Forum > Geluid

Vestax CDX-05

(18 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
6-7-2004 15:46
En ook vestax komt met een nieuwe cd speler:
"As technology has progressed dj’s have embraced new formats whilst continuing to utilise the existing, and much loved, vinyl. However, the sound of digital media is often very different from the traditional analogue sound, making the transition between formats very noticeable. The new CDX-05 features a unique vinyl filter mode, which cleverly adjusts the eq settings to give the digital sound the warmth of vinyl. Now mixing between cd (mp3) tracks and vinyl tracks is even easier.

The CDX-05 also has an amazing array of features designed for dj use. Total pitch adjustment, up to +/- 100%, allows any tracks and styles to be mixed, and with a high quality master tempo function the sound quality does not deteriorate, even at the pitch extremes. MP3 data can be read as can cd-rw, discs for convenient use of home made recordings. Seamless loops can be created, with a separate 8-second sampler and multiple beatsyncable effects, mixes can be made even more exciting and creative than ever. The added inclusion of the TT® accessory socket will also allow dj’s to control the basic cd functions via any turntable simply by adding the Tascam accessory wheel."

Specification

• Pitch control - +/-6/10/50/100 %
• Master Tempo
• CD-R/RW and MP3 data readable
• Built-in adjustable effects – Flanger/Delay/Filter
• Analogue (vinyl emulation) filter
• Seamless loop – with disc memory
• Sampler facility – maximum 8 seconds
• 3 hot cue points – with disc memory
• BPM counter with Beat sync for effects
• Brake (stop) adjustment
• TT®-in connection – connect to turntable with Tascam TT-M1
• Digital output – all functions
• Firmware updateable via cd-ROM – for future software improvements
• Clear LCD display – white on black for easy reading
• High quality, front loading slot mechanism
• Burr-Brown D/A converters and op-amps for highest possible sound quality
• External PSU

So it's sounds like a quality unit stuffed to the gills with features and the Tascam link makes it even better. The best is yet to come - estimated price will be £349 (excluding the TT-M1 @£69) and it's expected to be in stores in September.
Bron: www.skratchworx.com/news//comments.php4?id=115
Foto: www.skratchworx.com/news//uploads/vestax_cdx05draft.jpg
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
7-7-2004 10:24
Prijs lijkt goed. Wel een beetje laat van Vestax om nu pas met een leuke CD-speler te komen (want die andere spelers van Vestax...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
7-7-2004 10:26
Hmm weet niet hoeveel euro 1 pond is.... Maar volgens gearjunkies is ie €540,-

Bron: www.gearjunkies.com/product_info.php?products_id=13071&PHPSESSID=cbc81403ffd4b2bee09f6177fb77e5fe
[staat ook nog grote foto]

Ohja hij moet kunnen werken met Tascams tt-m1 oid. [Dat ene ding dat je op je TT plakt ja ;)]
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-7-2004 23:23
Ziet er prima uit, maar niet interessant genoeg voor een vervanging van mijn Axis spelertjes. Denk ook dat ze wat laat zijn, er komt op dit moment een overkill aan cd-spelers op de markt, je zou bijna denken dat er iets nieuws en groots staat aan te komen daar iedereen op dit moment nog wat cd-spelers wil lanceren.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
8-7-2004 13:04
ik vind ze reuze interessant vanwege mijn liefde voor vestax en natuurlijk omdat ik nog steeds geen fatsoenlijke dj cd spelers heb.
These might be it, ik hoop dat ze zich niet vergist hebben met de euroos, ik vind het namelijk wel een redelijk lage richtprijs....................het zouden toch geen ponden zijn ipv euroos ??
ik vraag het me toch wel een beetje af, we zien wel !
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
8-7-2004 13:25
Inderdaad, lage prijs. Kan goed zijn dat deze speler de Pioneer CDJ100 in het hoekje zal gaan duwen. De specs van de Vestax liegen er niet om. Dat is ook zo'n beetje hun handelsmerk, veel features. Het is nog afwachten of deze Vestax in de buurt komt van de Pioneer als het op betrouwbaarheid aankomt...

De richtprijs, zoals hierboven vermeld, zou 349 Britse Pond bedragen, omgerekend komt dit neer op ongeveer 540 Euro.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
28-11-2004 10:21
Die Analogue (vinyl emulation) filter trekt mijn aandacht eigelijk wel, ik ben al helemaal weg van vinyl geluid, als deze functie goed werkt ga ik deze speler ook in overweging nemen (ik heb al een hele lijst laugh :D ).
Maar heeft de speler nou echt kanten waar hij opuitblinkt tegenover andere spelers (axis, cdi-500, dennon s1000)?
En valt er nou mee te scratchen, ik zie die funktie helemaal niet staan shut up :X ?
*Quukske*
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
28-11-2004 14:12
Koop dan maar een setje nieuwe ogen (het staat er zelfs een paar KEER in ;-).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
28-11-2004 18:51

Dré schreef:

Koop dan maar een setje nieuwe ogen (het staat er zelfs een paar KEER in ;-).
Ooh, oeps ik zie het nu ja ashamed :$ (neem me niet kwalijk, heb maar 3 uur geslapen...)

Ik zag trouwens vandaag in dat f**db*ck krantje dat die nieuwe verstax 500 kost, de richtprijs lag dus goed.
Dat tascam TT m1 ding dat je nodig hebt om te scratchen gaat ongeveer 75 euro kosten.
Dré, ga jij deze ook testen en in je assortiment nemen?
*Quukske*
VSTmasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2004
Laatste: 12-9-2005
Berichten: 1
9-1-2005 20:22
Ben toch wel benieuwd naar deze speler aangezien ik gigabytes aan mp3 heb en het niet te doen is om deze allemaal als audio cd te branden. Zou met veel cd's kosten en zo kan het op een stuk of 5 mp3 cd's waarmee ik kan mixen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)