Scanwall
(33 reacties. Pagina 1 van 4)Moderator(s): Dré
Pro RentalStandaard Lid Uit: België Sinds: 5-6-2004 Laatste: 16-5-2017 Berichten: 115 | 5-1-2005 10:38 |
Ik had me afgevraagd wat je best kon gebruiken voor scanwalls. Kan je beter kleine scanners (winners of space 250 ofzo)gebruiken en een grote wall maken, of ben je beter af met kwaliteitsscanner? En dus ook ontladingslampen... | |
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ... | |
StekelvarkeStandaard Lid Uit: België Sinds: 10-12-2003 Laatste: 2-8-2014 Berichten: 713 | 5-1-2005 11:29 |
nuja dit moet je zelf uitmaken, wel is het dat je met de meeste "prof" scans meer licht opbrengst hebt dan met winners of spaces(bij de extreme 250 heb je wel meer licht opbrengst) | |
exit night into LIGHT | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 5-1-2005 11:46 |
Volgens mij zit er hier iemand op het forum waarvan ik eens foto's heb gezien met aan beide kanten van de dj 4x4 Trackspots. Dit zijn nou niet erg lichte scans, het gaf wel een erg mooi effect. | |
Darth Crossfader | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 5308 | 5-1-2005 11:57 |
Het is gewoon een kwestie van budget én van de gewenste lichtsterkte en mogelijkheden voor de ruimte waar het in moet komen te hangen. Zo ga je in een zaal als de jaarbeurs natuurlijk geen Winners hangen... | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
-bart-VIP Lid Uit: Nederland Sinds: 12-10-2002 Laatste: 14-8-2015 Berichten: 388 | 5-1-2005 11:57 |
Zoals gezegd, hangt natuurlijk helemaal van het budget af. Maar het is natuurlijk wel raadzaam om goede kwaliteit te kiezen. Als er bij één van de scans het lampje het begeeft, een kleurenwiel er half naast zit, spontaan resetje, dan valt dat gelijk op. JUIST omdat ze samen een patroon vormen. Het oog valt juist dingen op die buiten een patroon vallen. Veel eerder dan als ze her en der aan het plafond hadden gehangen. Daarnaast werkt de wet van de grote getalen altijd tegen je. Een defect dat zich normaal eens per jaar voordoet, heeft een reele kans om vandaag ergens op te treden, juist omdat je er zoveel bijelkaar hangt. Dat is geen murphy, dat heet kansrekening. Bij grote arrays gaat het wel voornamelijk om het bundel effect. Dus meer dan een paar of zelfs roterende gobo's, frostfilters, prisma's zijn weggegooid geld. Mijn advies, huur dus een zo hoog mogelijke kwaliteit die je kan veroorloven, met zo min mogelijk extra's, en met een lamp met een zo hoog mogelijke levensduur. | |
Petty materialists! | |
StekelvarkeStandaard Lid Uit: België Sinds: 10-12-2003 Laatste: 2-8-2014 Berichten: 713 | 5-1-2005 12:02 |
DJ.T schreef: Volgens mij zit er hier iemand op het forum waarvan ik eens foto's heb gezien met aan beide kanten van de dj 4x4 Trackspots.Dit zijn nou niet erg lichte scans, het gaf wel een erg mooi effect. maar de trackspots behoren toch tot de prof scans denk ik | |
exit night into LIGHT | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 5-1-2005 13:15 |
Dat was dacht ik Tom ja, met de 2Dance feestjes. Trackspots zie ik ook als redelijk pro, maar de vraag van de OP was toch ook: of Pro scans pakken OF wat goedkoper? Ik denk dus zo Pro mogelijk als het budget reikt. | |
Darth Crossfader | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 5308 | 5-1-2005 13:20 |
Een Trackspot (versie 1) zit weliswaar heel stevig in elkaar en heeft best een fatsoenlijke optiek, maar is verder een supersimpelspotje met halogeenpit en zonder effecten als prisma, roterende gobo's etc. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
HarmenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-11-2003 Laatste: 5-10-2010 Berichten: 121 | 5-1-2005 13:22 |
mits je rigging het aan kan: intella's, dat is je oplossing! | |
Pro RentalStandaard Lid Uit: België Sinds: 5-6-2004 Laatste: 16-5-2017 Berichten: 115 | 5-1-2005 13:40 |
Dat een scan in een scanwall al die extra's niet nodig heeft, ben ik volkomen mee eens. Roterende gobo's zul je waarschijnlijk gewoonweg niet merken als je een wall hangt van 4x4 ofzo, maar ik denk wel dat de ontladingslampen wel aangeraden zijn. Ik kan me natuurlijk vergissen. De uitlijning van je lichtbundel zal mooier tot zijn recht komen, ofwel moet je in je scan een wit kleurtje zitten hebben, GEEN OPEN, maar een filtertje wit. Dan valt het al enigszins niet op als je je wit licht gebruikt Natuurlijk zal je het wel merken aan je lichtsterkte. Eerlijk gezegd dacht ik aan een goedkope scan, de space 250, of als alternatief met ontladingslamp de extreme 250. Gobo's worden naar mijn mening niet of zeer weinig gebruikt bij zulke walls. Als we dit zouden combineren met een truss in de zaal, 6x6 vierkant ofzo, zou ik opteren voor gewone hallogeentjes voor de scanwall, en de rest, moving heads en scanners die in de truss van de zaal hangen ontladingslampen. Juist omdat ze in de truss veel verspreider hangen en om mooier effect te krijgen in de zaal. Tim | |
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ... |