al niet echt te doen, vermits je op het eerste zicht de bouten nooit kan vastdraaien ...)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
RutgerLANStandaard Lid
28-2-2005 21:00

Dj Noiz schreef:

RutgerLAN schreef:

Dj Noiz schreef:

RutgerLAN schreef:

Vooral die laatste zin is belangrijk denk ik (bij het woord kettingen stel ik me al zo onveilige toestanden voor .. happy :) )
Ik kan me eigelijk niet meteen voorstellen waar deze beugels juist voor bedoeld zijn (vastmaken aan de muur lijkt me al niet echt te doen, vermits je op het eerste zicht de bouten nooit kan vastdraaien ...)
In de handleiding staat: voor het 'vliegen' van de speakers.
JadjongStandaard Lid
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
28-2-2005 21:02

RutgerLAN schreef:

Hier heb ik misschien nog wat leuks.

Als je actief wilt gaan, kijk eens naar de Behringer B-300. Hang er in iedere hoek 1, dus 4 in totaal. Je hebt dan echt een goed geluid voor een luttel bedrag van 1300 euro!

Deze kasten klinken echt onwijs goed voor het geld! Mocht je het niet geloven, kom gerust langs!

Als extra zit er ook een dualband limiter in voor hoog en laag die zeer selectief te werk gaat. Totaal onafhankelijk van signaal(als die al aangesloten is) hakt de limiter er flink op in en als je mazzel hebt gaat hij automagisch in de protect stand.
Het tweede extra'tje, wat er gratis bij komt, is een interne zekering die soms spontaan de geest geeft. Doet de speaker het toch en lus je hem door naar een broertje heb je de kans op totaal signaalverslies. Gevolg: zeven van de acht geven geen geluid meer.

Mocht je deze extra's nodig hebben dan is het een prachtig product. In alle andere gevallen zou ik voor iets anders gaan.
RutgerLANStandaard Lid
28-2-2005 21:07

jadjong schreef:

RutgerLAN schreef:

Hier heb ik misschien nog wat leuks.

Als je actief wilt gaan, kijk eens naar de Behringer B-300. Hang er in iedere hoek 1, dus 4 in totaal. Je hebt dan echt een goed geluid voor een luttel bedrag van 1300 euro!

Deze kasten klinken echt onwijs goed voor het geld! Mocht je het niet geloven, kom gerust langs!

Als extra zit er ook een dualband limiter in voor hoog en laag die zeer selectief te werk gaat. Totaal onafhankelijk van signaal(als die al aangesloten is) hakt de limiter er flink op in en als je mazzel hebt gaat hij automagisch in de protect stand.
Het tweede extra'tje, wat er gratis bij komt, is een interne zekering die soms spontaan de geest geeft. Doet de speaker het toch en lus je hem door naar een broertje heb je de kans op totaal signaalverslies. Gevolg: zeven van de acht geven geen geluid meer.

Mocht je deze extra's nodig hebben dan is het een prachtig product. In alle andere gevallen zou ik voor iets anders gaan.
Waarop basseer je dit? Heb je het zelf ondervonden, of ...?
JelmerStandaard Lid
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-11-2024
28-2-2005 22:20
ik heb bijna precies een jaar geleden een soort gelijke vraag gesteld op het forum over een geluidsinstalatie voor een vakantie project. Budget was ongeveer het zelfde en hufterproofheid had een hoge priotriteit. Groot verschil was wel dat het meer buiten gebruikt ging worden dus dat er een case bij moest enz. Toch denk dus dat je best wat zinnige informatie uit dat topic kan halen:
www.new-line.nl/forum/read/?t=7652
The return of the BoomBap
JadjongStandaard Lid
28-2-2005 22:25

RutgerLAN schreef:

jadjong schreef:

knip
Waarop basseer je dit? Heb je het zelf ondervonden, of ...?Jup, zelf ondervonden. Voor het geld van 4x B300 zou ik eerder 2x Mackie SRM 450 halen. Gaat harder, klinkt beter en is een stuk degelijker.
RutgerLANStandaard Lid
28-2-2005 22:42

jadjong schreef:

RutgerLAN schreef:

jadjong schreef:

knip
Waarop basseer je dit? Heb je het zelf ondervonden, of ...?
Jup, zelf ondervonden. Voor het geld van 4x B300 zou ik eerder 2x Mackie SRM 450 halen. Gaat harder, klinkt beter en is een stuk degelijker.Even voor alle duidelijkheid. 2x Mackie SRM 450 kosten 2x 799 euro = 1598 euro bij Feedback. Dus zo'n 300 euro meer dan de b-300's. Ook zijn de B-300's uitgerust met een 15" terwijl de Mackie's een 12" hebben. Een 15" is wel aan te raden als je zonder sub gaat spelen.

De B-300 is misschien niet de beste, maar zoals je het hier verkondigt lijkt het net alsof het echt prul is, en dat is absoluut niet zo.

Ik denk, let op: ik denk dat je met 4 B-300's een heel leuk setje hebt voor af en toe een feestje. Ik ben redelijk thuis in het PA wereldje en zit je hier geen onzin te verkopen.

De B-300 is voor het geld een HELE leuke speaker!

Dus kijk in vervolg eerst naar het budget voordat je iets (goed bedoelt) post.
JadjongStandaard Lid
28-2-2005 23:41

RutgerLAN schreef:

Even voor alle duidelijkheid. 2x Mackie SRM 450 kosten 2x 799 euro = 1598 euro bij Feedback. Dus zo'n 300 euro meer dan de b-300's. Ook zijn de B-300's uitgerust met een 15" terwijl de Mackie's een 12" hebben. Een 15" is wel aan te raden als je zonder sub gaat spelen.
De kosten vallen wat hoger uit dan ik had gedacht, maar een SRM450 gaat voor mijn gevoel toch wat lager dan een B300. De eerste geeft een 'dikker' geluid.
De B-300 is misschien niet de beste, maar zoals je het hier verkondigt lijkt het net alsof het echt prul is, en dat is absoluut niet zo.
In mijn ogen wel en komt de B300 al gauw in de buurt van een dx700 wat betreft kwaliteit en degelijkheid.
Ik denk, let op: ik denk dat je met 4 B-300's een heel leuk setje hebt voor af en toe een feestje. Ik ben redelijk thuis in het PA wereldje en zit je hier geen onzin te verkopen.

De B-300 is voor het geld een HELE leuke speaker!

Dus kijk in vervolg eerst naar het budget voordat je iets (goed bedoelt) post.
Misschien 8x EAW 850? shut up :X

Terug naar forum Reageer (zonder quote)