Forum > Licht

Huur laser?

(142 reacties. Pagina 6 van 15)
Moderator(s): Dré
TommikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2002
Laatste: 8-3-2003
Berichten: 9
8-3-2003 17:13
ik organiseer ook party's en 1 tip geef ik je: lasercreationz niet pakken! had hem gereserveerd voor feestje, een dag van te voren deed hij cancellen!!!!
1 tip... koop er ene, dat haal je er in een jaartje er uit als je meer dan 8 feestjes geeft... echt... op www.medialas.de krijg je zelfs moving heads met laser...

groetjes
Van roken krijg je kanker, van neuken krijg je AIDS, ik geniet van het leven en ben er nog steeds
HedzerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2003
Laatste: 23-11-2006
Berichten: 15
5-4-2003 15:28
Die Catweazle die je op die site kan bekijken hebben ze bij mijn stagebedrijf ook. Ik vind hem er fantastisch uitzien. Wij gebruiken i.s.m. zo'n laserscreen ziet er perfect uit. Kan via de computer ook zelf logo's opzetten.
Geluid zonder licht is het zelfde als radio
LJ thomasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2003
Laatste: 17-4-2003
Berichten: 2
17-4-2003 16:00
heb je voor de catweazle van YAG 75 mW een koelingsinstallatie nodig, of kan je hem direct aansluiten? Bestaan er van de spooky bleu ook zwaardere lampen van 100 mw, ... ?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
17-4-2003 16:36

LJ thomas schreef:

heb je voor de catweazle van YAG 75 mW een koelingsinstallatie nodig, of kan je hem direct aansluiten? Bestaan er van de spooky bleu ook zwaardere lampen van 100 mw, ... ?
YAG-lasers tot aan enkele watts worden gewoon helemaal niet of met ventilators geforceerd gekoeld. Alleen de allerzwaarste (ik denk vanaf een watt of 20 ofzo) hebben een vloeistofkoeler, en dan nog een relatief kleine.

Spooky Blue gaat tot 30mW. Ik heb tijdens de beurs in Frankfurt uitgebreid met één van de Medialas-mensen gesproken, en die zei dat er geen plannen waren zwaardere Spooky's te gaan maken. Wel komt Medialas met een nieuw model, boven de Spooky. Deze heeft een dmx-stuurbare spiegel (net een scan) en is er ook met iets zwaardere YAG's.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
17-4-2003 21:58
Dat is de spider geek! Een soort sb met scan spiegel ervoor.
Spider-Geek Laser Projectors
- 64 fixed and moving laser animations and sequences
- 2 DMX channels for control of 15x15 memory locations
- 2 DMX channels for Mirror Movement Control
- Bright 5, 10, 20 and 40mW solid state lasers at 532nm green
- Frequency triggered scan failure detection
- Full blanking function between objects
- Active laser cooling for usage in warm ambient
- Multi-voltage power supply for any power source on earth
Zelf vind ik 400E voor een extra scanspiegel nogal prijzig.
Petty materialists!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
18-4-2003 00:20

-bart- schreef:

Dat is de spider geek!
Dat klopt! Ik was de naam even vergeten (raar, het is zo'n makkelijke naam...)
Zelf vind ik 400E voor een extra scanspiegel nogal prijzig.
Het gekke is: als je de 40mW spider-geek neemt is die 450 euro duurder dan de 30mW Spooky. Dus de prijs van die sterkste spider-geek valt dan relatief mee.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ OlliStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 29-6-2008
Berichten: 16
29-4-2003 20:42
--------------------------------------------------------
Een laser op een spiegelbol richten gebeurt nooit, ten eerste omdat het geen effect heeft, en ten tweede inderdaad omdat het gevaarlijk is.
--------------------------------------------------------

Ik wil hier even op reageren. Ik ken nu niet veel van lasers, maar waar ik altijd uitga ( Illusion in Lier, België ) hangen er een stuk of 5 spiegelbollen waar ze zeer regelmatig de laser op richten (op alle 5 tegelijk soms, zeer mooi uitgewerkt!) Er hangen dan ook nog wel een aantal effectspiegels die ook gebruikt worden, maar de spiegelbollen zeker ook (zeer mooi effect). Als zo'n straal dan in mijn ogen komt, wat regelmatig gebeurt, doet dit echter niet zo heel veel. Op onderstaande link kun je een foto zien:

www.illusion.be/photographs/index-2.html?currDir=./dance4mation&pageType=image&image=ill75.jpg

Greets, Olivier.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
29-4-2003 23:22
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 29-4-2003 23:35

DJ Olli schreef:

Ik wil hier even op reageren. Ik ken nu niet veel van lasers, maar waar ik altijd uitga ( Illusion in Lier, België ) hangen er een stuk of 5 spiegelbollen waar ze zeer regelmatig de laser op richten (op alle 5 tegelijk soms, zeer mooi uitgewerkt!) Er hangen dan ook nog wel een aantal effectspiegels die ook gebruikt worden, maar de spiegelbollen zeker ook (zeer mooi effect). Als zo'n straal dan in mijn ogen komt, wat regelmatig gebeurt, doet dit echter niet zo heel veel. Op onderstaande link kun je een foto zien:
Zoals Victor (en een paar anderen) reeds vermeldden: Zolang je de bol scant (dus met een patroon bijvoorbeeld) zal het geen gevaar opleveren. Een stilstaande staal op een spiegelbol richten is WEL GEVAARLIJK (maar volgens mij laat de software dat niet eens toe).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
29-4-2003 23:31

Dré schreef:

maar volgens mij laat de software dat niet eens toe
De Medialas Catsafe foutdetectie schakelt een stilstaande straal na 25 milliseconden uit, als deze zich in de (instelbare) veiligheidszone bevindt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2003
Laatste: 26-10-2003
Berichten: 4
22-7-2003 16:42
In Belgie beschikbaar bij laserrent

Spider Geek 40mW en Catweazle 150mW met Medialas laserbord met SMS naar laser funktie
En nog veel meer in huurkoop of clubrent.
zie www.laserrent.be
< het is niet al goud dat blinkt, het kunnen ook lasers zijn >

Terug naar forum Reageer (zonder quote)