Forum > Geluid

Koptelefoon voor onderweg

(21 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Ski-J RaymondStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-4-2003
Laatste: 26-1-2012
Berichten: 40
21-1-2005 20:39
Euhm, allemaal heel erg leuk hoor, oordopjes of koptelefoons die heel erg hard gaan en dat daarmee je gehoor kunt verneuken, maar mischien dat het aan mij ligt hoor:

Ligt dat niet totaal aan de gebruiker zelf?
Die bepaald uit eindelijk hoe hard hij het spul zet!!!

Met oordopjes van 6 euro kun je net zo goed je gehoor verneuken als met oordopjes van 600 euro, als je het spul maar hard genoeg zet! En jahoor daar zijn we weer: dat ligt totaal aan de gebruiker.
the party is on, it just can't stop
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
21-1-2005 21:34

Ski-J Raymond schreef:

Euhm, allemaal heel erg leuk hoor, oordopjes of koptelefoons die heel erg hard gaan en dat daarmee je gehoor kunt verneuken, maar mischien dat het aan mij ligt hoor:

Ligt dat niet totaal aan de gebruiker zelf?
Die bepaald uit eindelijk hoe hard hij het spul zet!!!

Met oordopjes van 6 euro kun je net zo goed je gehoor verneuken als met oordopjes van 600 euro, als je het spul maar hard genoeg zet! En jahoor daar zijn we weer: dat ligt totaal aan de gebruiker.
Ja, helemaal mee eens. Maar je moet de oordopjes wel onderscheiden in 2 groepen hé.

1. Voor gewoon gebruik (mp3, discman etc)
2. voor dj gebruik.

Voor dj gebruik - deze zijn meestal met een goede demping uitgerust. zodat ze niet hard hoeven.

voor gewoon gebruik kunnen ze meestal wel hard (zonder op de geluids kw. te letten!). Maar sommige discman's en mp3's hebben een begrenzer. Zoals mijn sony discman, deze kan niet hard (hoe hard weet ik niet) maar hij is begrensd. Eerst had ik hier een hekel aan, maar als je d'r over gaat na denken is het toch wel verstandig...
*Quukske*

Terug naar forum Reageer (zonder quote)