Forum > Newbie Forum

Slipmatten in webshop: vilt of neopreen?

(25 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
29-1-2005 13:43

hans schreef:

wat is dat vandaag met die slipmatten shocked 8O
Naar wie is deze post gericht razz :p laugh :D laugh :D (Iedereen weet er al van,... "dag carrière als turntablist razz :p )
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
29-1-2005 14:19

fredje schreef:

Dat klopt,

ik heb hier kleine duizend stuks liggen waar ik helemaal schijtziek van word!!!! laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D wink ;) dat betekent dat ik per jaar 100 slipmatten verbruik laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D
Elke twee weken ben ik in de weer om de verfresten van mn vinyl af te halen,hop weer 20 laugh :D laugh :D flessen terpentine erdoor. laugh :D laugh :D word je in de maling genomen of niet laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D
Dat is nou s een goede reden om vinyl af te schaffen angry angry en met zn allen over te stappen op CD wink ;)
groet

edit-en ook niet de mat omdraaien laugh :D laugh :D ,straks trekt de verf in je platter van je draaitafel laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D
zo beter??
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
29-1-2005 14:21
Inderdaad wat beter voor de mensen voor wie het verschijnsel sarcasme nieuw is wink ;).
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
30-1-2005 14:07
Nu even terug "on-topic" laugh :D Neopreen is toch beter dan vilt, om gewoon te mixen. Niet?
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-1-2005 15:28

Opelfreak schreef:

Nu even terug "on-topic" laugh :D Neopreen is toch beter dan vilt, om gewoon te mixen. Niet?
Grtz
Maakt vrij weinig uit.

Echter heb je met neopreen weinig tot geen last van statische lading en blijft door zijn gewicht de slipmat niet zo vaak aan de plaat kleven.
Daarnaast zou het in theorie beter moeten dempen dan een vilten slipmat.

En je hebt ook verschillende kwaliteiten slipmatten, ik heb hier een setje orginele technics matten die al ff wat jaartjes mee gaan, de matten die orgineel bij mijn acura werden geleverd zagen er na een week al niet meer uit en ik had een witte waas over de platter heen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
30-1-2005 15:39
Maar ff serieus; is het neit beter om je slipmat gewoon om te draaien, zodat de print tegen de platter zit? Platter lijkt me veel makkelijker schoon te maken en des noods leg je een stuk papier tussen je slipmat en platter zodat je platter helemaal niet vies wordt? Zou dit werken?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-1-2005 16:52
Je kunt je druk gaan maken om dat beetje verf echter men vergeet even dat wij ook met onze vieze klauwen aan de plaat zitten, er stof in de lucht zit, slijtage van de plaat ook gewoon in de groef beland......

Dat kleine beetje verf zal dus geen wereld van verschil zijn of dat nou wel of niet achter blijft. Vandaag de dag zijn de meeste slipmatten een stik beter geprint dan een paar jaar terug. Zeefdrukken is in de jaren namelijk een behoorlijk beetje verbeterd.

De mensen die heel zuinig zin op hun platen draaien hem om, echter doe ik het altijd en zie ik het nut niet in van een plaatje op de bovenkant, ik zit tenslotte niet naar een draaitafrel met slipmat te kijken voor mijn lol. Daar hoort een plaat op te liggen en je hoort er mee te werken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
30-1-2005 17:28
een ander mierenneuk puntje.

Doordat een neopreen mat dikker is dan een vilten. Merk ik dat het spindle knijpen minder makkelijk gaat als bij vilt.

(of het komt doordat de spindle van een technics SL12xx langer is dan een super OEM bak)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
30-1-2005 20:10

john_voof schreef:

desnoods leg je een stuk papier tussen je slipmat en platter zodat je platter helemaal niet vies wordt? Zou dit werken?
Dit lijkt me geen goed plan!, dit truukje gebruiken scratchers juist om extra slip te krijgen!
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
30-1-2005 20:38
Dus geen goed idee om dat te doen, omdat je slipmat (dus ook je plaat) dan minder grip krijgt op de platter? Is dat echt zo erg dat je dan niet meer normaal je plaatje kan laten draaien of ligt het probleem dan ergens anders?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)