Grote lasers en gelul in de ruimte
(98 reacties. Pagina 7 van 10)Moderator(s): Dré
PimWStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-4-2003 Laatste: 15-12-2010 Berichten: 207 | 28-2-2005 16:53 |
En dan graag een betrouwbare bron (bijv. Nature, Science, een goed boek, nasa-website) Dit staat los van het feit of ik je wel/niet geloof, maar een onbetrouwbare/onbekende bron is in mijn ogen GEEN bron (jou mond dus ook niet ) Overigens klopt t fenomeen dat Fred beschrijft volgens mij WEL... men kan tegenwoordig ook het geluid (restant) van de oerknal opvangen uit het heelal (geen gelul) | |
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 28-2-2005 16:55 |
een theorie kan pas aangepast worden als daar ook alles over bekend is. De oude theorie heeft zich in tientallen jaren gevormd en dat is niet 1,2,3 aan te passen. Als een theorie verandert word dan zal je alles wat daar mee te maken heeft ook aan moeten passen cq onderbouwen. Dat kost jaren. En ff zoeken op Google is toch voor iedereen te doen zonder verdere kennis. https://www.voice-healing-top100.com/universeel.html dit is een eenvoudig gebeuren maar er zijn op dit moment 100 den sites en wetenschappen die zich daar mee bezig houden. Als je de juiste kanalen weet te bereiken dan zijn er zeer recente proefschriften gebasseerd op de laatste onderzoeken in de ruimte. Maar zoals hier een discussie ontstaat gebeurt dat ook bij de wetenschappers en de onderzoekers,vandaar jaren voor er een theorie onthuld zal worden want waar die oude wetenschapper al zn hele leven voor staat word gewoon ineens van tafel geveegd. groet en zoekse en veel leesplezier de komende maanden!!!!! | |
it's just one of those Day's ,they come and they Go. | |
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 28-2-2005 16:57 |
ik verwijs expres naar een eenvoudige site om allen mee te kunnen laten genieten. hoe technischer hoe onbegrijpelijker maar diegene die zich ermee bezighoud weet waar te zoeken | |
DacideStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 31-3-2014 Berichten: 696 | 28-2-2005 17:02 |
Leestip voor alle geïnteresseerden: Prachtig boek en tevens enigzins begrijpbaar. "Het Universum" Van Stephen Hawking ISBN: 9035123646 link | |
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson | |
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 28-2-2005 17:14 |
https://setiathome.ssl.berkeley.edu/ Kan je mee doen in de onderzoekingen. groet edit- Cambridge (GB) - Zwarte gaten creëren naast licht en warmte ook geluid. Astronomen detecteerden de laagste toon ooit uit de ruimte. Het observatorium Chandra maakte beelden van de Perseus cluster van sterrenstelsels, waarop golven te zien zijn in het gas waarmee de cluster gevuld is. Het bleek om geluidsgolven te gaan. Om precies te zijn een bes, 57 octaven lager dan de centrale C. Het is de laagste toon die ooit in de ruimte is waargenomen. Een enorm zwart gat in het centrum van het stelsel veroorzaakt indirect het geluid. Rondom het zwarte gat liggen twee bolvormige gebieden, die magnetische velden en hoogenergetische deeltjes bevatten. De gebieden duwen het gas dat zich in het stelsel bevindt opzij, daarbij creëren ze geluidsgolven. Het geluid is misschien de reden dat het centrum van de Perseus cluster in de afgelopen tien miljard jaar niet is afgekoeld. Normaal koelt het gas in het centrum van een cluster sterrenstelsels af, waardoor het inkrimpt en er sterren vormen. Gas absorbeert de energie van geluidsgolven die erdoorheen bewegen, en zet het om naar warmte. De geluidsgolven zijn dus een soort interne verwarming voor de Perseus cluster. Illustratie van de geluidsgolven in de Perseus cluster. In het midden het zwarte gat (felwit) en de bolvormige gebieden daaromheen (zwart) en nog een extraatje | |
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 28-2-2005 17:37 |
https://users.telenet.be/geowisvlio/Aardrijkskunde/heelal.htm Doppler effect en em nog s uitgelegd. groet | |
DJ SietseStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-1-2003 Laatste: 9-9-2008 Berichten: 1218 | 28-2-2005 19:57 |
Ik heb hier nog een boek liggen ''het heelal waarin wij leven'' uit de jaren 60. Daarin staat de maanlanding niet eens vermeld.. Dát is pas vermaak | |
Door internet beperkt | |
RobbieBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-2-2003 Laatste: 17-8-2007 Berichten: 116 | 28-2-2005 20:48 |
DJ Sietse schreef: Ik heb hier nog een boek liggen ''het heelal waarin wij leven'' uit de jaren 60. Daarin staat de maanlanding niet eens vermeld.. Dát is pas vermaak | |
En ik hoorde dat het goed klonk.. | |
Victor JuniorStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-4-2003 Laatste: 18-10-2015 Berichten: 1016 | 28-2-2005 20:50 |
Pfff . | |
Waar zit de cut op dit apparaat? | |
DJ SietseStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-1-2003 Laatste: 9-9-2008 Berichten: 1218 | 28-2-2005 21:48 |
RobbieB schreef: DJ Sietse schreef: Ik heb hier nog een boek liggen ''het heelal waarin wij leven'' uit de jaren 60. Daarin staat de maanlanding niet eens vermeld.. Dát is pas vermaak | |
Door internet beperkt |